Jaakko Männistö

Homojen adoptio-oikeus läpi eduskunnassa!

251 viestiä aiheessa

Pitäisiköhän tässä ruveta itse kunkin pikkuhiljaa vähän rauhoittamaan tahtia? Ettei karkaa mopo niin käsistä, että pitää ruveta ketjuja sulkemaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän tässä ruveta itse kunkin pikkuhiljaa vähän rauhoittamaan tahtia? Ettei karkaa mopo niin käsistä, että pitää ruveta ketjuja sulkemaan...

Kyllähän sitä jos näin herrasmiesmäisesti vaaditaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mikä on Penan suuntautuneisuus, jos ja kun TP on se mikä on ?den merkityksen eikä olisi enää yksinomaan loukkaava  :thmbup:

HYVÄ kysymys johon MINÄ en ota kantaa, ja johon asianomaiset ehkä eivät kovin hanakasti ota kantaa... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:laugh: jep, no en itsekkään edelleen loukkaannu siitä jos minua heteroksi haukutaan, sitten homot ottavat itseensä jos haukut heitä homoksi??

Jo pitkään olen määritellyt itseni perverssiksi homoksi, koska "silleesti" tykkään vain naisista. ;);D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toistan. Mielestäni on ihan OK, että kaikki homoseksuaalisissa suhteissa aidosti syntyneet rakkauden hedelmät pitää voida sisäisesti adoptoida! PITÄISI olla aikas topicin mukainen kommentti... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toistan. Mielestäni on ihan OK, että kaikki homoseksuaalisissa suhteissa aidosti syntyneet rakkauden hedelmät pitää voida sisäisesti adoptoida! PITÄISI olla aikas topicin mukainen kommentti... ;)

Illan paras. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se ole "tauti" kuten ei kaksipäisyyskään.

:)

Ellei ole tauti, on se ainakin kirous,josta ,uskoisin niin,on mahdollista selviytyä myös "kuiville",kuten alkoholistakin!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ellei ole tauti, on se ainakin kirous,josta ,uskoisin niin,on mahdollista selviytyä myös "kuiville",kuten alkoholistakin!  :thmbup:

Valitettavasti/onneksi (riippuu lukijasta) ei ole mahdollista. Se on ominaisuus joissakin ihmisissä. Eivät he itse mahda sille mitään eivätkä muutkaan. Ennemmin minä yrittäisin tehdä vaikkapa tyhmästä matemaatikkoa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm... JOS Luoja olisi sitä mieltä, että kaikkien pitää olla homoja, KAIKKI lajit olisivat jo aikoja sitten kuolleet "omaan mahdottomuuteensa".

JOS taas Luoja luo tai sallii osan joukosta olevan homoja, jokainen saa tykönään miettiä, onko näin hyvä olla "pikanttina lisänä" vai varoittavana esimerkkinä tai jotakin muuta...

Tässä on tasan kaksi vaihtoehtoa, mikäli puhutaan tulevasta mytologiasta (ex. kristinuskosta) ja raamatun viitekehyksestä, josta arvelen sinunkin tätä filosofiaasi pungertavan.

1) Raamatun Jumala(t) ja luomiskertomukset ovat satua ja fiktiota jolla hallitaan ihmisiä joilla oma moraalikoodi ei oikein tahdo toimia normaalisti

2) Raamatun Jumala on osin homoseksuaali, onhan hän luonut ihmisen kuvakseen.

Vakavasti ottaen, ilman näitä kamelikuskien tarnoita ja väkivaltauskontoja sivistyksemme olisi hiukan kehittyneemmällä tasolla ja tällaisia keskusteluja ei tarvitsisi käydä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti/onneksi (riippuu lukijasta) ei ole mahdollista. Se on ominaisuus joissakin ihmisissä. Eivät he itse mahda sille mitään eivätkä muutkaan. Ennemmin minä yrittäisin tehdä vaikkapa tyhmästä matemaatikkoa.  ;D

Rehellisyys on hyve jota ei milloinkaan voi olla kunnioittamatta  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiko ihminen, joka pitää homoseksuaalisuutta kirouksena, ikinä parantua siitä aivopesusta, jonka kohteeksi hän on omassa sosiaalisessa kasvuympäristössään joutunut?

Uskontojen uhrit varmaankin on ihan hyvä järjestö, josta voi aluksi alkaa etsimään apua tai sitten voi lukea uusimman NYT -liitteen ja hakeutua siinä esiintyvien norjalaisten herrasmiesten pakeille.

Jumalan tahtoon on mielestäni ihan turha ottaa kantaa, sillä joko voidaan hyväksyä, että mahdollinen jumala loi maailman, joka on koko ajan muuttuvassa tilassa tai sitten pitää määritää joku yksittäinen hetki, jolloin kaikki oli valmista ja siitä eteenpäin tapahtuvat muutokset vastoin ko. herran tahtoa. Tässä tapauksessa lähes kaikki nyky-yhtesikunnan perusjutut varmaankin olisivat.

Mikäli muumimammalla tarkoitetaan nykyistä presidenttiämme, on hän todistettavasti lisääntynyt ihan argentiinalaiseen malliin ja joidenkin henkilöiden puheista paistaa läpi myös lievä naisviha tai jotain vastaavaa.

Ihminen muuten kokee yleensä aggressioita niitä kohtaan, joista peilautuvat hänen omat epäonnistumisensa parhaiten. Kateudeksikin sitä voidaan kutsua ja yksi syy homojen kadehdintaan voi olla se, että julkisuudessa heidän stereotypinen julkisuuskuvansa on melko onnellinen. Siinä saattaa perusparisuhdehelvetissä elävällä perusinsinöörillä, jolla on Ragazzin perussilkkipusakka ja se Corollan pienimoottorisin malli, olla hieman sulattelemista, kun kädessä on irtisanomisilmoitus ja telkkarissa julkihomot harrastavat sisustussuunnittelua parinsadan euron tuntipalkalla. Toki ihan perushetero seinänaapurikin voi olla kateuden kohde, koska sillä oli varaa Avensikseen, mutta hänellä ei ole yhtä selkeää ominaisuutta, jota voisi sydemänsä kyllyydestä vihata ihan harrastuspohjalta, ilman että omaan elämään kohdistuvan inhon peruspilarit nousevat pinnalle.

Yksi yleinen nettikäyttäytymiseen liittyvä ilmiö on muuten ns. paskan valuminen alaspäin. Sorretusta tulee helposti se pahin sortaja, kun kädet ovat vapaat ja näin uskoisin täälläkin käyneen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihminen muuten kokee yleensä aggressioita niitä kohtaan, joista peilautuvat hänen omat epäonnistumisensa parhaiten.

Myönnän heti kättelyssä ja kiduttamatta, että homoilussa olen ilmeisesti epäonnistunut surkeasti, koska en ole edes yrittänyt - enkä aio vastakaan yrittää.

Koko adoptiokeskusteluhan on seurausta siitä, että monet (muumimamman tavoin) ovat - ehkä hämäyksen vuoksi - aikanaan näyttäneet toimineen normaalisti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten joku jo keskustelun alkupuolella vertasi homovanhemmat yh-vanhempiin, kehtaisin allekirjoittaa saman epäilyksen homman toimivuudesta. Itse yh-äidin kasvattina en ole omasta mielestäni saanut kunnon miesmallia (näin 15 vuotta jälkeenpäin katsottuna), ennenkuin sellaiseen itse itseäni opetin nyt aikuisiällä vuosien tyytymättömyyden ja vaivan jälkeen. Väittäisin, että mikään homopari sen paremmin kuin yh-vanhempi, kumpaa sukupuolta tahansa, ei pysty antamaan lapselle riittäviä sukupuolimalleja, sanokoot he itse mitä tahansa. Eikä se auta, että homopariskunnassa on aikuisia kaksi.

Kyllä, olen tavannut homoja kasvotusten sekä lukenut näiden kokemuksista ja mielipiteistä, ja nämä ovat yhtä tavallisia ihmisiä kuin heterot tai aseksuaalitkin. Ei ihmisissä mitään vikaa ole. Mutta lapsi tarvitsee kahdet vanhemmat kummankin sukupuolen edustajien keskuudesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mutta lapsi tarvitsee kahdet vanhemmat kummankin sukupuolen edustajien keskuudesta.

Neljän hengen voimin tuo toimiikin ihan hyvin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muitakaa nyt, että kyse on sisäisestä adoptiosta. Siis ennen adoptiota lapsella on vain toinen vanhempi.

Siis ihan yksineuvoisesti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Neljän hengen voimin tuo toimiikin ihan hyvin :)

:laugh:

Sorry; suomi ei ole eka äidinkieleni. Tiedätte kyllä, mitä tarkoitin!  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hetki kevennykselle...

Uhainalaisista Humboldtin pingviineistä koostuva kuuden kopla ei kuitenkaan ollut edes huomaavinaan ruotsalaisia.

Onkos tuo sitten joku ihme? Kuka nyt ruotsalaisista... ;)

no jaa, homoista, heteroista, yh-äideistä/isistä, uskonnosta, politiikasta, tp:stä ja sen "miehestä"...

mielipiteensä kullakin. Itse olen taatusti umpihomo, tykkään miehistä. eikös se ole sen merkki...

[ärähdys on]

Mutta että sekoitetaan yh-vanhemmat tähän ketjuun ja kerrotaan että heidän lapsista ei tule täysjärkisiä tai että he eivät saa samanlaisia lähtökohtia kuin "normaalin" perheen lapset jossa on äiti ja isä... älkää nyt herrantähden olko tosissanne. Olen yh-äiti. Hyvästä syystä. Tyttäreni tapaa isäänsä säännöllisesti, mutta ei taatusti saa sellaista miehenmallia sieltä, millaisen toivoisin hänen saavan. Mikä neuvoksi? Hankkisinko lauman erilaisia miehiä pyörimään nurkkiin jotta tyttö näkisi miehenmallia enemmänkin? Enpä usko. Ehkä kuitenkin odottelen "sen oikean ja sopivan" löytymistä, minkä ehkä joskus, jonain päivänä esittelen myös tyttärelleni. Tiedän vastaavanlaisia yh-isiä myös olevan. Ja jos sellaista ei löydy, niin tyttäreni ei tule saamaan miehen mallia ja voih, mitä siitä sitten kasvaakaan??? Ja kun kerron vielä, että itse olen yh-äidin lapsi, enkä ole koskaan saanut miehenmallia kotona... noh, minut tuntevat voivat vain kommentoida tähän kuinka sekopäinen, miehiäymmärtämätön mimmi olen... Päätelkää siitä sitten millaisen mallin äitini on antanut minulle...

Onneksi ystäväpiirissä on miehiä. Myös suhteen ja ystävyyden ero on mielestäni tärkeä erottaa.

[ärähdys off]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Mutta että sekoitetaan yh-vanhemmat tähän ketjuun ja kerrotaan että heidän lapsista ei tule täysjärkisiä tai että he eivät saa samanlaisia lähtökohtia kuin "normaalin" perheen lapset jossa on äiti ja isä... älkää nyt herrantähden olko tosissanne. Olen yh-äiti. Hyvästä syystä. Tyttäreni tapaa isäänsä säännöllisesti, mutta ei taatusti saa sellaista miehenmallia sieltä, millaisen toivoisin hänen saavan. Mikä neuvoksi? Hankkisinko lauman erilaisia miehiä pyörimään nurkkiin jotta tyttö näkisi

...

35 vuotta opettajana toimineena sanoisin, että tärkeintä on, että lapsella on kunnollinen koti, jossa on tasapainoiset vanhemmat. Yksinhuoltaja ei ole katastrofi - ei lainkaan. Aina toki on parempi jos lapsella on kaksi täysjärkistä aikuista kotona, mutta yhdelläkin pärjää. Samoin kaksi homoa tai kaksi lesboa kasvattajina on periaatteessa parempi kuin yksi, mutta yhdelläkin pärjää eikä lapsesta silti kasva homoa tai lesboa jos ei ole kasvaakseen. Homokodit ovat ihan yhtä hyviä kuin heterokodit ellei ole muita ongelmia (itse en lue kyseistä seikkaa edes ongelmaksi). Huonompi juttu taas on jos perheessä on yksikin tasapainoton aikuinen - esimerkiksi alkoholisti.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Huonompi juttu taas on jos perheessä on yksikin tasapainoton aikuinen - esimerkiksi alkoholisti.

ja juuri sen takia olen yh-vanhempi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...ja jos vielä hieman jatketaan tästä mieliä niin kiihottavasta aiheesta, niin eivät mies ja nainen (uros tai naaras) niin kovin kaukana toisistaan ole muutenkaan. Miksi miehellä muuten olisi nännit ja naisella klitoris, jne. Lääkärit voisivat kertoa paljon pitemmällekin meneviä yhtäläisyyksiä.

Niin, takaa näyttää melkein samalta ja edestä sopii hyvin yhteen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja juuri sen takia olen yh-vanhempi...

Se on usein hyvä ratkaisu lapsen kannalta. Nimimerkillä yh-äidin kasvattama, enkä ainakaan omasta mielestäni ole pahasti mennyt pieleen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aihe on toki kovin yksilökohtainen. En voi minäkään väittää menneeni pahasti "pieleen", vaikka kasvatustani olen joutunut pohtimaan uusiksi näin aikuisiällä siinä valossa, mitä itse elämältäni odotan.

Elämä on. Ja oli miten oli, mielestäni jokainen varmasti tekee parhaansa, kuka hyvänsä. Täytyy vain pärjätä.

Tsemppiä kaikille.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään