Hanna Räihä

banderolli koneen perään

49 viestiä aiheessa

...tai sitten se pikku trasu vain laahataan ilmaan kiitotietä pyyhkien (samalla putsataan vähän pölyjä). Temppuun riittää tuommoiset nelisensataa metriä.  ;)

Manana vuelta al cole  eli HUOMENNA TAKAISIN KOULUUN.. sopisi vastaukseksi sinunkin herjaan    :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaakko selitti koko tapahtuman askel askeleelta hienosti, olen kanssa joskus miettinyt miten tuo tapahtuu mutta ei tarvitse enää miettiä, kiitokset!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneen perästä roikkuu n.10m pitkän köyden päässä raskaampi kolmihaarainen naara-ankkuri, joka on startissa mukana.

Tällä naaralla koukataan mainos mukaan, hyppytelineitä   muistuttavan telineeseen ripustetun hinausköysi-silmukan avulla.

On se kumma että pikku lakana pitää kikkailla tuolla tavalla ilmaan kun monikymmenkiloinen ankkurointipuntti perässä on ilmaan lähdetty normaalilla tyylillä... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se kumma että pikku lakana pitää kikkailla tuolla tavalla ilmaan kun monikymmenkiloinen ankkurointipuntti perässä on ilmaan lähdetty normaalilla tyylillä... ;)

Ja seuraukset muistamme.... :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se kumma että pikku lakana pitää kikkailla tuolla tavalla ilmaan kun monikymmenkiloinen ankkurointipuntti perässä  on ilmaan lähdetty normaalilla tyylillä... ;)

Mistä sä keksit sen monikymmenkiloisen ankkuripultin. Lukemisen ymmärtäminen on oiva taito.

Tuollaisten kommenttiesi takia en ole kirjoitellut tänne vähään aikaan.

Esittäisin kysymyksen ; montako tuntia olet hinaillutja rakennellut  mainosviirejä ja - lakanoita?

Nyt olen saanut yllä jo kahdelta Ultra-mieheltä kommentin, ei ihme että Ultrat ovat vaikeuksissa, eikä parannusta näy, edes asenteissa  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä sä keksit sen monikymmenkiloisen ankkuripultin. Lukemisen ymmärtäminen on oiva taito.

Esittäisin kysymyksen ; montako tuntia olet hinaillutja rakennellut  mainosviirejä ja - lakanoita?

Nyt olen saanut yllä jo kahdelta Ultra-mieheltä kommentin, ei ihme että Ultrat ovat vaikeuksissa, eikä parannusta näy, edes asenteissa  :thmbdn:

Lukemisen ymmärtäminen kieltämättä on oiva taito.

Vinkki: http://www.turvallisuustutkinta.fi/Etusivu/Tutkintaselostukset/Ilmailu/Ilmailu2009/1274105334697

Jaskan kommentti "Ultra-miehistä" kuvaa kyllä hyvin yleisilmailun asennevammoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kyllä Ari varmaankin viittasi tuohon parinvuodentakaiseen tragediaan kun eräs Piper kukistui louhokseen ankkuripuntti perässään,olikos se nyt Kalajoella? Tuskin hän mitenkään kyseenalaisti sun kertomaasi tuosta banderolli-menetelmästä. Siis oliko tuo nyt sarkasmia,ehkäpä,mutta sinänsä hyvä heitto Arilta ;)

EDIT: Kuten Mikko jo ehtikin vähän ennen mua,lainaus OTK:n raportista johon Ari viittasi:"Kalajoen lentopaikan kiitotien 23 lähestymislinjalla tapahtui torstaina 28.5.2009 noin kello 9.35 lento-onnettomuus. Paikallislennolla ollut Kalajoen ilmailukerho ry:n omistama ja käyttämä Piper PA-28-140 -tyyppinen lentokone, rekisteritunnukseltaan OH-PJY, syöksyi maahan tuhoutuen täysin" ja lisää " Ohjaaja oli lähtenyt rullaamaan perässään noin 65 kg:n painoinen ankkurointipaino "

Muuten, tuo kaiman seloste tuosta lakanan käsittelystä oli tosi valaiseva,kun ajattelee tuota käytäntöä,niin ei kai se muutoin onnistuisikaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kyllä Ari varmaankin viittasi tuohon parinvuodentakaiseen tragediaan kun eräs Piper kukistui louhokseen ankkuripuntti perässään,olikos se nyt Kalajoella? Tuskin hän mitenkään kyseenalaisti sun kertomaasi tuosta banderolli-menetelmästä. Siis oliko tuo nyt sarkasmia,ehkäpä,mutta sinänsä hyvä heitto Arilta ;)

Nyt meni ankkuripultit sekaisin  ;D  Sepä se lukemisen ymmärtämisestä  ;D

Se piiperö kukistui maadoitus-ankkurin kanssa lentämiseen, ihan eri asia kuin "naara-ankkuri".

Taitaa olla oikein Ultra-bra -kommentteja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heipparalla! Kyllä sillä kuvaamani tapauksen pilotilla oli aika litania lupakirjoja ja kelppareita plakkarissaan. Me ultrailijat tyydyimme seuraamaan sivusta, notta kyläää lähti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heipparalla! Kyllä sillä kuvaamani tapauksen pilotilla oli aika litania lupakirjoja ja kelppareita plakkarissaan. Me ultrailijat tyydyimme seuraamaan sivusta, notta kyläää lähti...

Olipas "hyvä" esimerkki banderollin vetämisestä  :thmbdn:

Nyt herää kymysyksiä: lähtikö henk? Lähtikö lupakirjat? Lähtikö järki?

jk.Simonen ei ole vielä vastannut kokemus-taustastaan lentomainosten vetämisen suhteen. Ehkä niitä kokemuksia ai ole, (on vaan niin kiva paukutella Ultra-ope-henkselitään)

Vedätkö useinkin punttipainoilla mainosbannereita taivaalle  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikoinaan tota kokeiltiin RC- lennokeillakin ja hienosti toimi siinäkin. Käytiin malmilla kyselemässä siltä operaatorilta vinkkejä miten homma toimii, ihan juurikin niin kuin Jaakko tuolla yksityiskohtaisesti tiesi kertoa.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No näinhän se tapahtuu.

Tomppa

Niin mä nyt vaan ihmettelen, että mitä jäi vielä epäselväksi ton videon jälkeen ja Jaskan selostuksen jälkeen???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin mä nyt vaan ihmettelen, että mitä jäi vielä epäselväksi ton videon jälkeen ja Jaskan selostuksen jälkeen???

Minä kyllä tiedän miten homma tapahtuu. Ihmettelen mitä tolla kommentillasi haluat selittää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epäselvää? Täällähän on vaan keskustelu käynnissä ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikkupoikana oli kiva sohaista muurahaispesää kepillä ja katsoa mitä tapahtuu..joskus tuntuu että foorumilaiset ovat niitä muurahaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä vielä selkeästi selostettu video asiasta:

Hieno opetusvideo  :thmbup:

Ainoa moka oli mainosviirin pudotus LIIAN MATALALTA. Kyllä tuossa meni varmaan keppejä mutkalle.

Oikea pudotuskorkeus on sellainen, että mainos ei laahaa maassa vaan etenmisnopeus loppuu ilmassa ja rätti laskostuu samaan kasaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikkupoikana oli kiva sohaista muurahaispesää kepillä ja katsoa mitä tapahtuu..joskus tuntuu että foorumilaiset ovat niitä muurahaisia.

et kuitenkaan ole kasvanut aikuiseksi, koska jatkat vain täälläkin tota muurahaispesän tonkimista. Mitähän pahaa nuo muurahaiset ovat sulle tehneetkään?  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännä... huomasin että tällanen aihe on noussut jostain menneisyydestä. Nyt kun vielä muistais, miks mä oon aikanaan kyselly tätä asiaa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

et kuitenkaan ole kasvanut aikuiseksi, koska jatkat vain täälläkin tota muurahaispesän tonkimista. Mitähän pahaa nuo muurahaiset ovat sulle tehneetkään?  :o

Ei siellä muurahaispesässä ole kuin yksi kiukkuinen pikku muurahainen jolla on aina sukset ristissä muiden kanssa, sitä välillä tökkäisen.. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osui tällainen silmiin: jenkkifutisstadionin ylitse pelin aikana lennätetyssä banderollissa vaaditaan Miami Dolphins-joukkueen omistajaa antamaan joukkueen johtajalle Jeff Irelandille kenkää, koska Dolphins on hävinnyt 5 ottelua kuudesta  ;D Banderollin maksoivat joukkueen yksityiset kannattajat.

http://www.nbcmiami.com/news/local/Fire-Ireland-Banner-Flies-at-Miami-Dolphins-Chargers-Game-232270071.html

Kyseessä oli jo toinen vastaava banderolli 2 vuoden sisällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään