Mikko Maliniemi

Firefox - tiedostotyypin avaus tietyssä ohjelmassa

7 viestiä aiheessa

Pitäisi saada jotenkin vaihdettua Firefoxista jotain asetusta, että saisin pdf:t aukeamaan Acrobat Readerin kautta, eikä Adobe Acrobatin kautta. Molemmat on koneessa asennettuna ja Acrobatin asennuksen jälkeen netistä suoraan aukaistavat pdf:t aukeavat nyt siis Acrobatin kautta. Readerin kautta avaaminen olisi kuitenkin huomattavasti nopeampaa, joten mitä mun tarttee mulkata, että saisin tiedostot aukeamaan taas Readerin kautta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tools -> Options ja sieltä Applications-välilehti. Pitäisi voida vaihtaa oletussovellusta eri tiedostotyypeille.

-Esa

Olipas taas yksinkertaista. En tajua, miten en tuota saanut aiemmin vaihdettua, vaikka tuollakin olin mielestäni käynyt seikkailemassa. Kiitti vain :)

Vaan mistäs löydän vielä sitten "Acrobat Reader-liitännäisen"? Eli nyt tuon ym. muutoksen jälkeen tiedostolinkkiä painaessa aukeaa ensin Acrobat Reader ja vasta sitten se tiedosto aukeaa siihen. Saako Firefoxiin erillistä Acrobat Reader-liitännäistä, että pdf:t aukeaisivat suoraan Firefoxissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä kestä. Oletuksena minulla aukeaa suoraan Firefoxiin, en muista asentaneeni sitä varten erillistä palikkaa. Tosin minulla on vain tuo Acrobat Reader, ei täysversiota. Tuolta kuitenkin näyttää valittavissa olevat optiot omalla koneella.

[ attachment removed / expired ]

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä kestä. Oletuksena minulla aukeaa suoraan Firefoxiin, en muista asentaneeni sitä varten erillistä palikkaa. Tosin minulla on vain tuo Acrobat Reader, ei täysversiota. Tuolta kuitenkin näyttää valittavissa olevat optiot omalla koneella.

Mulla on samalla tavalla, mutta vain Adobe Acrobatille. Acrobat Readerille ei ole, kuin optio "avaa ohjelmassa". Optio avata tiedosto Readerin kautta Firefoxissa "käyttäen liitännäistä" puuttuu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, kun hieman lisää kaivoi, löytyi Adoben sivuilta jotain:

To configure Acrobat or Adobe Reader as a helper application:

1. Start Acrobat or Adobe Reader.

2. Choose Edit > Preferences.

3. Select Internet on the left.

4. Deselect Display PDF In Browser Using [Acrobat application], and then click OK.

5. Quit Acrobat or Adobe Reader.

http://kb2.adobe.com/cps/333/333563.html

Eli kokeilepa laittaa Acrobat Readerin asetuksista tuo Display PDF in browser päälle. Olisikohan täysversion asennus vaihtanut tuon option viittaamaan itseensä.

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään