Sami Puro

Ehdotuksia kannettavaksi

40 viestiä aiheessa

Luultavimmin suostuu näyttämään mitä vaan resoluutiota täysruudussa, mutta LCD:llä jälki on aina rujoa jos se pakotetaan muuhun kuin natiiviin kuvapikselimäärään. 1280x800 on sen natiivi resoluutio? Miksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1200x800 ...widescreen katsos. Koko 15,4". ..Nuo kannettavien widescreen-resoluutiot ovat tuollaisia ihmeellisiä :)

Nettiä olen selannut tuosta asista, ja vähän ristiriitaisia mielipiteitä. Osa kertoo että aivan loistava juttu ja sitten taas toisaalla listataan kymmenen sivua eri pelejä joihin pitää tehdä jotain muutoksia config-tiedostoihin jotta toimivat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dodi.. Päädyin sitten Acer Aspire 1681LMi:hin. Speksit samat kuin tuossa 4500:ssa, mutta ei widescreeniä.

...Tässä sylissä juuri ja ihan asialliselta tuntuu. Ensimmäinen minkä huomasi on hiljaisuus - vanhaan kannettavaan nähden tämä ei käytännössä pidä minkäänlaista ääntä. CD/DVD:n rapsutus on ainoa jonka huomaa.

Vantaalaiselle MicroSailille muuten plussat hyvästä palvelusta. Jaksoivat kaivella sopivia malleja minulle.. :) Lähetin muuten tuosta aiemmin mainitsemastani 292-kannettavasta kysymyken n.8 eri liikkeeseen joista muistaakseni vain 5 vaivautui vastaamaankysymykseen (joka oli "koska konetta on saatavissa teiltä - haluaisin ostaa sellaisen"). Eli sellaista asiakaspalvelua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..järisyttävä keksintö.. Hoksasin, että kännykän infrapunalinkin ja GPRS:n kautta tuolla kannettavallahan pääsee nettiin mistä vaan..! :o;D (= olenkohan taas vähän tipahtanut kehityksen kelkasta kun tämä oli iso "ahaa-elämys" ;) )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..järisyttävä keksintö.. Hoksasin, että kännykän infrapunalinkin ja GPRS:n kautta tuolla kannettavallahan pääsee nettiin mistä vaan..! :o;D (= olenkohan taas vähän tipahtanut kehityksen kelkasta kun tämä oli iso "ahaa-elämys" ;) )

Se on hyvä sitten selailla foorumia lennon aikana jos alkaa tylsistyttämään. ;) ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on hyvä sitten selailla foorumia lennon aikana jos alkaa tylsistyttämään. ;) ;)

Mutta eihän kännykkä saa olla päällä... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet, sillä muuten käyttäisit kännykän ja läppärin väliseen liikenteeseen Bluetoothia :) Ei IR:ssä toki muuta vikaa ole, kuin se silmien vastakkain pitäminen, BT:lla känny saa olla taskussa. Helpottaa kummasti netin käyttöä kone polvien päällä. Tietty siinä kännyssäkin pitää olla BT, muuten on vähän hintelää.

Sittenhän noissa centrinovehkeissä on myös WLAN vakiona ja sitä käyttäviä yhteyspisteitä löytyy esmes lentokentiltä ja hotelleista hyvin. Saa nopeamman ja halvemman nettiyhteyden vielä sillä. Käytännön kokemuksia mulla ei niistä ole, kun en pyöri lentokentillä ja hotelleissa, mutta sulle voisin kuvitella sen soveltuvan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytännön kokemuksia mulla ei niistä ole, kun en pyöri lentokentillä ja hotelleissa, mutta sulle voisin kuvitella sen soveltuvan :)

Ite tuolta Centro hotellista nettii käytin ja toimi muuten hyvin mut signaali oli aika heikko ja välillä tästäsyystä pätki.

Tuomas on tainnu muutaman kerran irkkailla jostain lentokentältä :)

Edit: Centro -hotelli on siis Turussa ja tuo WLan netti kuulu huoneen hintaan ettei ollu mikää lisäpalvelu niikuin osassa hotelleista

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä enään Aerolla taida uskaltaa lentää.. etenkin jos on Puro koneen puikoissa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tää varsin tulee myöhässä. Itse töissä käytän IBM T40P läppäriä ja on sit jytky vehe ja hyvä,tehokas................mitä muuta vois kehua ??? ainakin ideas ja pro/e pyörii kivasti koneella

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet, sillä muuten käyttäisit kännykän ja läppärin väliseen liikenteeseen Bluetoothia

Juu ei ole kännyssä tuota.

Sittenhän noissa centrinovehkeissä on myös WLAN vakiona

Weeelani on mutta hinnat ovat ryöstötasolla. Esim. Treella Ilveksessä vuorokauden oikeus Soneran yhteyteen maksaa 15 eur. HAH! Muutenkin ko.hotellin nettimahdollisuudet vieraille ovat aika älyttömät - luokkaa 6 eur 30 min käyttö jollain ikivanhalla (ja täynnä matoja sun muuta ad- ja spywarea sisältävällä) isdn-yhteydellisellä koneella..... Tai sitten tietysti 12 eurolla saisi telkkarin kautta nettiyhteyden mutta sitä nyt ei käytä kukaan hyvällä tahdollakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen duunissa kuukauden sisällä uusinut sekä kännykän että läppärin joten nyt sitten on molemmissa bluetooth... Mutta he***tin vaikeaa tuntuu sen käyttö olevan; aseta läppäristä lähetin päälle, aseta jokin pin-koodi, laita puhelimesta bluetooth päälle, klikkaa n+1 kertaa "hyväksy", odottele jonkun aikaa jotta yhteys nousee spydeen. Ja minulla kun oli sellainen käsitys että riittää kun läppäristä laittaa menemään pyynnön jotta luo yhteys puhelimeen ja sitten tee mitä teetkin... Ei oikein ole valmis tämä systeemi vielä mielestäni.

Onneksi minulla ei kuitenkaan ole tarvetta käyttää kännykkää modeemina vaan ainoa tarve saada läppäri ja kännykkä keskustelemaan keskenään on kalenterin synkronointi ja siihen tarkoitukseen irDA on mitä mainioin valinta; laita puhelimesta lähetin/vastaanotin päälle ja aseta se läppärin eteen jolloin yhteys muodostuu automaattisesti... Sata kertaa nopeampaa ja helpompaa kuin taistella bluetoothin kanssa.

Ja loppukaneettina vielä se, että kovin pitkää surffaussessiota ei kannata suunnitella jos käyttää bluetoothia, sen verran vikkelään se akkua syö.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä sitä noin hankalasti tarvitse tehdä. Kun olet ne vehkeet parittanut niin asetat ne vaan luotetuksi kummallekin, ettei yhteyspyynnön vahvistusta kysytä. Ja puhelimessa BT aina päällä (autosarjankin takia se on mulla aina). Silloin ei tarvitse kajota kännyyn ollenkaan kun avaa yhteyden.

Synkkaus on kyllä enemmän räpeltämistä kuin modeemina käyttäminen, ohjelmaversiosta riippuen. Tämän Nokia 6600:n softa kyllä yleensä saa yhteyden auki ainakin koneen käynnistyksen yhteydessä ja synkronoi automaattisesti silloin, mutta hyväksi ei voi kehua sitäkään. Tämä ei kumminkaan ole BT:n ongelma vaan Nokian softan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä sitä noin hankalasti tarvitse tehdä. Kun olet ne vehkeet parittanut niin asetat ne vaan luotetuksi kummallekin, ettei yhteyspyynnön vahvistusta kysytä. Ja

No jaa, pitääpä keksiä mitenkä tuollaiset asetukset saa tehtyä (eli repiä käyttöohjeet kelmuista ;) ). Mutta kuinkas kauan sinulla tyypillisesti menee tuohon yhteyden muodostamiseen, minulla siihen ainakin meni sen verran aikaa että kyllästyin odottelemiseen...

puhelimessa BT aina päällä (autosarjankin takia se on mulla aina). Silloin ei tarvitse kajota kännyyn ollenkaan kun avaa yhteyden.

Mutta oletko havainnut minkälainen vaikutus tällä on akun kestoon jos BT on jatkuvasti päällä? Ja jos oletetaan, että toimistossa on BT laitteita pilvin pimein niin eikös siinä käy niin, että lähetin joutuu melko usein jotain lähettelemään jolloin akku ei kovin kauaa kestä.

Synkkaus on kyllä enemmän räpeltämistä kuin modeemina käyttäminen, ohjelmaversiosta riippuen. Tämän Nokia 6600:n softa kyllä yleensä saa yhteyden auki ainakin koneen käynnistyksen yhteydessä ja synkronoi automaattisesti silloin, mutta hyväksi ei voi kehua sitäkään. Tämä ei kumminkaan ole BT:n ongelma vaan Nokian softan.

No itse aina teen "puoliautomaattisesti" synkronoinnin eli se lähtee käyntiin heti kun laitan puhelimesta irDA:n päälle ja mielestäni tuossa ei ole ollut mitään ongelmia, hienosti toimii (jopa Nokian softa tuntuu toimivan valittamatta). Eli ainoa räpeltäminen on se kun kaivan kännykän kupeesta ja lopuksi tungen sen sinne takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BT-yhteyden muodostamiseen menee ehkä 2 sekuntia, GPRS-yhteys sitten vie minkä vie. Syöhän se vähän akkua, mutta ei nyt mitenkään mainittavasti. Lähetysteho on kumminkin hyvin pieni tuollaisella 10 metrin kantamalle tarkoitetulla radioyhteydellä. Ei synkronoinnissa BT:sta paljon iloa olekaan, mutta nettiyhteyttä kun pitää pidempään auki, varsinkin jos ei ole pöydän ääressä, niin silloin on iso apu siitä ettei tarvitse pitää vehkeitä näköyhteydessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään