Jussi Seppälä

Parempaa linssinsuojusta Sigmaan

4 viestiä aiheessa

Huomasin netissä jo pitkän aikaa sitten Sigman leimalla varustettuja linssinsuojia, jotka olivat mallia Nikkor. Sellaisia "keskeltä klikattavia" siis. Alan kaupoista sellaisia ei ole kuitenkaan Suomesta löytynyt, ja yleensä myyjät ovat vain katsoneet kysyjää hölmönä.

Viikko sitten kypsyin Sigman vakiosuojiin niin pahasti, että aloin etsiä niitä netistä. Vakiosuojat toimivat ihan mukavasti ilman vastavalosuojaa, mutta sellaisen kanssa linssinsuojusta saa kaivertaa pois kynsin. Löysin suojia Englannista Photospares -verkkokaupasta. 2 x 72mm ja 1 x 77mm suojat sisältävä paketti tuli tänään oltuaan matkalla neljä postipäivää. Hyviä ovat nuo uudet suojat.

Laitoin viime viikolla linssinsuojista tiedustelun myös Sigman maahantuojalle Fokalle. Sieltä vastattiin kolmantena päivänä niin, että noita paremmanmallisia saa kyllä Suomesta. "Käske myyjäsi vain tilata niitä meiltä..". Jälleen kerran paremmin palveli siis ulkomainen verkkokauppa. Samapa tuo, olen lopputulokseen tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin joskus 30mm Sigmaan Nikonin suojuksen juuri tuosta syystä. Piti kuitenkin vedellä veitsellä Nikon teksti pois ja hioa keskusta sileäksi. Olisi ollut paketti vähän liian sekasikiö, kun runko olisi ollut Canon, objektiivi Sigma ja suojus Nikon ;D. Lopputulos oli kuitenkin bränditön suojus josta ei huomaa, että siinä mitään tekstiä koskaan olisi ollutkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Nikonin tulpat Sigmoissa, niin edessä, kuin takanakin. Ei kun taitaapa tuossa 80-400:ssa olla vielä oma etutulppansa, vaikka enpä sitäkään oikeastaan koskaan pitänyt paikallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ymmärtänyt että uusimmissa Sigmoissa on päivitetty linssinsuojus. Ainakin viime kuukausien aikana eri liikkeissä käpistelemissäni Sigmoissa on ollut kaikissa uusi versio. Hyvä niin - se vanhempi on/oli tosiaan melkoisen surkea, siis nimenomaan vv-suojan kanssa kuten Jussi totesitkin.

Itsekin joskus kypsyin ja ostin Verkkokupasta Nikonin vastaavan, maksoi muutaman euron.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään