Ilkka Mannikainen

A333 myöhästymiset

913 viestiä aiheessa

Joo-o. Paitsi että jos Bangkokiin on kone lähdössä klo 06:00, niin se kone täytyy tehdä vaikka lumesta sillä Las Palmasista via HEL ei saa LTT:tä lähtemään Bangkokiin klo 06:00 jos lähtö LPA:sta on aikaisintaan 20:00 paikallista. Joten annettu aika 06:00 ei tule riittämään.

20.00 Palmas = 22.00 Vantaa, eikös? Siihen ~6h ja kone olisi 04.00 paikallista Vantaalla? Meinaat jotta pari tuntia ei omassa hubissa riitä laajarungon kääntöön? Tässä täytyy nyt olla jotain mitä missaan..? :)

edit: eli nyt pääsin Ilkan avulla tuon putken jäljille, näyttäisi Amadeuksen mukaan saapuvan Palmasiin 18.51 paikallista. Realistinen 2h siihen niin ~21.00 paikallista sieltä ilmaan, eli 23.00 Vantaan aikaa, kotona ~05.00 ja siihen se parisen tuntia taas tykö niin AY95 saattaisi irrota Vantaalta ~07.00 joka tarkoittaisi about 22.00 paikallista Bangkokissa. AY96 ylihuomenna saattaapi siis sielä tässä valossa olla about ajoillaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

20.00 Palmas = 22.00 Vantaa, eikös? Siihen ~6h ja kone olisi 04.00 paikallista Vantaalla? Meinaat jotta pari tuntia ei omassa hubissa riitä laajarungon kääntöön? Tässä täytyy nyt olla jotain mitä missaan..? :)

edit: eli nyt pääsin Ilkan avulla tuon putken jäljille, näyttäisi Amadeuksen mukaan saapuvan Palmasiin 18.51 paikallista. Realistinen 2h siihen niin ~21.00 paikallista sieltä ilmaan, eli 23.00 Vantaan aikaa, kotona ~05.00 ja siihen se parisen tuntia taas tykö niin AY95 saattaisi irrota Vantaalta ~07.00 joka tarkoittaisi about 22.00 paikallista Bangkokissa. AY96 ylihuomenna saattaapi siis sielä tässä valossa olla about ajoillaan?

Se 18:51 Palmasissa oleva on OH-LBR. LTT meni jo eilen torstaina Palmasiin eli on kohta jo vuorokauden jumi. Itse asiassa laskin väärin  :laugh: , kyllähän se 20:00 LPA:sta riittää ehkä tsägällä kuuden lähtöön Vantaalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osalle porukkaa tänäpänä tärkeintä on että Finnairin kaukoreitit ovat myöhässä. ???

Jos jotenkin minun kommenttiini viittaat niin haen ainoastaan mahd. faktapitoista infoa siitä miten tulevien päivien omat lennot mahtanevat kulkea. Täältä siihen olen aiemminkin Ilkan tapaisten tietäjien avulla saanut arvokkaita vinkkejä, iso kiitos siitä!

Minä toivon henkoht. että kaikkien firmojen lennot ovat aina ajallaan enkä todellakaan Finnairin kaukoreittien mahd. myöhästymisillä maiskuttele, mielestäni kotoinen firmamme suoriutuu varsin OK kaukoliikenteestään suhteessa laivaston pieneen kokoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se 18:51 Palmasissa oleva on OH-LBR. LTT meni jo eilen torstaina Palmasiin eli on kohta jo vuorokauden jumi. Itse asiassa laskin väärin  :laugh: , kyllähän se 20:00 LPA:sta riittää ehkä tsägällä kuuden lähtöön Vantaalta.

Kiitos, Ilkka. Tuo koneiden rekisteridata menee jo yli mun tietolähteiden mutta olet myös siis siinä käsityksessä että tuo nyt Palmasia lähestyvä 330 on tarkoitus olla huominen 95?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo koneiden rekisteridata menee jo yli mun tietolähteiden mutta olet myös siis siinä käsityksessä että tuo nyt Palmasia lähestyvä 330 on tarkoitus olla huominen 95?

Itse olen siinä käsityksessä että Palmasia lähestyvä OH-LBR on Boeing 75W.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos jotenkin minun kommenttiini viittaat niin haen ainoastaan mahd. faktapitoista infoa siitä miten tulevien päivien omat lennot mahtanevat kulkea. Täältä siihen olen aiemminkin Ilkan tapaisten tietäjien avulla saanut arvokkaita vinkkejä, iso kiitos siitä!

Minä toivon henkoht. että kaikkien firmojen lennot ovat aina ajallaan enkä todellakaan Finnairin kaukoreittien mahd. myöhästymisillä maiskuttele, mielestäni kotoinen firmamme suoriutuu varsin OK kaukoliikenteestään suhteessa laivaston pieneen kokoon.

En Erkki tarkoittanut em. osaa mitenkään sinun kirjoitukseesi vaan johan tuolla ylempänä vastaus tuli mihin, ihmiset tietää mistä puhuu.

Mulle olisi, kuten varmaan 99% muillekin palstan lukijoille, ihan sama mikä pulkka siellä lentäisi ja lentoyhtiön kantilta toiveena että lennot olisivat ajallaan.

Vastaukseksi tähän ei kelpaa miltään taholta "nii kattoisivat millä lentävät".

Ei se että rouskutellaan myöhästymisillä ja kohdistetaan ne johonkin tiettyyn kohteeseen on vaan niin lapsellista.

-  :'( -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En Erkki tarkoittanut em. osaa mitenkään sinun kirjoitukseesi vaan johan tuolla ylempänä vastaus tuli mihin, ihmiset tietää mistä puhuu.

Mulle olisi, kuten varmaan 99% muillekin palstan lukijoille, ihan sama mikä pulkka siellä lentäisi ja lentoyhtiön kantilta toiveena että lennot olisivat ajallaan.

Vastaukseksi tähän ei kelpaa miltään taholta "nii kattoisivat millä lentävät".

Ei se että rouskutellaan myöhästymisillä ja kohdistetaan ne johonkin tiettyyn kohteeseen on vaan niin lapsellista.

-  :'( -

Kiitos tarkennuksesta, tuosta olen ihan samaa mieltä että myöhästymisten maiskuttelu ei ole tarpeen, faktapohjainen tiedottaminen sitäkin arvokkaampaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarmolla "normaalit ruokajuomat" alla? Kun ei tässä mitään morkattu vaan keskusteltiin miten homma on sekaisin. Ja lussuketju oli toinen ketju.  ;)

Miten Tarmo se sinun omakehittelemä teoria niistä vanhoista koneista ja hajoamisista TUI:n kohdalla? Laitas joku teoria viimepäivien Airbus -tapahtumista niin saadaan sitä huumoria.

No jos bussimorkkaamisiin mennään niin tuntuu että sulla on juomat kohallaan 24/7.  ;D

En ole joutunut lentoliikenteen seurannan kanssa tekemisiin vielä tänä vuonna vielä joten toivon onnea ja menestystä jotta Finnmatkalaisetkin ovat päässeet Thaimaahan niillä millä kulkevatkaan. Hyvä jos ovat ajallaan, edes joskus. Niillä vaan myöhästymiset on yleensä isoja teknisten murheiden kanssa kun sitä varakonetta eikä varaosaa ei Helsingissä ole ja sitä myöten lumipalloilmiö jatkuu huomiselle jne. eteenpäin. En seuraa vapaa-ajallani 763-leikkiä, masentaa työssäkin tarpeeksi. Ei se oo teoria, sekään. Siinä sulle nauramista. Nii vai liittyykö huumoripyyntöön vaan ihastus tietynmaalaisiin lentokoneisiin ? Fobia sekin.  ;D

Mikähän siinä AY1520:ssa mättäs vai mättääkö vieläkin ?

-Nimim. iso lasi rasvatonta maitoa ja aamulla pilkille-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän siinä AY1520:ssa mättäs vai mättääkö vieläkin ?

Kiinnostaisi itseäkin mikä pelikaani siellä tällä kertaa on. Aurinkomatkalaisten epävirallinen tietotoimisto tietää sanoa, että potilaan vointia on nyt löydetty meksuja ihmettelemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos bussimorkkaamisiin mennään niin tuntuu että sulla on juomat kohallaan 24/7.  ;D

-Nimim. iso lasi rasvatonta maitoa ja aamulla pilkille-

Waro Tarmo, ettei käy kuin yhdelle ukolle, joka oli pilkillä Naarajärven kentällä ja ihmetteli veden mataluutta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Waro Tarmo, ettei käy kuin yhdelle ukolle, joka oli pilkillä Naarajärven kentällä ja ihmetteli veden mataluutta ;D

Ei sitä vaaraa, pidempi ajomatka, siksi käyn tänään maidolla, uusi auto kuulemma viinalla (95tjsp.).

Luotan siihen että järvi alkaa usein rannasta joten en edes yritä kentällä.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitä vaaraa, pidempi ajomatka, siksi käyn tänään maidolla, uusi auto kuulemma viinalla (95tjsp.).

Luotan siihen että järvi alkaa usein rannasta joten en edes yritä kentällä.  :P

Järven erottaa kentästä, koska järvessä on laitureita :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LTT liikkuu taas. AY1520 ETA 04:47.

Vielä kärsii sellaisen 1-2h lisäsählingin ennenkuin alkaa huomisen aamuyön 96 olla tiukilla..toivottavasti pelittää mutta tiukkaa tekee kyllä 95:lla tuon yhä 06.00 ilmoitetun lähdön kanssa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Presidenttikin jumiutui:

Tekninen vika Finnairin koneessa viivästytti torstain lentoa Las Palmasista Suomeen. Lähtöä siirrettiin jatkuvasti eteenpäin. Yli 250 suomalaista joutui lopulta odottamaan yli kymmenen tuntia koneen lähtöä. Heidän joukossaan olivat myös presidentti Mauno Koivisto ja hänen puolisonsa Tellervo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012913093496_uu.shtml

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksiköhän Finavian sivut väittävät että jo nyt tiedetään huomisen AY96:n olevan myöhässä. Amadeuksen mukaan 95 saapuu tänne 21.14 paikallista aikaa...? Lieneekö sitten heidän systeeminsä niin käpy että jos lento lähtee reilusti myöhässä niin paluu olisi automaattisesti myös..ei osaa huomioida verkoston pitkiä kääntöjä...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksiköhän Finavian sivut väittävät että jo nyt tiedetään huomisen AY96:n olevan myöhässä. Amadeuksen mukaan 95 saapuu tänne 21.14 paikallista aikaa...? Lieneekö sitten heidän systeeminsä niin käpy että jos lento lähtee reilusti myöhässä niin paluu olisi automaattisesti myös..ei osaa huomioida verkoston pitkiä kääntöjä...?

Lopulta about ajallaan lähti, kovasta vastatuulesta johtuen yli 11h lentoaika johti pieneen myöhästymiseen aamulla Vantaalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lopulta about ajallaan lähti, kovasta vastatuulesta johtuen yli 11h lentoaika johti pieneen myöhästymiseen aamulla Vantaalle.

Noh sehän on näiden Ranskan ihmeiden ominaisuus, että vastatuuli vaikuttaa myöhästyttävästi perilletuloaikaan.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh sehän on näiden Ranskan ihmeiden ominaisuus, että vastatuuli vaikuttaa myöhästyttävästi perilletuloaikaan.  ;)

Totta. Eivät pärjää millään vastatuuleenlento-ominaiksuusillaan, esim. Bojoille  :) Finnair teki kyllä ison virheen siirryttyään käyttämään Airbusia. Esim. nousukulmakin on se vaatimattomat 180 astetta, niin vaakasuoraa että hävettää.   :laugh: MD11 muistaakseni nousti ainakin 89 asteisesti, eli päihitti kyllä Airbusit mennentullen ja vastatuuli ei todellakaan ollut mikään myöhästyttävä tekijä. Muutenkin jos verrataan näitä nykyisiä lahnoja kunnon lentokoneisiin, jäävät kyllä arrrrmotta toiseksi  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En muista koskaan delhiläistä siirretyn aamuun, nyt niin kävi OH-LTO:n vuoksi. Illan AY21 on aamun AY21 (09:00)

Konekin piti vaihtaa LQD:ksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs tänään?: Delhin AY21 lähes 4 tuntia myöhässä: Arvioitu lähtöaika 00:00.  Ja kone siis A333. 

OH-LTO:ssa on joku krooninen sairaus joka häiritsee liikennettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tässä on kysymys fysiikan laeista eikä valmistusmaasta. (Ajattele, mitä kirjoitat, ettet joskus kirjoita, mitä ajattelet.)

* Tosi-ilmanopeus (True AirSpeed, TAS) vastaa koneen todellista nopeutta ympäröivän ilman suhteen. Sen suhde CAS:iin riippuu ympäröivän ilman lämpötilasta ja lentokorkeudesta.

* Maanopeus (Ground Speed, GS) vastaa koneen nopeutta maanpinnan suhteen. Se saadaan, kun tosi-ilmanopeudesta poistetaan tuulen vaikutus. Maakulkuneuvojen tapaan maanopeus ratkaisee matkaan kuluvan ajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee nätti delay taas illan bangkokilaiselle kun LTU seikkaili Kanarian reissulla Frankfurtissa. AY 1512 lähti muutama minuutti sitten vasta Las Palmasista. ETA on 02:18 ja siihen sitten 1,5 h vähintään päälle ennenkuin AY95 voi lähteä.

EDIT: 03:40 ETD AY95.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään