Ilkka Mannikainen

A333 myöhästymiset

913 viestiä aiheessa

Kakkos moottori (visualusesti ehjän näköinen) oli menossa vaihtoon eilen noin klo. kolme. Ei varmaan ihan parin timman homma testauksineen yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ystävä pariskunnalle vei matka Rantasipiin ja tänään  Kiinan kautta Tokioon.

 

Onko tällaisessa tapauksessa mahdollisuuksia rahallisiin korvauksiin esim. 600 €/hlö, vai onko tyytyytyminen kohtaloonsa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko normaalia että kun 74 (OH-LTM) on lähtenyt Naritasta 12:41 (take off) eli 40 min myöhässä, niin tulee 2h myöhässä Vantaalle ETA 17:20 ?

 

AY074 12:00 TOKYO NARITA APT HELSINKI 12:24 (Departed) 17:20 (Estimated

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tainnut olla melkoisen kova vastatuuli.. mitenkäspäin ne vallitsevat tuulet tähän aikaan vuodesta taas menikään, kun en muista? Itsellä on pahin myöhästyminen kaukolennolla ollut juuri parin tunnin luokkaa tuulien takia, vaikka ajoissa lähdetty ilmaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jostain kumman syystä se tuli paljon etelämpää kuin muut Japanista lähteneet.Lensi ihan Soul-Peking reittiä ja siitä Irkutskiin. Äkkiä katsellen oli Tokio-Peking-HEL suoraan isoympyrään nähden yli 600km pidempi ja vielä tuolla ekalla 3h matkalla näytti nopeuskin olleen toisiin(jotka siis meni normaalia läheis pohjoiseen lähtevää suuntaa Tokiosta) verrattuna noin 50kt pienempi. Tuosta jo laskeskelin "päissäni" että turpiin tuli jotain 1h 15min.

 

Miksi tuo reitti  :-\ kun muut (JAL413,VIR 901 ja LH711 peruskauraylilennot täälläpäin) kuitenkin tulee "vakiosti" pohjois-Siperiasta?

 

Taitaa tuolla pohjoisemmassakin olla normaalia enemmän vastaista, kun OS52 lähti etuajassa hieman  ja on silti arvio 20min myöhässä. Mutta tuokin on vaan puolisen tuntia hitaampi matka-aika.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, jotain speciaalia siinä on. Itseasiassa se 74:n lähdössä myöhästymiseksi laskettava aika on vain 24 min. Ja 78 Osakasta tulee ihan normaalilla aikataululla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää että monet tuon suunnan lennot ovat hieman myöhässä, vaikka ovat ihan ajoissa lähteneet. Ei tosin noita AY74 lukemia likikään, vaan sellaista 15-20min luokkaa.  Viittaa kovempiin tuuliin, kun on selvä trendi lähes kaikilla reiteillä Siperiassa. Usein ne taitaa olla vakiotuulilla tuon verran etuajassa helpostikin aikataulussa lähtiessään. Ja nuo maanopeudetkin taitaa olla useimmilla tuolla 390-430kt paikkeilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millähän koneella AY82, Singapore - Helsinki operoidaan, ettei mennyt tiedonanto väärään ketjuun? Tultiin juuri Quantasilla Sýdneystä, nyt odotetaan tietoa, siirrytäänkö hotelliin vai saadanko uusi reititytys toisella yhtiöllä. Mekaanikot on koneen kimpussa, vähintään 12 tuntia...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Chengdusta tullut ihan vakiokohde, OH-LTU (FIN55) vieraili taas aamulla:

 

Ja AY56 on vasta 10 min sitten lähtenyt Chongqingista. Mikä tähän Chengduiluun on syynä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja AY56 on vasta 10 min sitten lähtenyt Chongqingista. Mikä tähän Chengduiluun on syynä?

 

Tietenkin sää. Esim. tänään oli kiitotienäkyvyys lennon saapumisaikaan enimmillään vain 200 metriä, kun vaatimus on kentän ILS-menetelmissä 550 metriä. Chongqingissa kun on vain CAT 1 -luokan ILS.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LTR lähti eilen illalla Singaporeen (AY81).

 

Tietääkö kukaan mikä tämä paluun tarina on:

 

AY8852 15JAN SIN HEL 1925 0150+1 333

 

19:25 FINNAIR AY8852 Helsinki 1 04 D47

 

Normaalia paluuta AY82 ei tänään ole aikatauluissakaan eikä sitä lennetä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään