Ilkka Mannikainen

A333 myöhästymiset

913 viestiä aiheessa

Lähtisikö Halifaxiin jäänyt kone tiistaina AY 6:na takaisin?

Finnairin twitterin mukaan ainakin AY6 operoi normaalisti vaikka AY5 peruttu. Vaikuttaisi siltä siis.

Estimated dep from Halifax to JFK is at 10:30 am. Sorry for the inconvenience! AY006 from JFK on May 20th operates as scheduled #AY005

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se kutonen operoinut sitten ollenkaan.

 

AY006 17:40 NEW YORK J F KENNEDY INTERNATI HELSINKI-VANTAA Peruttu

 

LTS saatiin Kennedylle mutta sinne jäi.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Kova puuskittainen tuuli"...eilen?! Asun NY:n alueella, enkä huomannut minkäänlaista tuulenvirettä koko päivänä. Oisko taas näitä hätävalheita, joilla halutaan antaa mielikuvaa siitä, etteivät meidän lentäjät tee koskaan virheitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millanen oli KJFK:n METAR tuohon aikaaan?!

http://w1.weather.gov/obhistory/KJFK.html

 

20 15:51 NW 14 G 20 10.00 Partly Cloudy SCT095 SCT250

20 14:51 W 12 G 28 10.00 Partly Cloudy SCT090 SCT250

20 13:51 NW 9 10.00 Partly Cloudy FEW090 SCT250

20 12:51 N 7 G 16 10.00 Partly Cloudy FEW085 SCT250

20 11:51 N 9 G 30 10.00 Partly Cloudy FEW075 SCT250

20 10:51 N 14 G 21 10.00 A Few Clouds FEW250

20 09:51 NW 12 10.00 A Few Clouds FEW250

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos on kone ollut aikataulussaan niin noin 20mph ollut tuulen nopeus puuskissa -> sehän on alle 9 m/s.. pahimmillaankin on ollut vain reilu 13m/s jokunen tunti aiemmin. Tietysti vähän riippuu kummat kiitotiet ollut käytössä että miten sivusta on tuullut, mutta ei tuo nyt siltikään mikään "kova ja puuskittainen" tuuli ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Kova puuskittainen tuuli"...eilen?! Asun NY:n alueella, enkä huomannut minkäänlaista tuulenvirettä koko päivänä. Oisko taas näitä hätävalheita, joilla halutaan antaa mielikuvaa siitä, etteivät meidän lentäjät tee koskaan virheitä.

 

"Taas"? Milloin viimeksi, ihan mielenkiinnosta kysyn.

 

Eikös näin keväisin ihan normi sea breeze aiheuta puuskaisuutta? Tuuli näytti olevan lännestä/luoteesta eli ei ihan Atlantilta kuitenkaan. Sen oon omissa lentohommissa oppinut että muutama kilometri sisäämahaan päin saattaa olla ihan tyyntä mutta rannalla sitten puhaltaakin kunnolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, 20 mph:n infernaalisen raju maailmanlopun puuska, joka ilman muuta aiheuttaa taitavimmallekin (= ainoastaan tietysti AY) lentäjälle tepposet tai kekkoset ja kone lävähtää kiitorataan renkaat vanteita myöten litussa (!) ja runko kurtussa  :)

 

Ai taasko? No eikös näitä "ei meillä tällainen ole mahdollista" -juttuja näe täälläkin melko säännöllisesti. Omakohtaisesti mieleen tulee yksi AY:n ylösveto juuri JFK:lla - istuin vasemmalla ikkunapaikalla ja hieman ihmettelin, kun kiitorataa oli mennyt jo kolmasosa ja vielä oltiin paljon normaalia ylempänä, sitku oltiin jo hyvinkin lähellä maata, niin ylösveto. Selitys oli sitä "toinen kone edessä", mutta niillä maileilla pysähdys olisi ollut epätoivottavan äkkinäinen olisi se sitten ollut toisen koneen perään tai kiitoradan jälkeiselle tien penkalle. Eikä siellä mitään koneitakaan näkynyt (laskeutuminen oli sille mikä-se-olikaan normikselle vihreän tullipostirakennuksen puoleiselle radalle, joten olisi voinut kuvitella poistumassa olevan koneen siellä vasemmalla vilahtaneenkin). Noh, ei oo tärkeetä ja hätävalheet inhimillistä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on sen luokan asiantuntemusta kehissä, että painan pääni kunniotuksesta ja poistun takavasemmalle. Etkös sinä Kalevi ole muuten yksi palstan kovimmista Finnairista marisijoista? Vai muistanko aivan päin persettä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on sen luokan asiantuntemusta kehissä, että painan pääni kunniotuksesta ja poistun takavasemmalle. Etkös sinä Kalevi ole muuten yksi palstan kovimmista Finnairista marisijoista? Vai muistanko aivan päin persettä?

 

Mitäs minä marisisin, kun en ole varmaan ainakaan viiteen vuoteen Finnairin koneeseen astunut...  ;) Pop corneistakaan en erityisemmin välitä, mutta ainahan sitä voi hieman virnistellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omakohtaisesti mieleen tulee yksi AY:n ylösveto juuri JFK:lla - istuin vasemmalla ikkunapaikalla ja hieman ihmettelin, kun kiitorataa oli mennyt jo kolmasosa ja vielä oltiin paljon normaalia ylempänä, sitku oltiin jo hyvinkin lähellä maata, niin ylösveto. Selitys oli sitä "toinen kone edessä", mutta niillä maileilla pysähdys olisi ollut epätoivottavan äkkinäinen olisi se sitten ollut toisen koneen perään tai kiitoradan jälkeiselle tien penkalle. Eikä siellä mitään koneitakaan näkynyt (laskeutuminen oli sille mikä-se-olikaan normikselle vihreän tullipostirakennuksen puoleiselle radalle, joten olisi voinut kuvitella poistumassa olevan koneen siellä vasemmalla vilahtaneenkin). Noh, ei oo tärkeetä ja hätävalheet inhimillistä...

 

Jos tulitte 31 Leftille tai 22 Rightille niin niissä on kynnystä siirretty siten, että se voi tuolta näyttääkin.

Kennedyllä ylösvetokäsky tulee useimmiten ihan minimeistä, joten ihan uskottavalta tuo kone edessä-syy kuulostaa minun korvaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piti tarkistaa.....31R. Joo, kyllä JFK:lle laskeutumiset ovat muutoin varsin tuttua ja jatkuvaa arkea, joten väitän huomaavani isot epänormaaliudet. Uskon myös, että virheiden tunnustamista vältellään myös (etenkin?) Finnairilla, kuten varmasti useimmissa firmoissa alasta riippumatta. Samoin uskon, etteivät Finnairin lentäjät ole jumaloLentoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LTS:n pitkä saikku kostautuu monella tapaa, nyt Naritaan menijät ja sieltä tulijat saivat riesakseen LQG:n vaikka Finnairin antaman takuun mukaan Naritan reitillä pitäisi pyöriä parempaa tavaraa uudella businessluokalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko 343- kalustoa edelleen penkkien asennuksessa? Eikös tuossa Finskin tiiviissä rotaatiossa kuitenkin ole sen verran pelivaraa että ihan noin paljon myöhästymisiä ei pitäisi kuitenkaan tulla ilman muita suurempia murheita jos vain yksi kone laajarunkokalustosta on pelistä poissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko 343- kalustoa edelleen penkkien asennuksessa? Eikös tuossa Finskin tiiviissä rotaatiossa kuitenkin ole sen verran pelivaraa että ihan noin paljon myöhästymisiä ei pitäisi kuitenkaan tulla ilman muita suurempia murheita jos vain yksi kone laajarunkokalustosta on pelistä poissa?

 

LQC on Dresdenissä huollossa.

 

Ja kun jokaiselle laajarungolle on lähes joka päivä lähtö (muutama huoltoyö Vantaalla poislukien viikossa) niin ei jää muuta vaihtoehtoa kun peruuttaa jotain tai veivata tuo Honkkari yhdellä koneella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään