Mikko Pietarinen

Artistin näkökulma

23 viestiä aiheessa

Hei!

 

Jotkut muutkin ovat samaa mieltä kanssani, että ketju "Sekalaisia kuvia EFHK:lta" on sinänsä hyvä idea ja on lisännyt kuvien määrää foorumilla, mutta välillä tuntuu, että sinne voi hukkua kuvia sekaan ja perinteiset kuva-aiheet ovat vähentyneet. Siitäpä syystä päätin laittaa muutaman kuvan EFHK:lta vuosien varrelta ihan omaan ketjuun selkeyden vuoksi. Kuvia saa mielellään kommentoida, parannusehdotuksia otetaan vastaan ja mielipiteitä kuunnellaan, eli rohkeasti mielipiteitä esille! :)

 

1

jumbo.jpg_full.jpg

2

luf11.JPG_full.jpg

3

atrpannaus.jpg_full.jpg

4

a340taca.jpg_full.jpg

5

anjuska.jpg_full.jpg

6

md1104L.jpg_full.jpg

7

jorma.jpg_full.jpg

8

leekuu.jpg_full.jpg

9

jormaaedesta.jpg_full.jpg

10

md11dusk.jpg_full.jpg

 

Mukavaa lauantai-illan jatkoa,

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todella kaunista. Ehkä kannattaisi jatkossa lisätä kuviin myös oma puumerkki luvattoman netti/printtikäytön hillitsemiseksi. Esimerkiksi vesileimalogo tai teksti © omanimi + vuosiluku jonnekin strategiseen kohtaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäpä noita parantelemaan  ::)

 

8. kuvaan voisi kokeilla hieman pimeämpänä mutta muuten on aika vähän enään tehtävissä ;)

 

Tervetuloa takaisin.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno setti. :)

 

ATC:sta saatu jotenkin huiman näköinen kuva. Hieno pannaus.

 

Kovasti tykkään myös tuosta ES-KRL:stä. Ja kuva numero 9 myös tosi hieno. Vaan eipä noissa nyt valittamista ole missään. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kommenteista!

 

Huomasin, että tuli valikoitua harvinaisen tylsää ja sinivalkoista kalustoa kuviin, ehkäpä seuraavalla kerralla parempia koneita ja tylsempiä kuvia ;D

 

Sami: Joo, pohdinkin, että minkä kompromissin teen valotuksen suhteen tossa 8. kuvassa. Yritin himmennellä mahdollisimman paljon kuuta ja samalla saada valoa runkoon. Voi olla, että tummempana ois toiminut paremmin :) Alkuperäsessä kuu on kuitenkin vähän palanut puhki enkä onnistunut täysin sieltä niitä detaileja kaivelemaan..

 

Kari: Kiitti! En oo noihin 800 leveisiin pakattuihin kuviin jaksanut oikeen mitään laittaa vaikka ehkäpä tarpeen voisi olla.. Ehkä turhan paljon luotan siihen, että kyllä aina joku jostain huomaa jos on jonnekkin julkastu ja sitten voikin laskuttaa suoraan sen 5 kertasen hinnan jos on luvatta napattu ;D

 

/Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Korjaus tuohon, että ei ole 400-sarjalainen ;). En ole itekkää 100% varma mutta veikkaisin 200-sarjalaista.

On se 747-200.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ootko pitäny kuvaustauon kun ei oo kuvia näkyny muillakaan foorumeilla vai muuten vaan ollu lähettelemättä niitä maailmalle?

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ootko pitäny kuvaustauon kun ei oo kuvia näkyny muillakaan foorumeilla vai muuten vaan ollu lähettelemättä niitä maailmalle?

 

Kai

 

Moikka Kai!

 

Vuonna 08 tuli vähän vähemmän kuvattua kun se meni oikeastaan intissä, mutta en muuten pahemmin ole pitänyt taukoja. Olen tosin aika paljon ruvennut kuvaamaan kaikkea muuta ilmailun lisäksi ja ilmailua tulee nykyään aika vähän loppuen lopuksi kuvattua. Olen viimeset pari vuotta pistänyt kalustoa vaihtoon ja hankkinut valovoimaisia linssejä kun tulee nykyään kuvattua paljon ihmisiä ja niihin hommiin valovoima on omaansa.. Ehkäpä niitä kuvia taas saadaan muutaman vuoden hermoloman jäljiltä taas enemmän linjoille ;D

 

/Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Korjaus tuohon, että ei ole 400-sarjalainen ;). En ole itekkää 100% varma mutta veikkaisin 200-sarjalaista.

 

Katso moottoreista, yläkerran pituus ei merkitse rahtikoneissa niin paljoa kuin matkustusversioissa. Rahti 747 koneet rakennetaan muistaakseni painonsäästö syistä lyhyellä yläkerralla, jossa sijaitsee muistaakseni miehistön lepo sekä virkistystilat.

 

Korjaus/lisäys omaan tekstiini tuntia myöhemmin edellisestä: Atlasairilla on siis kumpiakin, -200 & -400 malleja, kuvassa taitaa tosiaan olla -200 mallinen. Kiitos kaikille jotka huomasivat erheeni!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei.

 

Ihan pirun kauniita kuvia.  :thmbup:

 

Ainoa parannus mitä nopeasti näen on se että kun kuvissa kerran on tuo reunus, onko ne pakko cropata noin lähelle konetta?  Aika monessa kuvassa kone loppuu ja reuna alkaa aivan liian lähellä toisiaan.  Kyseessä on kuitenkin nopeasti liikkuvista kohteista, joten ne "vaativat" vähän löysää ympärilleen.

 

Ymmärrän toki jos otos on sellainen että reuna tulee toisella puolella vastaan luonnollisestikin, että cropataan kuva siten että kone on "keskitetty" ja siksi sitten aika tiukka, mutta tämä tuskin koskee lähes kaikkia otoksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katso moottoreista, yläkerran pituus ei merkitse rahtikoneissa niin paljoa kuin matkustusversioissa. Rahti 747 koneet rakennetaan muistaakseni painonsäästö syistä lyhyellä yläkerralla, jossa sijaitsee muistaakseni miehistön lepo sekä virkistystilat.

 

Korjaus/lisäys omaan tekstiini tuntia myöhemmin edellisestä: Atlasairilla on siis kumpiakin, -200 & -400 malleja, kuvassa taitaa tosiaan olla -200 mallinen. Kiitos kaikille jotka huomasivat erheeni!

 

Ja näkeehän tuon Wingleteistäkin, -400:ssa on ja muissa ei.

 

Mutta kuvat ovat aivan mahtavia, ja mä tykkään noista tiukoista cropeista. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei.

 

Ihan pirun kauniita kuvia.  :thmbup:

 

Ainoa parannus mitä nopeasti näen on se että kun kuvissa kerran on tuo reunus, onko ne pakko cropata noin lähelle konetta?  Aika monessa kuvassa kone loppuu ja reuna alkaa aivan liian lähellä toisiaan.  Kyseessä on kuitenkin nopeasti liikkuvista kohteista, joten ne "vaativat" vähän löysää ympärilleen.

 

Ymmärrän toki jos otos on sellainen että reuna tulee toisella puolella vastaan luonnollisestikin, että cropataan kuva siten että kone on "keskitetty" ja siksi sitten aika tiukka, mutta tämä tuskin koskee lähes kaikkia otoksia?

 

Moikka Kalle,

 

Ymmärrän hyvin kantasi. Itseasiassa tuo reunus korostaa vielä tuota tiukkaa croppia, koska kuvan leveys on se 800 ja lisään reunan niin, että se ei kasvata kuvan leveyttä vaan tulee ikäänkuin kuvan sisään/päälle 3 pikseliä, jolloin toleranssit pienenevät entisestään. Meitä tuntuu olevan myös kahta (tai useampaa) koulukuntaa, jotkut rajaavat tiukemmin ja jotkut väljemmin. Olen ollut vahvasti ensimmäisen vaihtoehdon kannalla, mutta vuosien varrella näkökulma on muuttunut ja ei ole ehkä enää niin "ehdoton" ;) Olihan tossa jopa tuo Kuu/Embraer-kuva jossa on ilmaa vaikka muille jakaa ;D Yritän tosiaan mennä fiiliksen mukaan ja katsoa sen mukaan mitä muita elementtejä koneen lisäksi kuvassa esiintyy ja jättää tilaa sen mukaan onko sillä ylimääräisellä tilalla jotain annettavaa kuvaan, kuten esim nuo tummat pilvet Finnairin A340-kuvassa sekä viimeisessä Finnairin MD11 kuvassa (esiintyvä "usva). Kiitoksia kannanotosta ja mielipiteestäsi! :)

 

Btw. Onpas positiivisia kommentteja vaikka jopa kahdessa (!) kuvassa potkuritkin seisoo aivan täysin :laugh:

 

/Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Btw. Onpas positiivisia kommentteja vaikka jopa kahdessa (!) kuvassa potkuritkin seisoo aivan täysin :laugh:

 

/Mikko

 

Siinä toisessa ne saavatkin seisoa kun kone on parkissa. ;D Ja mua ne seisovat potkurit eivät haittaa, toisin kuin joitain "prokuvaajia".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla