Guest TuukkaHoo

Cathay Pacific 747-400 AMS-HKG-AMS millainen economy-puoli?

25 viestiä aiheessa

Moi.

 

Mahtaako kukaan tietää onko kyseinen kone varustettu Cathay Pacificin uuden politiikan mukaisilla "litteämmillä" penkeill ja millainen economy-puoli on noin muuten? Tänä keväänä matkustin KLM:n yhdistelmä-jumbolla saman välin ja oli melkoista tervanjuontia, jalkatilaa onnettomasti ja mitään in-flight-entertainmenttia ei ollut.

 

Kokemuksia/varmaa muuta tietoa kaivataan. Kiitos jo etukäteen! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole matkustanut Cathayn uudessa economyssä, mutta heidän sivuiltaan löytyy tällainen esitys  :) Latailee jonkin verran...

 

http://www.cathaypacific.aero/index_en.html

 

Kiitos linkistä. Nyt vaan kaipailisin tietoa onko tuo kyseinen kone (747-400 välillä AMS-HKG) jo päivitetty näillä uusilla penkeillä, vaiko vielä on normaalijärjestys. Onko muuten minkä ikäistä kalustoa kyseiset koneet Cathaylla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos linkistä. Nyt vaan kaipailisin tietoa onko tuo kyseinen kone (747-400 välillä AMS-HKG) jo päivitetty näillä uusilla penkeillä, vaiko vielä on normaalijärjestys. Onko muuten minkä ikäistä kalustoa kyseiset koneet Cathaylla?

 

Cathaylla on liki 30 -400, lähes kaikki 90-luvun loppupuolelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cathaylla on liki 30 -400, lähes kaikki 90-luvun loppupuolelta.

 

Eiko nimenomaan alkupuolelta? Vai onko niita muutettu rahtareiksi sita mukaa kun kaytettyja P&W-moottorisia 744:ia on otettu SIA:lta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiko nimenomaan alkupuolelta? Vai onko niita muutettu rahtareiksi sita mukaa kun kaytettyja P&W-moottorisia 744:ia on otettu SIA:lta?

 

Oikeassa olet, 90-luvun alkupuolelta. Mua hämäsi uudelleenrekisteröinnit 1997 (VR-H > B-H)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli ajalta kun tehtiin kunnon koneita.

 

744 on todellakin kunnon kone. Monet "laatuyhtiot" lentavat viela 1990-luvun alun Jumboilla, vaikka tiimalasi alkaakin tayttya. Jostakin luin, etta LH:n vanhimmat 744:t ovat keranneet eniten tunteja, ja ovat silti viela liikenteessa jonkin aikaa.

 

BA, LH, CX ainakin kayttavat 744:ia viela pitkaan matkustajaliikenteessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos linkistä. Nyt vaan kaipailisin tietoa onko tuo kyseinen kone (747-400 välillä AMS-HKG) jo....

 

Moi,

 

Oletko varma että koneena on 744? Omalla kohdalla koneena sattui olemaan A340-300, VHHH-EHAM. Tämä tosin vajaa vuosi sitten, jolloin oli vielä normaalijärjestys.

 

Olen kuullut foormumeilla että uudet istuimet olisivat huonompia.

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Roomasta Hong Kong:iin 747-400 B-HOT:n kyydissä huhtikuun alussa. Tuossa tuommoinen ei niin terävä kuva aiheesta, about rivi 60, tms, itse heittolaukauksella oikealta takaa omaa paikkaa kuvaten. Viihdelaitteisto oli näppärä, sisältöä ja toimintaa on täälläkin jossain ketjussa esitelty. Tuoli oli sitä istuin osan liu'uttavaa mallia, pelkäsin penkkivälien ahtautta, mutta mahduin (188cm/100kg) kuitenkin matkustamaan, jalat sai sujutettua suoraksi edellämatkustavan jakkaran alle. HKG-BNE välille sattui B-HXN A343, jossa oli vanhemmat jakkarat (selkänoja taittuva ja valui omia aikojaan) ja viihdelaitteisto jossa käyttökapula oli vas käsinojassa, myös ulkoinen olemus oli jo ns. väsynyt. Itsehän kovasti tykkäsin lentoyhtiöstä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

Oletko varma että koneena on 744? Omalla kohdalla koneena sattui olemaan A340-300, VHHH-EHAM. Tämä tosin vajaa vuosi sitten, jolloin oli vielä normaalijärjestys.

 

Olen kuullut foormumeilla että uudet istuimet olisivat huonompia.

 

-tuomo

 

Aikataulut näyttävät lupailevat reitille jumboa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikissa CX jumboissa on uusi kabiini, F/J/Y, tatanykya.

 

Muulia en ole testannut viela, J "arkut" ovat saalittavan kapeat, F on todella hyva.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

Oletko varma että koneena on 744? Omalla kohdalla koneena sattui olemaan A340-300, VHHH-EHAM. Tämä tosin vajaa vuosi sitten, jolloin oli vielä normaalijärjestys.

 

Olen kuullut foormumeilla että uudet istuimet olisivat huonompia.

 

-tuomo

 

Lennot ovat CX270 ja CX271. Kyllähän nuo 744 näyttävät olevan. Toivotaan nyt sitten että ko. kone on se päivitettypenkkinen malli. Jalkatilaa kun ei koskaan ole liikoja tuolla.

 

Onko muuten tosiaan niin että Cathay olisi jotenkin paremmanpuoleinen lentoyhtiö? Huomaako eroa esim. sapuskoissa tai missään muussakaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennot ovat CX270 ja CX271. Kyllähän nuo 744 näyttävät olevan. Toivotaan nyt sitten että ko. kone on se päivitettypenkkinen malli. Jalkatilaa kun ei koskaan ole liikoja tuolla.

 

Onko muuten tosiaan niin että Cathay olisi jotenkin paremmanpuoleinen lentoyhtiö? Huomaako eroa esim. sapuskoissa tai missään muussakaan?

 

Tämä löytyi Skytraxin sivuilta Cathaysta: http://www.airlinequality.com/Airlines/CX.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse matkustin vuosi sitten Hong Kong - Lontoo välin Cathayn 744:lla jossa oli juuri istuimet Lehtolan mainitsemaa "liu'uttavaa mallia" ja itse (183cm pitkänä) tykkäsin tosi paljon, en ole economyluokassa nukkunut ikinä niin makeasti kuin tuossa ja muutenkin yhtiö vaikutti tosi hyvältä! eikä olutkaan loppunut koneesta kesken (kuten allekirjoittaneelle kävi finskillä hki-nyc välillä helmikuussa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse matkustin vuosi sitten Hong Kong - Lontoo välin Cathayn 744:lla jossa oli juuri istuimet Lehtolan mainitsemaa "liu'uttavaa mallia" ja itse (183cm pitkänä) tykkäsin tosi paljon, en ole economyluokassa nukkunut ikinä niin makeasti kuin tuossa ja muutenkin yhtiö vaikutti tosi hyvältä! eikä olutkaan loppunut koneesta kesken (kuten allekirjoittaneelle kävi finskillä hki-nyc välillä helmikuussa).

 

Kuulostaa  hyvältä. Vielä kun saisi varmuuden onko AMS-HKG välillä tuo uusipenkkinen 744, niin jo alkaisi hymyilyttää :)

 

Kiitos kaikille postaajille kuvista ja linkeistä ynnä vinkeistä. Hyvä foorumi tämä.

 

Tuntuu että halvalla pääsin jos tosiaan tuo konekin sattuisi olemaan se uusipenkkinen. 393€ HKI-AMS-HKG ja takaisin. Hehe... siihen vielä Cebu Pacificin +80€ HKG-MNL-HKG ja voin todeta päässeeni pitkälti alle 500€:lla Helsingistä Filippiineille. Tosiaan hintavertailu kannattaa :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

muutenkin yhtiö vaikutti tosi hyvältä! eikä olutkaan loppunut koneesta kesken (kuten allekirjoittaneelle kävi finskillä hki-nyc välillä helmikuussa).

Ehkä minulle sitten sattui poikkeuksellisen huono CX-lento turistissa tuossa puolisentoista vuotta sitten. Reittinä BKK-HKG ja koneena B777-300 (Aasian sisäisen liikenteen malli). Jos jätetään huomioimatta huonot istuimet (jotka olivat tuolloin luonnollisesti vanhaa mallia), niin negatiiviselle puolelle mahtuu vielä lisäksi pieni mauton ateria ja ennen kaikkea väsyneet ja tosi palveluhaluttomat lentoemot. Ihan pisti ihmettelemään, kun CX:ää on niin kehuttu. Finskin HEL-BKK -lentoon verrattuna Finnair veti tuolla kerralla kyllä pisteet kotiin kaikilla osa-alueilla. Mukaanlukien, ja itse asiassa ennen kaikkea palvelu.

 

Muut kokeilemani Aasian yhtiöt Thai, Korean Air, Asiana, All Nippon, China Airlines (se taiwanilainen) ja jopa China Southern ovat olleet parempia. Mutta ehkä tämä minun kokemus oli yksi näistä harvinaisista, koska CX:ää niin paljon kehutaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cathayn  turistiluokka vastaa muiden turistiluokkaa. Ei sinne ole tarkoituskaan saada tanssivia thaityttöjä hierontoineen tmjsp. Finnair ei pärjää jos osaat pyytä palvelua. Siis pyytää !

 

Ne ketkä maksavat tonneja saadakseen ruokansa posliinilautaselta ja isomman jakkaran jossa selkänoja kääntyy enemmän ovat

kai sitten sen ansainneet , ei se ajallisesti lentomatkaa silti lyhennä. Joku joskus väitti että kun etupäässä mennään ollaan aiemin perillä. Noh , mitähän tuohon vastaisi ?

 

Ainoa missä olen kokenut "parempaa" palvelua turistiluokassa on ollut Etihad LHR-DBX. Hetken jo luulin olevani täysi busineksessa kunnes emo ilmoitti että syö sinä vaan sitä lehmääsi , busineksessa on härkää !  :-\ Nam ja wau !  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oma kokemukseni CX:stä on samansuuntainen... Ei todellakaan voi kehua "palveluyhtiöksi".

 

Runsas parikymmenta lentoa CX:lla takana, ja on suosikkiyhtioni, joskin taso on jonkin verran laskenut erityisesti C-luokan puolella. Turistissa on aina ollut erinomainen palvelu. Regional Business -luokan istuin kaipaisi nopeaa paivitysta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei sinne nyt tanssivia tyttöjä tarvita muillakaan yhtiöillä, että jopa möykyssä saa olon mukavaksi.... Joillain yhtiöillä se onnistuu, omalla kohdallani CX:llä ei. En tosin ole kuin pari krt lentänyt, mutta eipä hinkua ole niiden jlk.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

C luokka, CX830 HKG-JFK. Suoraan sanottuna paskin longhaul J koskaan. Naurettava (Y-tyylin) safka 2h lahdosta (2h delay) ja viela p*skempi ateria 8h Kennedylta. Viimeiset 7h25min ei mitaan palvelua. Konjakista totesivat ("se loppui").

 

Onnea vaan. Ei kai tarvitse sanoa etta F:ssa tarjoili varsin mukavat Filpparimuijat, C tarjoili kelvoton Kiinalainen crew. Taysin naurettava esitys ja RTWn surkein.  :thmbdn: Onnea CX, paskat penkit ja kiinalainen palvelu.  :thmbup: China Airlines paljon parempi.  ;D ;D

 

Lisaksi AA44 JFK-CDG koko RTWn paras, CX ohitettiin jo purserin asenteella. :thmbup: :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

C luokka, CX830 HKG-JFK. Suoraan sanottuna paskin longhaul J koskaan. Naurettava (Y-tyylin) safka 2h lahdosta (2h delay) ja viela p*skempi ateria 8h Kennedylta. Viimeiset 7h25min ei mitaan palvelua. Konjakista totesivat ("se loppui").

 

Onnea vaan. Ei kai tarvitse sanoa etta F:ssa tarjoili varsin mukavat Filpparimuijat, C tarjoili kelvoton Kiinalainen crew. Taysin naurettava esitys ja RTWn surkein.  :thmbdn: Onnea CX, paskat penkit ja kiinalainen palvelu.  :thmbup: China Airlines paljon parempi.  ;D ;D

 

Lisaksi AA44 JFK-CDG koko RTWn paras, CX ohitettiin jo purserin asenteella. :thmbup: :thmbup:

 

Omat kokemukseni CX830:sta rajoittuvat siihen aikaan, kun sita operoitiin viela A346:lla. Ei mikaan huono, mutta Gin Toniceja tuossa yhtiossa ei osata tehda lainkaan.  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cathayn  turistiluokka vastaa muiden turistiluokkaa. Ei sinne ole tarkoituskaan saada tanssivia thaityttöjä hierontoineen tmjsp. Finnair ei pärjää jos osaat pyytä palvelua. Siis pyytää !

En nyt ihan ymmärrä, mihin tällä pyrit. Ei minun ole yleensä tarvinut palvelua erikseen pyytää, eikä sitä sinänsä pitäisi erikseen pyytää tarvitsisikaan. Ko. lentoparilla Finnairilla toimi seuraavat perusasiat loistavasti:

* Nappia painamalla emo oli paikalla alle kahdessa minuutissa (kolme kertaa kokeiltu)

* Pyydetty kahvi tai olunen tuli nopeasti paikalle hymyn kera

* Ruoat olivat ihan OK turistiluokaksi.

Kun taas Cathayllä:

* Painettu nappia, ketään ei tule viiteen minuuttiin. Painettu uudelleen, lähemmäs kymmenen minuutin kuluttua emo tuli paikalle ja kysyi vain lakonisesti "What"

* Pyydetty kahvia, siinä kesti jälleen lähemmäs kymmenen minuuttia, lopulta tuli ilman mitään kommenttia tai hymyä emolta.

* Ruoka välttävää jä pieni (tosin lentokin on vain kahden tunnin).

 

Koska kyse on nyt vain yhdestä lennosta, niin ehkä ei pidä tuomita Cathaytä kokonaan tuon perusteella. Mutta viime vuoden 94:stä lennosta yli kolmasosa oli Finnairilla, ja niistä kuvaamani peruspalvelu toimi minun kohdallani kolmella neljäsosalla lennoista. Loput olivat enemmän tai vähemmän hymyttömiä/tylyjä, mutta yhtä (businesluokan!) lentoa lukuunottamatta sentään tarjoilu toimi tehokkaasti.

 

Ja ennen kuin minua väitetään täysin pro-Finnairiksi (mitä kyllä saamani palvelun perusteella jonkin verran olenkin muihin eurooppalaisiin yhtiöihin verrattuna), niin laitetaan nyt, että paras palvelu turistissa on kokemukseni mukaan ollut All Nipponilla, Thailla ja Korean Airilla. Tuossa järjestyksessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

4 pitkää legiä CX kyydissä hyristelleenä (ams-hkg-brisbane-hkg-cdg) tykkäsin kyllä. Istuin 343ssa ei ollut paras mahdollinen eikä se näyttökään nyt riemun kiljahduksia saanut.

Mutta emot oli kaikista parhaat. Kaljaa tuli kun vaan silmää vinkkas ja taka-galleyssä pitkiä ja mojovia turinoita oli parhaimmillaan 3 nuken näköistä emoa pitelemässä mun kanssa.

Tyhjässä koneessa takasin tullessa yksi kävi peittelemässä viltillä kun nukuin keskirivillä takana.

 

Toisaalta Eastern, Northwest ja Finnairikin on tarjonnut ihan ok palvelua, vaikka Finskin lennoilta on aina joko kalja tai limut loppuneet. Kerran koko koneessa ei ollut muuta muksuille juottaa, kuin vettä ja tomaattimehua.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään