Guest Nicket

GFK-MSP-AMS-HEL räpsyjä

5 viestiä aiheessa

Kotiin paluu koitti 10 kuukauden jälkeen  :-\ Olin siis vaihto-oppilaana North Dakotassa. Kaikille jotka miettivät lähteäkkö vaiko eikö lähteä vaihtariksi, niin sanon että ehdottomasti kannattaa lähteä!  :thmbup:

 

DC 9-51 toimii Northwest/Deltan työjuhtana Keskilännessä. Myös muita DC9 sarjan koneita on vielä käytössä ja GFK-MSP välillä olen myös DC9-30 kyytiin päässyt. Tässä kyyti saapuu.

[ attachment removed / expired ]

 

GFK on myös UND:n pääkenttä. Kaikille ilmailunopiskelijoille ja ilmailukouluja etsiville tiedoksi että UND on yksi suurimmista kouluttajista tietyillä ilmailunaloilla. "Fleet" on 120 konetta joista 80:n kotipaikka on Grand Forksissa, tässä vain muutama.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ohjaamoon pääsee aina kunhan kysyy vain. Tässä herra kapteenilla oli sen verran "goofy" ilme, että ajattelin että on parempi rajata.

[ attachment removed / expired ]

 

Matkustamot näissä DC9ssä ovat mukavia ja tämänkin koneen matkustamo on varmasti uusittu aivan viime vuosina, koska niin uudelta vaikutti. Ehdotankin että Delta säilyttää Ysit laivaston lyhyenmatkan koneina vielä seuraavat 30 vuotta.  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

 

Myöskin FedEx pitää Grand Forksissa jonkinlaista minihubia. Nyt paikalla oli 3xB727 ja 2xCessna GrandCaravan

[ attachment removed / expired ]

 

Nousukulma oli jälleen miehekäs!

[ attachment removed / expired ]

 

Tällä noin tunnin mittaisella lennolla tarjottiin vettä ja pähkinöitä.

[ attachment removed / expired ]

 

Lähestyessä Minneapolista tiivisteltiin oikein komeasti.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten tietäjille kysymys: Mikä on kuvan oikean reunan kone? Ja jos selvän saa, niin entä nuo kaksi muuta vasemmassa reunassa?

[ attachment removed / expired ]

 

Laitetaan nyt vielä sisaruksesta kuva.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja pejpen rakastajille yksi.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten vaihtu pulkka Deltan A330seen. Lentoemoilla oli tosin vielä NWA:n asut ja sisustus oli NWA:n vielä. Tämä lento oli muuten Economyn puolelta 100% täynnä, ja itse tietenkin jouduin istumaan keskipaikalla. Onneksi sentään oli leffavalikoimassa jotain mitä en ollut nähnyt, tosin omien kokemuksieni pohjalta sanoisin että Lufthansalla ja Finskillä on paremmat tsydeemit tarjolla.

[ attachment removed / expired ]

 

Ruoka oli suorastaan hirveää  ;D Sämpylä oli kuivakäppyrä, kastike ja salaatti olivat molemmat mauttomia ja riisi oli myös möhlitty  :thmbdn: Aamupala tarjoilu 6h myöhemmin oli jotain hirveää myös, sämpylä jonka välissä oli munakas pala... Molemmat ruoat tosin söin nälkääni.

[ attachment removed / expired ]

 

Tämän näköinen lintu minut lennätti Amsterdamiin. Oli muuten kympin lasku kapteenilta/perämieheltä  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Taaimmainen pyrstö mahtaa olla Martinairin retro?  ???

[ attachment removed / expired ]

 

Air Maltan kone löytyi parkista.

[ attachment removed / expired ]

 

Mikä mahtaa olla Olympicin tila nykyään?

[ attachment removed / expired ]

 

KLM:n B737-700:n täyttöaste Helsinkiin päin oli varmaan jotain 70% luokkaa.

[ attachment removed / expired ]

 

Tämmöinen rullasi meidän edelle töykeästi...  :o

[ attachment removed / expired ]

 

Ja ampaisi taivaalle ennen kuin kukaan kerkesi sanomaan mitään.

[ attachment removed / expired ]

 

Takana seurasi KLM:n A330.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja sen takana triplaa hinailtiin jonnekkin.

[ attachment removed / expired ]

 

Noususta, ja kuvassa näkyy se Amsterdamin kuuluisa kauimmainen kiitotie.

[ attachment removed / expired ]

 

Arvaa mikä kenttä?  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Eväät olivat maittavat, ja ne huuhdottiin "taikajuomalla" alas  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

Vuosi aikalailla pulkassa  :thmbdn: Seuraavaa pidempää reissua jo suunnitellessa  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

KLM:llä oli todella hyvä palvelu ja suosittelen Amsterdamin kenttääkin! Voittaa mielestäni Lufthansan tarjoamat yhteydet Frankfurtin kautta...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Sitten tietäjille kysymys: Mikä on kuvan oikean reunan kone? Ja jos selvän saa, niin entä nuo kaksi muuta vasemmassa reunassa?

 

 

No Boeing C 377 Stratocruiser, nätti. Ihan mukavat kuvat kuutenkin :) Näkyy siellä myös Herccules ja oisko tuo yks Phantom ja jonkunnäkönen Mig-15/17/19 myös.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten tietäjille kysymys: Mikä on kuvan oikean reunan kone? Ja jos selvän saa, niin entä nuo kaksi muuta vasemmassa reunassa?

 

Oikeassa reunassa C-97 Stratofreighter (ainakaan en erota tankkauspuomia, muuten voisi olla myös Stratotanker). Vasemmassa reunassa voisi olla F-4 Phantom (harmaa), F-101 Voodoo (camo)... punanokkainen voisi olla F-84F Thunderstreak. Ja isoimpana C-130 Hercules. Äkkiseltään en keksi mille koneelle tuo punainen pyrstö voisi kuulua...

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Noususta, ja kuvassa näkyy se Amsterdamin kuuluisa kauimmainen kiitotie.

...

Lisämainintana mainittakoon maininta notta kulkee nimellä "Polderbaan" ja käsittää kiitotiet 18R/36L  :D

 

Ihan kiva setti Amerikan maalta. Ja vähän muualtakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla