Vieras

Nopeat mobiililaajakaistat

6 viestiä aiheessa

Onko palstalaisilla kokemusta ns. nopeista 3G-yhteyksistä? Esimerkiksi Saunalahti tarjoaa "jopa" 1 Megan mobiiliyhteyttä kotilaajakaistan kylkiäisenä  (linkki).

Olen huomannut että puhelimella tulee selattua nettiä ja käytettyä palveluita melko paljon ja nykyinen perus 384K yhteys tuntuu hetkittäin hitaalta. Käyttö on pääosin kaupungissa tai suurten asutuskeskusten lähellä, joten mistään mökkiliittymästä ei ole kysymys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko palstalaisilla kokemusta ns. nopeista 3G-yhteyksistä? Esimerkiksi Saunalahti tarjoaa "jopa" 1 Megan mobiiliyhteyttä kotilaajakaistan kylkiäisenä  (linkki).

Olen huomannut että puhelimella tulee selattua nettiä ja käytettyä palveluita melko paljon ja nykyinen perus 384K yhteys tuntuu hetkittäin hitaalta. Käyttö on pääosin kaupungissa tai suurten asutuskeskusten lähellä, joten mistään mökkiliittymästä ei ole kysymys.

Minulla on tuo Saunalahden 1 megainen liittymä, mutta enpä silloin muutosvaiheessa hirveämmin huomannut netin selailunopeudessa muutosta verrattuna vanhaan. Paljon on kuitenkin kiinni puhelimen selaimen nopeudesta. Ehkä tuo kuitenkin tuo nopeutta, jos liittymää käytetään kannettavassa koneessa, jossa on 3G-yhteys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saunalambuksen 2megaista käytin 1,5vk kun odottelin ADSL:ää uudelle kämpälle. Ei ole paljoa hyvää sanottavaa.... Mitään tarkkoja nopeuksia en mittaillut mutta kovin tukkoinen kaista tuntui olevan.

Matkakäytössä tai ajoittaiseen mailinlukuun yms OK jos ei muutakaan ole mutta ainoaksi yhteydeksi en ottaisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Megainen mobiililiittymä tulee siis Full Rate -kotiliittymän kaupan päälle, ei siis ensisijaiseksi yhteydeksi. Täytyy harkita tuon ottamista, kyllä kait se esimerkiksi podcastien lataamista nopeuttaa jonkin verran, jos nyt ei nettiselailua niinkään. Taitaa olla suurin nopeuspullonkaula se S60-selain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse hankin yhden Saunalahden liittymän kännykkään ja nettikannettavaan. Perusliittymä 384K, kannettavalla välillä vastaanottaa megaisena?. Kyseessä "kloonikortti"  eli yksi maksu mokkulassa ja gesmissä. Kännykässä välillä takkuilee ja katkaisee yhteyden, silti hinta-laatusuhde kohdallaan- tätäkin taon ko. liittymällä.

Pena

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään