Jouni Turunen

Kannettavaa opiskelijakäyttöön

19 viestiä aiheessa

Hei

Olen hankkimassa kannettavaa tietokonetta ja olen alustavasti katsellut seuraavia koneita:

Compaq Presario CQ61-120EO

Toshiba Satellite L300-1 FI

HP Pavilion dv7-1113

Mikä näistä kolmesta koneesta tarjoaa parhaimman suorituskyvyn?Kone tulee pääasiassa nettisurffailuun,elokuvien katseluun ym. eli mitään pelikonetta en ole hakemassa

Myös muita tuon hintaluokan koneita (maks. 599 e) voi ehdotella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa miettiä, haluatko kannettavan vai raahattavan? 15,4" kannettava ehkä menee vielä repussa, mutta 17" ei oikein enää. Myös paino vaikuttaa kannettavuuteen. Minulla on n. 2kg painava 12,1" läppäri ja joskus tuntuu, että se painaa kuin synti ja vie repussa hirveästi tilaa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa miettiä, haluatko kannettavan vai raahattavan? 15,4" kannettava ehkä menee vielä repussa, mutta 17" ei oikein enää. Myös paino vaikuttaa kannettavuuteen. Minulla on n. 2kg painava 12,1" läppäri ja joskus tuntuu, että se painaa kuin synti ja vie repussa hirveästi tilaa ;D

Mä komppaan täysin tätä viestiä. Painoasia kannattaa ottaa huomioon, jos kantaa konetta meinaat. Minä siirryin 3,5 kiloisesta 15,4" näytöllä varustetusta laitteesta 1,83kg painavaan 13,3 tuumaiseen. Ero koneitten painossa on huomattava!

Lisäänpä viellä tähän, että Markantalo ei välttämättä ole fiksuin paikka ostaa konetta, koska neljää myymälää lukuunottamatta kaikki ketjun myymälät lopetetaan. Nämä neljäkin myymälää muuttavat nimensä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos nämä n. 10" miniläppärit, aspireonet sun muut samsungit, mistään kotosin peruskäyttöön? Olis kätevä ottaa reissuille mukaan, kun mahtuis esim. kamerareppuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos nämä n. 10" miniläppärit, aspireonet sun muut samsungit, mistään kotosin peruskäyttöön? Olis kätevä ottaa reissuille mukaan, kun mahtuis esim. kamerareppuun.

Joo, jos ottaa järkevän mallin.

Asiat jotka kusee monessa mallissa vaikka koosta ei ole kiinni:

-touchpad on aiiiiivan hirveää materiaalia ja sormen raahaaminen on hyvinkin ikävää siinä. (käykää kokeilemassa uusia omppuläppäreitä refrenssinä niin pointti on aika selkeä)

-näppisleiskassa on ihan ihmeellisyyksiä

-peilin tasoinen kiiltävä näyttö

Itsellä on nyt parin kuukauden kokemus Asus EEEpc 1000HG:stä ja siinä isoin käytettävyydessä v-käyrää nostattava asia on oikean shiftin paikka typerästi ylösnuolen oikealla puolen, muuten rauta ja laite on ollut varsin funktionaalinen. Myöskin muut vastaavan läppärin hankkineet ovat olleet varsin tyytyväisiä kun hommattiin isommalle porukalle kerralla ja varsin pitkän testausprosessin jälkeen päädyttiin ko. malliin.

Samsungin NC10:n 3G:n sisältävä malli on myös ihan mielenkiintoinen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Akkukestoon kannattaa myös kiinnittää huomiota. Eepeeseessä on ihan kelvollinen 5-kennoinen akku, mutta esim. Acerin mineissä on aivan onnetonponneton 3-kennoinen. Normaalisurffailussa acerin akku ei kestänyt edes paria tuntia. Tehoakku auttoi, mutta hintaakin tuli toistasataa lisää.

Minikoneiden valikoima on parantunut vuodessa huimasti. Nyt on jo mistä valita ja hinnatkin alkavat olla (vähän) järkevämmällä tasolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei

Olen hankkimassa kannettavaa tietokonetta ja olen alustavasti katsellut seuraavia koneita:

Compaq Presario CQ61-120EO

Toshiba Satellite L300-1 FI

HP Pavilion dv7-1113

Mikä näistä kolmesta koneesta tarjoaa parhaimman suorituskyvyn?Kone tulee pääasiassa nettisurffailuun,elokuvien katseluun ym. eli mitään pelikonetta en ole hakemassa

Myös muita tuon hintaluokan koneita (maks. 599 e) voi ehdotella.

Jod budjetti on tuo 600e, niin voisi harkita myös tuommosta 15-17" näytöllä olevaa läppäriä kotihommiin ja opiskelu hommiin sitten miniläppäri lisäksi. 400 eurolla ja saa jo hyvän läppärin ja siihen miniläppäri n. 200 euroa päälle, esim Acer aspire one. Miniläppäri ei ole kovinkaan hyvä työpöytäkäytössä kotona, mutta on ylivertaisen helppo kuljettaa mukana. Tuommonen iso läppäri on taas ylivoimainen tehon ja näytön suhteen, mutta semmosta ei taas päivittäin jaksa raahata mukana (jos nyt sellaiseen käyttöön konetta etsit).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjens!

Olen nyt katsellut uusia minikannettavia kun oma sanoi sopimuksensa irti juuri 1kk takuun loppumisen jälkeen

Acer Aspire One Pro 10.1" / 2GB / SSD 64GB / 3G / XP Professional

Acer Aspire One Pro 10.1" / 2GB / 250GB / 3G / XP Professional

Acer Aspire 1410 11.6" / Celeron 743 / 2GB / 250GB / Windows 7 Home Premium

Voiskos joku nyt auttaa mikä noista olisi parhain?

Kriteeneinä olisi että "business-käyttöön" eli aika paljon matkoilla mukana ja käytännöllinen.

terv,

Timpe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä HP:t ja Acerit varmaankin kannattaa kiertää aika kaukaa, mutta onko suuria eroja vaikka Asuksen, Lenovon ja Samsungin välillä? Mikä firma tekee parhaimman laatusia noin yleensä? Sony lienee aika omassa kastissaan ja takuu varmaa laatutavaraa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nyt katsellut uusia minikannettavia kun oma sanoi sopimuksensa irti juuri 1kk takuun loppumisen jälkeen

Kuinka pitkä oli takuu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perjantaina 27.11.2009 Applella on ilmeisesti taas Black Friday tarjouspäivä ja koneita saa tavanomaista halvemmalla. Esimerkiksi MacBookin normihinta on nyt 930 € (opiskelijahinta 870 €) ja siitä saa 5-10 % alennusta. Tai ehkä hinta pysyy ennallaan mutta mukaan annetaan jotain extraherkkuja. Vielä ei ole kerrottu, kannattaa seurata ilmoittelua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

12kk, tuote hankittu 21.9.2008

Yhteyttä kuluttajaneuvojaan, jossei liikkeessä takuuseen mene. Miniläppärin oletettava käyttöikä on yli vuoden, joten myyjän on tultava vastaan korjauksen hinnassa.

Helpoin tapa aloittaa tappelu asiasta on ensin käväistä myyjän luona ja vaatia läppärille takuukäsittelyä ja sen jälkeen ottaa yhteyttä oman kunnan kuluttajaneuvojaan. Myyjän vastuu tuotteen virheistä ei pääty takuun loppumiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhteyttä kuluttajaneuvojaan, jossei liikkeessä takuuseen mene. Miniläppärin oletettava käyttöikä on yli vuoden, joten myyjän on tultava vastaan korjauksen hinnassa.

Helpoin tapa aloittaa tappelu asiasta on ensin käväistä myyjän luona ja vaatia läppärille takuukäsittelyä ja sen jälkeen ottaa yhteyttä oman kunnan kuluttajaneuvojaan. Myyjän vastuu tuotteen virheistä ei pääty takuun loppumiseen.

Menen huomenna katsomaan että kuinka paljon korjaaminen maksaa. Jos ei paljoa se varmaan menee omasta kukkarosta,

mutta jos uuden tietokoneen osto tulisi halvemmaksi niin varmaan otan siinä tapauksessa yhteyttä verkkokauppaan.

Kiitoksia vinkistä!

terv,

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainataanpa aihetta. Pitäisi joku läppäri saada alle 600:n. Kone tulisi enemmän työpöytä käyttöön, joten voi olla raahattavakin. Tarpeeksi tehokas, jotta voi videoeditointeja yms. suorittaa. Olen miettinyt käytettyä Thinkpad T60p:tä, joka lähtisi rapialla 500:lla, mutta käytetty on aina käytetty ja sisältää vanhaa tekniikkaa. Kaupasta saisi samaan hintaan uuden, kunhan laadusta tinkii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin kysyn tässä ketjussa:

Tarkoitus olisi hankkia tilapäiseksi koneeksi ja muutenkin kannettavaksi/kakkoskoneeksi mahdollisimman edullinen kone. Käyttö tulee olemaan erittäin kevyttä. Mustassa Pörssissä olisi HP Probook 4515s 399 euroa.

En ole kiinnostunut siitä kuinka huono tai hyvä tuo kone on, lähinnä kiinnostaisi onko halvimmissa kannettavissa jotain tiettyjä malleja joita olisi syytä välttää /jotakin hinta-laatu-suhteeltaan hyvää mallia tarjolla, ja miten tuon HP:n laita on. Katselin jotain Toshiban saman hintaista konetta ja se ei vakuuttanut olemuksellaan. Saisinko siis 400 eurolla jostakin paremman kuin tuo kyseinen HP.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään