Guest laurindo

Windows Xp ja Direct x10

17 viestiä aiheessa

Uutta konetta olen hankkimassa ja mietin, minkä käyttöjärjestelmän sille hankkisin. Windows Xp näyttäisi olevan suositumpi ja vakaampi kuin Vista, mutta Vista tukee Direct x10 jolla saisi peleistä enemmän irti. Toisaalta Win7 tulee ilmeisesti loppuvuodesta, joka nettipuheiden perusteella olisi parempi kuin Xp ja Vista. Törmäsin netissä sivustoon, jossa selostetaan Direct x10 asennus Windows XP:hen. Onko kenelläkään kokemusta tästä?

http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/12/10/easily-install-and-download-directx-10-for-windows-xp/

Tuon mukaan Dx10 olisi mahdollista asentaa Windows Xp:n.

Onko WinXp:n päivittäminen mahdollista Win7:een ja kuinka helposti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olisin itse tällä hetkellä ostamassa konetta, en ostaisi siihen vielä käyttöjärjestelmää lainkaan, vaan käyttäisin Win7 RC. Turhaa ostaa mielestäni valmiiksi vanhaa softaa, kun uusi on tulossa ja sen RC-versio toimii melko hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaatuileeko tuo Win7RC paljonkin vai minkälaista harmia se saattaa aiheuttaa? Kuinkahan helposti sen voi sitten päivittää Win7:ksi kun se julkaistaan? Mites ohjelmien yhteensopivuus? Pelit, Winamp, Firefox jne...Kysymyksiä riittää  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaatuileeko tuo Win7RC paljonkin vai minkälaista harmia se saattaa aiheuttaa? Kuinkahan helposti sen voi sitten päivittää Win7:ksi kun se julkaistaan? Mites ohjelmien yhteensopivuus? Pelit, Winamp, Firefox jne...Kysymyksiä riittää  :P

Viikon ollut käytössä enkä ole juuri mitään RC-vaiheesta johtuvia ongelmia huomannut. MTV3:n nettitelevisio ei toimi koska se vaatii Media Player 11:sta. Winamp, Firefox, amsn, Google Earth, Microsoft Office, Thunderbird yms. toimii hyvin. Jos se toimii vistassa se toimii tässä. Ainut huono puoli on että julkaisun jälkeen joutuu asentamaan kaiken käyttiksestä lähtien uudestaan. Oli tämä silti parempi vaihtoehto kuin Vistan ostaminen tai XP:llä kituuttaminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti nopeasta vastauksesta. Täytyykin vakavasti harkita tuota Winseiskaa, koska en haluaisi vanhaa XP:tä käyttää kun ei tue DX10 enkä ostaa kallista ja haukuttua Vistaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti nopeasta vastauksesta. Täytyykin vakavasti harkita tuota Winseiskaa, koska en haluaisi vanhaa XP:tä käyttää kun ei tue DX10 enkä ostaa kallista ja haukuttua Vistaa.

Kyllä se Windows 7 sitten aikanaan maksaa yhtä lailla kuin vista tänään ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt suljetaan pois Win7RC versio kun se on kerta vielä kehitysvaiheessa ja pitäisi valita XP:n ja Vistan väliltä niin kumpi kannattaisi ottaa? En siis Win7 halua asennella kun minulla on vain yksi kone ja haluaisin että se toimii kunnolla. Tietokoneella olisi siis tarkoitus pelailla jonkin verran esim. Gta4 ja Far Cry 2. Näitä plussia ja miinuksia olen pohtinut tässä viime päivien ajan XP:n ja Vistan välillä.

Vista

+DirectX10

+uudempi tekniikka

+helppo päivitettävyys Win7 kanssa

-epävakaus jne.

XP

+suositumpi ja luotettavampi

-huono päivitettävyys Win 7

-ei Direct X10

Jos XP:n päivittäminen Winseiskaan olisi helpompaa niin ottaisin sen samantien. Tosin XP ei tue DXkymppiä, joten näyttiksestä ei saisi revittyä kaikkein komeinta grafiikkaa irti. Vistaa taas en haluaisi ostaa kun se maksaa paljon ja on haukuttu ja Win7 tulee tämän vuoden lopulla ja ehkä hankinkin sen. XP:n jos otan ja päivitän Windows seiskaan jonkin ajan kuluttua niin pitää ilmeisesti asentaa kaikki ohjelmat jne. uusiksi? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt suljetaan pois Win7RC versio kun se on kerta vielä kehitysvaiheessa ja pitäisi valita XP:n ja Vistan väliltä niin kumpi kannattaisi ottaa? En siis Win7 halua asennella kun minulla on vain yksi kone ja haluaisin että se toimii kunnolla. Tietokoneella olisi siis tarkoitus pelailla jonkin verran esim. Gta4 ja Far Cry 2. Näitä plussia ja miinuksia olen pohtinut tässä viime päivien ajan XP:n ja Vistan välillä.

XP:stä seiskaan päivittäessä joutuu asentamaan kaikki uusiksi. Sen takia minä otinkin seiskan kun joutuu kuitenkin asentamaan ja minun Vista on läppärin OEM.

Enemmän näkisin tuon valinnan olevan kiinni rahatilanteesta. Vista+Win7 maksaa paljon enemmän kuin olemassa olevan XP:n päivittäminen seiskaan. Ja sen takia minä kituuttaisin XP:llä niin kauan että saa uudempaa.

Minun Vistan käyttökokemukset ovat pääasiassa läppäristä joka ei vaan jaksa sitä pyörittää ja vihaan joka hetkeä, mutta se vähä mitä olen sitä tehokkaammalla koneella käyttänyt on ollut ihan siedettävää. Se ja Win7 ovat vähän niin kuin Pohjois-Korea. Älyttömästi elämää rajoittavia turvallisuusjuttuja.

Kehun nyt vielä Win7RC:tä. Monissa nettikeskusteluissa, uutisissa ja blogeissa sen sanotaan olevan käytännössä valmis vaikka Microsoft suosittelee sitä vain testikäyttöön. Kyseessä ei ole kuitenkaan samanlainen hyppy kuin mitä oli XP:stä Vistaan vaan 7 on vain Vistan viilattu ja hiouttu SP.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä mulla ole win7 RC:n kanssa ollut mitään ongelmia. Kaikki pelit toiminut moitteetta. Webcamera vaan ei halua asentaa ajureita, mutta se on pieni murhe. Suosittelen Win 7 RC ja sitten kun se tulee ostamaan kokoversion. Säästyt halvemmalla.

Edit: Ne turvallisuusjutut saa laitettua pois päältä Vistassa & 7ssa. Seiskassa VIELÄKIN helpommin kuin vistassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko Kim koittanut pakottamalla asentaa ajureita Web kameralle?

Osan ajureista olen pakottamalla asentanut Windows 7, esim Hauppaugen WinTV-kortin ajurit, jotka on jo vuosimallia Windows 2000.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Creativen Webcamin ajurit on niin huonot, että kun koittaa asentaa, niin valittaa että ajurit on vain Vistalle. Ja sitten se aborttaa asennuksen. Update taas ei löydä sopivia ajureita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Creativen Webcamin ajurit on niin huonot, että kun koittaa asentaa, niin valittaa että ajurit on vain Vistalle. Ja sitten se aborttaa asennuksen. Update taas ei löydä sopivia ajureita.

Purkaakos se väliaikais kansioon se installeri niitä ajurikansioita yms, koitappas tehä silleen että selvität sen väliaikaiskansion ja katot mitä se purkaa sinne, jos erilliset ajurit löytyy omasta kansiosta, niin pystyt määrittämällä uuden laitteen asennuksessa ajamaan ajurit ns. pakottamalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muita lähteitä ei tietenkään löydy mutta tuota voisi yrittää tarjota konetta ostaessa.

Free Upgrade for Vista Buyers

Systems (running Windows Vista or Windows XP) that are purchased between June 2009 and January 2010 will have an optional Windows 7 upgrade. Therefore, you can buy Windows Vista next month and you won’t have to buy Windows 7.

It might be wise to buy Vista next month and upgrade during the (slow) summer months in preparation for Windows 7. Upgrading from XP to Windows 7 won’t be totally hassle-free. Upgrading from Vista to Windows 7 will be hassle-free!

http://windows7themes.net/buy-windows-7

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulis että lokalisoitu versio tulis kanssa samaan aikaan. Vaikka ei mua haittaa, enkullakin pärjään hyvin.

Toni: Mjooh, kyllä se johonkin ne tiedostot purkaa, mutta siinä ei lue mihin ja se purkaminen kestää sekunnin, ni en ehtinyt edes nähdä kunnolla. Sen jälkeen se rupee lataa niitä tiedostoja ja valittaa että vain vista on tuettu..

edit:

[ attachment removed / expired ]

nopeiden refleksien ansiosta sain kuvan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows 7 tullee kauppoihin lokakuussa, miten lie sitten lokalisoidun version kanssa.

http://plaza.fi/muropaketti/windows-7-saataville-lokakuun-22-paiva

Suomiversiota taitaa joutua odottelemaan pari kuukautta. :P Tuo 59 päivää on RTM-vaiheesta joka lienee joskus elokuun paikkeilla 59 päivää sen jälkeen OEM-valmistajat saavat sen.

Wave 4 | RTM + 59 Days | Danish, Norwegian, Finnish

http://www.mydigitallife.info/2008/11/09/windows-7-localized-language-wave-mui-release-date-roadmap/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjooh, kyllä se johonkin ne tiedostot purkaa, mutta siinä ei lue mihin ja se purkaminen kestää sekunnin, ni en ehtinyt edes nähdä kunnolla.

Etsi-toiminnolla kannattaa kokeilla hakea *.* C: -osiolta ja tulokset järjestykseen päiväyksen mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään