Samu Rauhala

Pystyykö skanneria kuuntelemaan lentokoneessa?

32 viestiä aiheessa

Itselläni oli skanneri mukana kun matkustin eilen Dusseldorfista Helsinkiin käsimatkatavaroissa. Turvatarkastuksessa mies sanoi, että saan ottaa sen mukaan koneeseen mutta minun piti (ainoastaan) ottaa batterit pois siitä (sain nekin mukaan vielä). Eli saa ottaa ilmeisesti mukaan koneeseen, mutta en kokeillut toimiiko se.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Radiolaitteiden kiellossa on kyse enemmän "Just in case" -tyyppisestä ajattelusta kuin niinkään tieteeseen perustuvasta asiasta. Näin on etenkin radiovastaanottimien kohdalla jotka eivät sisällä lähetintä kuten skannerit ja radiot. Jos päällä olevä kännykkä on oikeasti riskaabelia niin koneita tippuisi järjestään taivaalta, kun ~joka lennolla sellainen on päällä jossain matkatavaroissa. Jotkut lentoyhtiöthän on sellaisen käytön sallimassakin.

 

Jo radiovastaanotinkiellon ymmärtäminen on vaikeaa niin jonkun digikameran käytön kieltäminen on jo ihan älyvapaata. Se kielto on enemmänkin naamioitu tapa pitää matkustamo tyhjänä irtaimista esineistä nousun ja laskun aikana. IMO.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jo radiovastaanotinkiellon ymmärtäminen on vaikeaa niin jonkun digikameran käytön kieltäminen on jo ihan älyvapaata. Se kielto on enemmänkin naamioitu tapa pitää matkustamo tyhjänä irtaimista esineistä nousun ja laskun aikana.

 

Ei mikään naamioitu tapa vaan juuri se tapa. Voi tulla mielenkiinoista kun porukka räpläisi esim. kannettavia tietokoneita turbulenssissa ja isomman kuopan tullessa ....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, voihan se olla "varmuuden maksimointiakin" eli kun kielletään kaikki niin ei vahingossa kukaan laita päälle laitetta jossa on lähetin ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mikään naamioitu tapa vaan juuri se tapa. Voi tulla mielenkiinoista kun porukka räpläisi esim. kannettavia tietokoneita turbulenssissa ja isomman kuopan tullessa ....

 

Tuo teoria ampuu vähän itseään jalkaan sillä, että esim. digijärkkäri saa kyllä olla kaulassa nousun ja laskun aikana. Vai lakkaako se olemasta "loose item" siinä vaiheessa, kun se roikkuu hihnansa varassa? Näinpä se ei joka tapauksessa minun mielestäni aseta sen paremmin naamioitua kuin naamioimatontakaan syytä kuvauskiellolle. Kameroiden tulee joka tapauksessa nykysäännösten mukaan olla virrattomia silloin, kun turvavyön merkkivalo palaa. Kuvafoorumia katsellessa ei voi välttyä sellaiselta mielikuvalta, että se lienee yleisimmin rikottuja sääntöjä turistien keskuudessa.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvafoorumia katsellessa ei voi välttyä sellaiselta mielikuvalta, että se lienee yleisimmin rikottuja sääntöjä turistien keskuudessa.

 

-A-

 

En minä mutta pojat!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kameroiden tulee joka tapauksessa nykysäännösten mukaan olla virrattomia silloin, kun turvavyön merkkivalo palaa.

 

Onko tähän saatu Finnairilla hieman edistystä uusien bussien myötä, kun nykyiset merkkivalothan ovat vain turvavyölle ja sähkölaitteille entisen tupakoinnin kiellon sijaan? Lennoilta on mielikuvaksi jäänyt, että tuo sähkölaitekielto sammuisi hyvin pikaisesti lentoonlähdön jälkeen, kun turvavyövalo puolestaan jää vielä palamaan.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään