Mikko Maliniemi

Hauskoja nigerialaispuheluita?

16 viestiä aiheessa

Nyt ne on perkeleet siirtyneet sähköpostista puhelimeen :P

Tänä aamuna huomasin, että puhelimeen oli soitettu oudosta numerosta ulkomailta sillä aikaa, kun olin ollut saunassa. Ihmettelin, että kukahan/mikähän/mistähän lie, ja tulin tähän koneelle googlettamaan. Google tarjosi suuntanumeron alkuperän Vatikaaniin/Italiaan, ja ihmetykseni rupesi kasvamaan. Enhän minä ketään sieltä tunne. Jatkoin sitten numeron loppuun saakka, jolloin paljastui, että samasta numerosta on tullut puheluita ihmisille ympäri maailman. Paljastui, että numero on huijausyritys. Jos numeroon soittaa takaisin, siellä vastaa vastaaja ja kilinä ropopurkissa alkaa. Eli jos siihen numeroon soittaa, sinulta laskutetaan jotain törkeitä summia siitä puhelusta. Siihen saapuvaan puheluun et ilmeisesti itse ehdi vastata, sillä ilmeisesti soittaja (soittobotti?) katkaisee linjan heti ensimmäisen hälyytyksen jälkeen, jotta numero tulee näkyviin missattuihin puheluihin ja toivovat, että soitat itse sitten siihen numeroon...

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi pieni varoituksen sana. Jos saat puhelun numerosta +393193260036, ÄLÄ SOITA SIIHEN TAKAISIN!

Onneksi en heti suinpäin alkanut nyt aamulla soittamaan siihen numeroon. Periaatteessa kun se olisi voinut olla vaikka joku asiakas...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos minulle olisi Vatikaanista soitettu olisin heti soitellu takas, jos vaikka Paavi tai sen kaverit kylään olisi kutsunu. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi pieni varoituksen sana. Jos saat puhelun numerosta +393193260036, ÄLÄ SOITA SIIHEN TAKAISIN!

Numero puhelimen "mustalle listalle" niin, ettei siihen reagoida ollenkaan.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Numero puhelimen "mustalle listalle" niin, ettei siihen reagoida ollenkaan.  :thmbdn:

Näyttää noita samalta suunnalta tulevia huijausnumeroita olevan enemmänkin. Ehkä operaattori voisi reagoida näihin, ja estää soitot verkostaan ko. numeroihin? Näin on ilmeisesti jossainpäin palloa tehtykin? Onko mahdollista myös Suomessa?

Tämä on vain ärsyttävää, kun minullekin aina välillä tulee puheluita ulkomailta, mutta eihän tässä enää uskalla mihinkään vastata ilman, että pääsee ensin koneelta tarkistamaan kys. numeron.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

...

En koskaan soita tuntemattomiin numeroihin (edes takaisin). No, yrittäjille tämä saattaa olla pulmallisempaa kuin meille yksityishenkilöille. Ihan tarpeeksi on hommaa siinäkin, kun yrittää tavalla tai toisella estää kaiken maailman puhelinmainostajia soittamasta. En koskaa laita puhelinnumeroani mihinkään tilaukseen tms. Siitä huolimatta näitä kaupustelijoita tuntuu riittävän. Ilmeisesti ihan rehellisenäkin pidetyt tahot (kuten työnantajat) myyvät näitä numeroita tai sitten ne vain jotenkin vuotavat ulos, vaikka eivät ole edes luetteloissa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä 1 kuukausi sitten soitti joku ihmeellinen ulkomaalainen numero mun kännykkään mutta en viihtinyt vastata. Pistin sitten numeron Googlen hakuun ja se löytyi Taiwanilaisesta yrityksen nettisivuilta. Minkälaista bisnestä ne pyöritteli en osaa sanoa kun en tajunnu yhtään mitään mitä siinä luki mutta kuvien perusteella jotain rahan sijoittamisen kanssa kuitenkin.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sekä netitse että puhverkon kautta leviävästä huijaustoiminnasta täytyisi helposti voida ilmoittaa viranomaisille, joilla taas pitäisi olla kansainväliset eväät viedä asiaa eteenpäin. Viestijärjestelmien tulee olla rakennettu niin, ettei viestin todellista alkuperää voi peitellä.

Noo, saahan sitä haaveilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itelle tullut kans pari kertaa puhelu ihmeellisestä numerosta. Molemmat ovat tulleet jostakin Afrikan maasta, nyt ei vain enää muista tarkalleen. Toisella kerralla jopa "ehdin" vastata. Heti tuli luuri korvaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko, se olin minä.. ;D Mulle tuli kans kerran puhelu tuosta numerosta, mutta en ehtiny selvittää sitä numeroa, kun piti tyhjätä puhelimen logi.. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on vain ärsyttävää, kun minullekin aina välillä tulee puheluita ulkomailta, mutta eihän tässä enää uskalla mihinkään vastata ilman, että pääsee ensin koneelta tarkistamaan kys. numeron.  :-\

Tietysti hyvä jos joitain numeroita voidaan blokata, mutta mitä haittaa siitä vastaamisesta on, eihän se maksa mitään? Pistää vaan jonkun oman hyvän sketsin päälle jos sattuu olemaan sillä tuulella  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti hyvä jos joitain numeroita voidaan blokata, mutta mitä haittaa siitä vastaamisesta on, eihän se maksa mitään? Pistää vaan jonkun oman hyvän sketsin päälle jos sattuu olemaan sillä tuulella  :D

USA:ssa googlaan aina kaikki tuntemattomista numeroista tulevat puhelut. Yleensa kysymyksessa on "robottipuhelut", joiden avulla yritetaan kaupata jotakin. Yleensa puheluiden luonne paljastuu keskustelupalstalla, joka on erikoistunut "puhelinterroriin".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tappioiden minimoimiseksi ja jos kuitenkin kiinnostaa

kuka se soittaja oli sellaiseen numeroon kannattaa soittaa

prepaid-kortilla. Jos vaikka se parinkympin saldo humahtaa

puolessa minuutissa tyhjäksi niin eipä ainakaan tule isompaa vahinkoa ;)

Jos siis Google ei auta asiassa ja vaivaa kuitenkin liikaa kuka soittaja oli ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei niin välttämättä hauskoja, jos haluaa nukkua. Yöaikaan on tullut jatkuvasti rouvalle Chilestä hyvällä englannilla puhuttuja puheluita. Kyseessä naishenkilö joka kysyy suomalaista miestä nimellä. Nimi on todellinen useallakin suomalaisella. Vastattu useasti että ko. henkilö ei ole tuttavapiirissä ja kyseessä väärä numero, mihin soitetaan ja kehoitus lopettaa soittaminen. Ei millään meinaa uskoa, että kaikki suomalaiset eivät tunne toisiaan. Taustalta kuuluu kovaa "pulinaa", eli jonkinlainen call-center- outoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle on muutaman kerran yritetty soittaa portugalilaisesta numerosta, 351 2112 0335  :P. No, en muutenkaan vastaa outoihin numeroihin ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään