Heikki Knuutila

Polkupyörän pakkaaminen

5 viestiä aiheessa

Hei,

Eihän tämä ilmailuun liity kuin löyhästi mutta en parempaakaan aluetta tälle oikein keksinyt. Kysymykseni liittyy polkupyörän pakkaamiseen lennolle. Esimerkiksi Finnairin ohjeiden mukaan pyörän terävät osat on suojattava joko muovilla tai pahvilla. Onko kokemuksia käytännössä? Miten tuo kannattaa tehdä vai kannattaako koko pyörä paketoida pahviin? Entä mitä kaikkea pyörästä oikeasti kannattaa irrottaa vaadittujen polkimien lisäksi? Ainakin heijastimet yms tulee mieleen helposti rikkoutuvina.

Kiitos.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No paras vaihtoehto tietysti on varsinainen pyörän kuljetukseen tarkoitettu kuljetusboksi joita saa hyvin varustelluista fillarikaupoista ja/tai netistä. Toiseksi paras vaihtoehto on esim. koittaa löytää jostain pyöräkaupasta pahvilodju jossa pyörät tulee esikasattuna maahan. Käytännössä tällöin otat irti vanteet, käännät tangon "poikittain" tai mahd. otat sen irti jotta se mahtuu laatikkoon ja yleensä myös polkimet joutuu irrottamaan. Honoin vaihtoehto on paketoida itse johonkin hätävarjelupahviin, onnistuu tietysti niinkin kun sopivasti pehmustaa ja köyttää ja purkaa ja teippaa jne. jne. nippuun sen.

edit: niin ja kannattaa vuorata koko pyörä pahviin, muuten voi olla naarmuja siellä täällä ja jotain irto-osia voi tippua matkalle. Tai kääri vaikka huopaan ja sitten elmu-kelmua metrikaupalla ympäri. Silleen olen muutamia runkoja ja fillareita lähettänyt matkahuollossa ja hyvin onnistuu..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse maastopyörää ympäri maailmaa rahdanneena oon hakenu fillariliikkeestä pahviboksin. Pakannu pyörän boksiin, joutuu irrottamaan jotain osia. Kumit tyhjäks, muuten ne sanoo poks. Teippaa irrotetut osat kiinni runkoon, koska hyvin todennäkösesti boksiin tulee reikä tai pari. Et varmaan haluu huomata perillä, että toinen poljin puuttuu. :) Hyvin toimii, tähän asti ei oo vielä tullu vahinkoa pyörälle... Mutta, jos epäilyttää niin vuoraat boksin sanomalehdellä niin eiköhän se siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sallinette pienen huumori-heiton.

Vie fillarisi Kuusakoskelle, jossa puristavat sen pieneen pakettiin, joka mahtuu vaikka Samsonite-salkkuun.

Eikä tartte perillä polkea  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään