Kimmo Huoviala

Lentokenttä suljettiin ilmailijan nenän edestä

82 viestiä aiheessa

Tässä kerrotaan toisin:

http://yle.fi/alueet/turku/2009/06/sieppaajan_virheet_auttoivat_poliisia_kiinniotossa_806545.html

"Häntä etsittiin muun muassa armeijan miehittämättömien tiedustelulennokkien avulla. Kiikalan lentokenttä Varsinais-Suomessa oli etsinnän salainen tukikohta. "

...tai sitten tämä oli osa sitä välttämätöntä valhetta.

Ilman erikseen julkaistua tietoa siitä että olisi tarvittu lennokki-ilmavalvontaa olen valmis uskomaan että UAV-jutut on otettu käyttöön vain hypettämään kentän haltuunottoa.  Totuutta asiasta tuskin näemme koskaan,  joten olen valmis tiputtamaan kintaan tämän aiheen suhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valtaosa lunnasrahoista on edelleen löytämättä. Olisiko käynyt niin että suht hitailla piuhoilla varustetut ovat luulleet joko rahojen tai henkilön olleen tuolla alueella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...tai sitten tämä oli osa sitä välttämätöntä valhetta.

Ilman erikseen julkaistua tietoa siitä että olisi tarvittu lennokki-ilmavalvontaa olen valmis uskomaan että UAV-jutut on otettu käyttöön vain hypettämään kentän haltuunottoa.  Totuutta asiasta tuskin näemme koskaan,  joten olen valmis tiputtamaan kintaan tämän aiheen suhteen.

Veit ajatukseni asiasta.

Mutta olipa lennokki ilmassa tai ei, jos oli niin tietävät missä päin se menee ja olisivat voineet päästää lähtijät lähtemään antamalla sektorin mihin poistua ja missä ajassa, kyllä joustavuutta tulisi olla kaikkein virkaintoisimmilakin työntekijöillä.

Toiseksi jos rikollisella olisi ollut yhteyksiä ilmailuun, olisi ollut helppoa epäillä julkisen notamin vuoksi jotain olevan tekeillä sieltä päin, PV harjoitukset kun olivat kunnolla tiedotettu etukäteen niin jotenki ei kuulu samaan sarjaan sen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veit ajatukseni asiasta.

Mutta olipa lennokki ilmassa tai ei, jos oli niin tietävät missä päin se menee ja olisivat voineet päästää lähtijät lähtemään antamalla sektorin mihin poistua ja missä ajassa, kyllä joustavuutta tulisi olla kaikkein virkaintoisimmilakin työntekijöillä.

Olisi kannattanut kiikalaankin pystyttää webcam hyvän sään aikana, niin olisitte sen kautta voineet tiirailla, miten ranger lähtee pneumatiikan avustamana taivaalle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään