Guest arttula

Laser -printteri tökkii - kiireellinen avunhuuto

7 viestiä aiheessa

Onko ideoita, mikä voisi olla pielessä, kun HP LaserJet 4250 ei suostu puheväleihin tietokoneeni kanssa. Tuo on ollut verkkotulostimena ts. ethernet-verkossa. Sitten se lakkasi vastaamasta tulostuspyyntöihin. Keskitin antaa sille kyllä IP-numeron, mutta sitä ei löydy verkosta.

 

Seuraavaksi kannoin masiinan koneen kylkeen, ja lykkäsin USB-porttiin. Ei silti löydy, vaikka ajan asennuslevyn uudestaan.

 

Printteri sinänsä kyllä toimii, eli tulostaa testiliuskan.

 

Olisi melkoinen kiire saada tuo nyt kuntoon, joten kaikki ideat ovat tervetulleita... :P

 

EDIT// Juu, ja palautin printterinkin "Tehdasasetuksille", mutta ei silti keskustele tietokoneeni kanssa... :-\

 

Pingiajat ovat < 0ms, joten on ainakin verkossa, ja vastaa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletko koittanut poistaa printterin windowsista ja antaa sen löytää se uudelleen?

 

Entäs oletko kokeillut jollain toisella koneella?

 

Ehkäpä se printteri on lopullisesti rikki?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajan tämän keikan ihan aatamina...

Ne printterit joskus hajoavat tuolla tavalla. Jos siinä masiinassa on joku reset-nappula, niin olet varmaan jo sellaista painanut. Jonsei siitä lähde, niin tsekkaa onko takuuta vielä jäljellä.

 

SItten huomista odotellessa voisi disabloida printterin ajurit sieltä Device managerista ja katsoa, että mitä Windows sitten tekee , kun sen printterin sel jälkeen kytkee kiinni koneeseen. Tällä ei ole tietenkään mitään merkitystä, jos ja kun se vika on siellä printterin päässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletko koittanut poistaa printterin windowsista ja antaa sen löytää se uudelleen?

 

Entäs oletko kokeillut jollain toisella koneella?

 

Ehkäpä se printteri on lopullisesti rikki?

 

Juu, olen poistanut sen Windowsista, ja nyt siis yritän asennella uudelleen.

 

Toista konetta ei nyt ole käytettävissä (kun tarvitsisi tulostaa) :(

 

Hiukan ihmettelen, että sekä verkkokortti, että USB olisivat rikki. Tai voihan olla, että jotain muuta on särkynyt.

 

Kokeilin tosiaan jo "Reset-näppäintä", eli tehdasasetusten palauttamista. Ei wörki :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeileppas ottaa sieltä liitinyksiköstä yksi kortti irti ja pistää hetkenpäästä takais paikalleen...ota oikeen puolen sivu auki, näät peltilaatikon...sen kansi auki ja ihan alhaala oleva kortti irti ja hetken päästä takaisin...jä sähköt pois koneesta ennen operointia..siis oikeen joto irti....tää on joskus auttanut verkkopuolen tökkimiseen....

 

t. kale

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeileppas ottaa sieltä liitinyksiköstä yksi kortti irti ja pistää hetkenpäästä takais paikalleen...ota oikeen puolen sivu auki, näät peltilaatikon...sen kansi auki ja ihan alhaala oleva kortti irti ja hetken päästä takaisin...jä sähköt pois koneesta ennen operointia..siis oikeen joto irti....tää on joskus auttanut verkkopuolen tökkimiseen....

 

t. kale

 

Joo, pitää kokeilla. Saan tänne tänään tosin toisen tietokoneen. Kokeilen ensin sillä, ennen kuin alan purkamaan printteriä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleensä kun joku laite (ei tarvitse olla printteri) ei toimi, toimin seuraavasti.

 

Tarkistan fyysisen datatien eli ovatko kaapelit kiinni, kunnossa ja kontaktit piirilevyillä johtavia, nastat ehjiä, jne. eli varmistan sen, että data pääsee laitteiden puolesta varmasti perille.

 

Seuraavaksi tarkistan "henkisen" datatien eli ohjelmiston toiminnan (järjestys näiden toimenpiteiden välillä voi olla tilanteesta riippuen olla toinenkin). Microsoft on sellaista mystiikkaa  ;D, että usein helpointa on poistaa laite (tai ohjelma) totaalisti järjestelmästä (ajurit ja jäljet rekisteristä) ja asentaa se uudelleen. Käyttöjärjestelmän jumeillekin parasta ensiapua on sammutus ja uudelleen käynnistys. Ei näihin "blue windows" ilmiöihin oikein muuta korjausta olekaan (ellei ole alan ammattilainen).

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään