Guest petikko

Kippari kuoli kesken lennon

30 viestiä aiheessa

Voisi sanoa että tuon lähemmäs Jumalaa ei ihan joka jannu pääsee ennen kuolemaa :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ollut mitään järkevää syytä muuttaa määräkenttää, ottaen huomioon matkustajien jatkolennot, Newarkiin menossa ollut rahti, ja niin edelleen. Kone siis laskeutui Newark Liberty Internationalille 19:02 Suomen aikaa eli 2 minuuttia aikataulusta myöhässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisi sanoa että tuon lähemmäs Jumalaa ei ihan joka jannu pääsee ennen kuolemaa :'(

 

Missäs suunnassa tuo asustaa, kun niin lähellä kerran olivat ? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missäs suunnassa tuo asustaa, kun niin lähellä kerran olivat ? ::)

 

FL450... seitsemänneltä pilveltä oikeaan :P

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ollut mitään järkevää syytä muuttaa määräkenttää, ottaen huomioon matkustajien jatkolennot, Newarkiin menossa ollut rahti, ja niin edelleen. Kone siis laskeutui Newark Liberty Internationalille 19:02 Suomen aikaa eli 2 minuuttia aikataulusta myöhässä.

 

Minakin odotan lentoa Newarkiin, mutta nayttaa olevan myohassa enemman kuin lentoaika... Eika ole tietoa edes, koska Emppu paasee lahtemaan Newarkista Quebec Cityyn.

 

Aika erikoista, etta amerikkalaisyhtiot kayttavat kolmea pilottia noinkin lyhyilla lennoilla, kun Finnairilla taitanee raja olla siina 10 tunnin lentoajan kohdalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missäs suunnassa tuo asustaa, kun niin lähellä kerran olivat ? ::)

 

Kerroin aikoinaan kaverille asuvani Savossa, johon hän totesi meikäläisen asuvan Jumalan selän takana. Kysyin, mistä hän tietää, mistä päin Se kattoo...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika erikoista, etta amerikkalaisyhtiot kayttavat kolmea pilottia noinkin lyhyilla lennoilla, kun Finnairilla taitanee raja olla siina 10 tunnin lentoajan kohdalla.

 

Puolella korvalla kaiken muun tekemisen ja hälyn keskeltä kuunnellessani tuota CNN lähetystä siinä kerrottiin että mukana olisi ollut enemmänkin miehistöä. Ilmeisesti siis siirtolennolla olevaa henkilökuntaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tietolähde on?

 

Minä.

 

Mutta jos virallisempaa haet, niin työaikamääräykset sanelevat pitkillä lennoilla ns. augmented flight crewn käytöstä. Mannertenväliset lennot lennetään yleensä kolmen pilotin voimin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä.

 

Mutta jos virallisempaa haet, niin työaikamääräykset sanelevat pitkillä lennoilla ns. augmented flight crewn käytöstä. Mannertenväliset lennot lennetään yleensä kolmen pilotin voimin.

 

Voisitko sitten tarkentaa miksi tarvitaan työaikamääräysten mukaan kolme pilottia 3198 NM:n BRU-EWR -lennolla, mutta tietääkseni Finnair lentää pidemmän 3577 NM:n HEL-JFK -lennon kahdella pilotilla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisitko sitten tarkentaa miksi tarvitaan työaikamääräysten mukaan kolme pilottia 3198 NM:n BRU-EWR -lennolla, mutta tietääkseni Finnair lentää pidemmän 3577 NM:n HEL-JFK -lennon kahdella pilotilla?

 

Eiko nama ole yhtiokohtaisia sopimuksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiko nama ole yhtiokohtaisia sopimuksia?

 

Ja Juha-Matti tuntee Continentalin sopimukset?

 

Mannertenväliset lennot lennetään yleensä kolmen pilotin voimin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Juha-Matti tuntee Continentalin sopimukset?

 

 

On tainnut olla kolme pilottia joka kerran myos DL:lla ja NW:llakin Atlantia ylittaessani.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisitko sitten tarkentaa miksi tarvitaan työaikamääräysten mukaan kolme pilottia 3198 NM:n BRU-EWR -lennolla, mutta tietääkseni Finnair lentää pidemmän 3577 NM:n HEL-JFK -lennon kahdella pilotilla?

 

Tarkat lentojen pituudet sulla on käytössä, täytyy myöntää näin alkuun.

 

Kyseessä lienee jonkinasteinen 'Union'-juttu Continentalilla kuitenkin, paikallisista FAA-työaikamääräyksistä en ole 100% selvillä. EU-OPS meikäläisittäin rajoittaa flight duty-aikaa, jos sektoreita vuoron aikana on 'liikaa' ja töiden aloitusaika on tarpeeksi aikainen. Silloin vaaditaan se kolmas lentäjä (=käytäväkippari) mukaan, että reissu voidaan heittää. Vaativathan Finskin kaveritkin 2 paikallista yötä kohteessa voidakseen ajaa kahdella pilotilla (ilman käytäväkipparia) Helsingistä esim. Seouliin, herää kyllä kysymys että miksihän näin. Vähemmän se rasittaa, jos on poissa kotoa yhden yön kuin kaksi yötä. Siinä kun ehtii kiusallisesti jo hieman tottua siihen uuteen paikalliseen aikaan. Lisäksi EU-OPS ei vaadi kohteessa mitään 2 yön lepoa.

 

Noh, tämäkin lienee näitä TES-juttuja.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"There were two co-pilots on board - the regular co-pilot and, in an apparent stroke of good fortune, an additional relief co-pilot."

 

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/8107838.stm

 

Hassusti muotoiltu tuo teksti, ei tuota lisämiehistöä ihan muuten vaan lennätetä onnenkantamoisten takia, eli eiköhän tuo ole ihan heidän firmakohtainen juttunsa että kolmella lennetään jos työaika on yli X tuntia. Kuten jo mainittukin tässä muiden toimesta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikkeen löytyy selitys:

 

To ensure flight safety in the event a pilot becomes incapacitated, Federal Aviation Administration rules require any flight longer than eight hours to carry a relief pilot in addition to the aircraft's captain and first officer, who also is trained to command the cockpit. Flights exceeding 12 hours are required to carry two relief pilots.

 

http://online.wsj.com/article/SB124536603115929283.html

 

... Continentalin lennon 61 kesto on aikataulun mukaan 8 h 15 min  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään