Touko Maksimainen

OH-ATB birdstrike @ EFKU

2 viestiä aiheessa

En tiedä onko tämä kovinkaan uutisen arvoista tai mitään, mutta mukavasti tätä tilannetta katsellessa meni aika tunnin myöhässä olevaa kyytiä odotellessa.

Olin eilen perjantaina EFKU:lla ja katselin ikkunasta Finncommin atikkaa joka oli aloittelemassa paluulentoa Helsinkiin. Mutta sepä mokoma tekikin rejected takeoffin, rullasi takaisin asematasolle ja sitten isolla miehityksellä tutkailtiin konetta joka puolelta. Ykkösmoottorin lavasta löytyi jotain ja kapteeni soitteli pitkän puhelun jonnekin. Sillä aikaa kenttäauto kävi tsekkaamassa kiitotien. Lopulta homma saatiin selvitettyä ja kone lähti normaalisti Helsingin suuntaan. Oli kuulemma ajanut päin lokkiparvea lentoonlähdössä ja siinä oli yksi siivekäs päässyt sitten hengestään osuessaan ykkösmoottorin lapaan.

 

Sivuhuomautuksena/kysymyksenä atikalla varmaan V1 tulee vasta Vr:n jälkeen varsinkin jos on kevyt kone ja pitkä kiitotie?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sivuhuomautuksena/kysymyksenä atikalla varmaan V1 tulee vasta Vr:n jälkeen varsinkin jos on kevyt kone ja pitkä kiitotie?

 

Ei tule koska max V1=Vr. Eli V1 ei koskaan voi olla suurempi kuin Vr.

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään