Juha Kalli

Polttavan aseman kanssa pieni ongelma

11 viestiä aiheessa

Tulipas tuon pöytäkoneen polttavan aseman kanssa pieni ongelma. Kun yrittää esim audiocd:tä polttaa niin

Nero vain analysoi kappaleet ja sen jälkeen jämähtää täysin. Vaikuttaako asiaan esim. se että audiopiuha ei ole äänikortissa kiinni?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaikuta, se on pelkkä analoginen äänilähtö. Koitapa vaikka Windowsin omalla levynpoltolla (jos on XP) niin pääsee jäljille, onko vika laitteessa vai ohjelmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaikuta, se on pelkkä analoginen äänilähtö. Koitapa vaikka Windowsin omalla levynpoltolla (jos on XP) niin pääsee jäljille, onko vika laitteessa vai ohjelmassa.

Pöytäkoneessa on win98:si.Mutta kokeilen jollakin muulla poltto-ohjelmalla kun saan cdrw levyjä hommattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei pitäisi tuollaisia ongelmia aiheuttaa, mutta hidastaa väylää ja sitä myötä kiintolevyä. Ei kannata pitää kiintolevyä ja CD/DVD-asemia samassa väylässä. Levyt omaansa ja CD:t omaansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites sitten semmoinen, että kun yritän polttaa audio cd:n niin poltto onnistuu hyvin mutta levy ei toimi soittimissa tai sitten taustalta kuuluu rätinää. Cd-aseman valmistaja on LG. Olen kokeillut polttaa eri nopeuksilla ja eri valmistajien cd-levyillä mutta ei auta. Cd-asema lukee muita levyjä ihan normaalisti (audio, data). En ole kokeillut polttaa tiedostoja kun ei ole ollut tarvetta.

Aikaisemmin poltot on onnistunut ilman ongelmia. Ongelma ei alkanut yhtäkkiä vaan epäonnistuneiden levyjen määrä kasvoi pikkuhiljaa.

Onko kenelläkään hajuu mikä mahtaa olla vialla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a. Pikku hiljaa huononeminen kyllä viittaa vahvasti laitevikaan. Eli että laseri ei likaantumisen, liikkuneen kohdistuksen tai muun rappeutumisen takia saa kärvennettyä levyä tarpeeksi kuumaksi eikä näin saa siihen riittävää kontrastia nollien ja ykkösten välillä. En ole tuollaiseen itse törmännyt, mutta eipä juuri muuta tule mieleen. Mutta koskapa kyseessä on pelkkä CD-poltin, niin siinäpähän on sitten hyvä syy ostaa DVD-poltin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sori offtopic mutta,

olen ihmetellyt että kyllähän dvd-rw asemalla voi polttaa ihan tavallisia cd-rw levyjä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

olen ihmetellyt että kyllähän dvd-rw asemalla voi polttaa ihan tavallisia cd-rw levyjä?

Eiköhän suunnilleen kaikissa ole säilytetty myös normaalien R/RW-levyjen poltto myös...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sori offtopic mutta,

Pystyy. Ja tällä hetkellä kannattaa ilman muuta ostaa moninormivehje, joka osaa sekä DVD-RW:n että DVD+RW:n (ja sitä myötä myös DVD+R:n, DVD-R:n CD-RW:n ja CD-R:n), eivät ole pahan hintaisia. DVD-RAM:in tukea sen sijaan tarvitsee lähinnä vain jos on jo olemassa sitä käyttävä laite, se on häviämässä kisan ensimmäisenä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään