Arne Wallen

Briggs Stratton 3,5

49 viestiä aiheessa

Eli löytyykö keltään tai mistään kuvaa miten kaasarin päällä olevat kaksi jousta tulee olla?Sain nimittäin naapurin tädin ruohonleikkurin huolikseno, poika oli pyhinä aloittanut huollon joka on nyt kesken.Eli osaset laatikossa, ja muutoin kasassa nyt, jousien paikkaa en löydä, tai montakin muttei toimivaa yhdistelmää. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten on tietenkin tää hyvin suosittu ratkaisu,toki harvemmin toimiva,että vetää kunnon näkäräiset huiluun ja toisetkin tuumaillessa...... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Olle, en todellakaan tiennyt että tuo firma on tehnnyt yli 700 erimoista konetta.Nuo sivut olivat loistavat, ikävä vain ei ainoatakaan kuvaa kaasarista toimintakunnossa.

Otan siis auki toisen WHI.... pullon ja alan ajattelemaan asiaa.

Jos enklanttilainen engineeri on tuon keksinny niin minä keksin minkä näköinen tuo on Model 9L902 type 0245 E1 0311 2352.

Ja kun tuon tädin pojan tapaan joutuu ostamaan minulle lisää WHis... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä ei ole apua asiaan, mutta v-mäistä hommaa voi olla. Viimeksi jouduin purkamaan ja kasaamaan engelsmannien AMAL kaasuttimen kohta 46 vuotta sitten Joensuussa.

 

500 cc Triumph Tiger eteni maarata-ajojen ekan lähdön viimeisen kierroksen (kolmesta) tyhjäkäynnillä. Kaasari tukossa, koska "ilmanpuhdistimen" virkaa tekevä tiheä metallisihti ei ilmeisesti sittenkään ollut riittävän tiheä. Siis kaasari, lepo! Kaasari pura ja kokoa! Ehti juuri ennen kilpailulähtöä takaisin paikalleen. Hänniltä lähdettiin ja noustiin hyvin, kunnes viimeisellä (viides) kierroksella, tokavikan suoran lopussa sama juttu.

 

Loppusijoitus neljäs. :-[

 

Sen verran voin lohdutukseksi sanoa, että brittien kaasareiden ON PAKKO olla simppeleitä, jos ja kun minäkin olen saanut sellaisen osiin ja taas kasaan. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ota hvalokuva shiittä niin authan......... :P ,shiis aarne...

 

Joskus kauempana todellakin pelkkä valokuvakin siitä voi olla avuksi... :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä ei ole apua asiaan, mutta v-mäistä hommaa voi olla. Viimeksi jouduin purkamaan ja kasaamaan engelsmannien AMAL kaasuttimen kohta 46 vuotta sitten Joensuussa.

 

500 cc Triumph Tiger eteni maarata-ajojen ekan lähdön viimeisen kierroksen (kolmesta) tyhjäkäynnillä. Kaasari tukossa, koska "ilmanpuhdistimen" virkaa tekevä tiheä metallisihti ei ilmeisesti sittenkään ollut riittävän tiheä. Siis kaasari, lepo! Kaasari pura ja kokoa! Ehti juuri ennen kilpailulähtöä takaisin paikalleen. Hänniltä lähdettiin ja noustiin hyvin, kunnes viimeisellä (viides) kierroksella, tokavikan suoran lopussa sama juttu.

 

Loppusijoitus neljäs. :-[

 

Sen verran voin lohdutukseksi sanoa, että brittien kaasareiden ON PAKKO olla simppeleitä, jos ja kun minäkin olen saanut sellaisen osiin ja taas kasaan. :thmbup:

 

 

Niin ja tämä British Tractorin kaasari kun ei edes sellanen varsinaisesti ole, jokin bensanjakelupiste tuon leikkurin kyljessä, Amalin olen aikanaan omassa 500 twinissä puhdistanut vissiin satoja kertoja, siinä kun ei tuollaisia jousia ollut. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kaikki roskat on varmasti poistettu ja kaasari on kutakuinkin oikein kasattu ja silti käy epätasaisesti, kannattaa uusia se kuminen tiiviste. Bensiini ilmeisesti turmelee sen ajan kanssa.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsekin lukuisia kertoja noiden jousien sijoittelua ihmetelleenä.... Viimeksi selvisin siitä ostamalla käytetyn moottorin, jossa oli jouset alkuperäisellä tavalla   ;D

 

Ei mutta, varaosa-asioissa kannattaa olla yhteydessä http://www.promotor.fi, mainiota palvelua ja joka ikiseen malliin löytyy varaosia. Meinaa vaan olla nää tärisevät koneet sellaisia että ennemmin tai myöhemmin ne sylkee jonkin ruuvin - sitten toisen ja lopulta koko osan pellolle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos et Arne saa kuntoon niin minulta löytyy (ilmeisesti männänrengasvikainen) moottori joka käy ja kukkuu mutta savuaa vallan #¤%"#&¤:sti. Saat koko roskan tai vaikka pelkän kaasarin kotiin asti toimitettuna kun et ole noille puslille vielä(kään!) hintaa keksinyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moon lähes varma että Arne on jo leikkaamassa naapurin tädin kenttiä helteessä..... :P

   :thmbup:

 

Juu, Sano....Laskeutumis paikat tasa-seksi :thmbup:

 

Risto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hylätty vanhus

 

 

Ompas ruaste raiskanna,unohditko ruostesuojauksen...... :laugh:

 

Jatä Arnelle entisöintiin,sillä on homma nyt hanskassa. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli löytyykö keltään tai mistään kuvaa miten kaasarin päällä olevat kaksi jousta tulee olla?Sain nimittäin naapurin tädin ruohonleikkurin huolikseno, poika oli pyhinä aloittanut huollon joka on nyt kesken.Eli osaset laatikossa, ja muutoin kasassa nyt, jousien paikkaa en löydä, tai montakin muttei toimivaa yhdistelmää. :(

 

Tuohon edelliseen Olle antoi hyviä vinkkejä viime kesänä (2009). En tiiä, miten asia sitten ratkesi. Katselin noita B&S:n kuvastoja ja kyllähän niitä jousia siellä oli, muttei sellaista kuvaa, jossa jouset olisi paikoillaan. Siis mihin ne jouset pitää kiinnittää. Mulla on B&S Model 10D902 Type 0155 B1. Kaasarin päällä on kaksi jousta, joita jämäkämpi on toki paikallaan, mutta sellainen pienempi jousi - mitätön kuin enkelin pieru - on poissa paikaltaan. En tiedä mihin kiinnittää ja mikä on sen rooli. Osaako joku auttaa?

 

Markku  :thmbup:

 

Ohessa kuva kaasarin kohalta.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

ja tässä se pieni jousi

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritä etsi paroonille lähettämäni kuvat,riittääkö huomiseksi. :)

 

Riittää, johan tästä joutaa nukkumaan.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkalla mahtava kuva hylätystä ruohonleikkurista. Toivottavasti saamme nähdä vielä lisää upeita ruohonleikkurien kuvia toisiltakin käyttäjiltä.

Voisiko tästä kehkeytyä samantyyppinen osasto kun on tuo autonkuvat osio, nyt vain koitettaisiin saada mahdollisimman koppava kuva ruohonleikkurista. Johan noita Ferrarin ja Mersun kuvia on nähty . . . vaan mitäpä löytyykään liiterin takaa? Ehkä jopa vielä harvinaisempi kone kuin Brigs&Stratton.

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ompas viritelmä, tuostakos sitä pienikokoisuuden suuntaan kehitystä vietiin siihen työnnettävään malliin jossa ei ole moottoria :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli löytyykö keltään tai mistään kuvaa miten kaasarin päällä olevat kaksi jousta tulee olla?Sain nimittäin naapurin tädin ruohonleikkurin huolikseno, poika oli pyhinä aloittanut huollon joka on nyt kesken.Eli osaset laatikossa, ja muutoin kasassa nyt, jousien paikkaa en löydä, tai montakin muttei toimivaa yhdistelmää. :(

 

 

Omaa ongelmaani ratkaistessa sain Ollelta hyviä vinkkejä. Lopulta löysin myös You Tubesta hyvän videonpätkän, jossa kaveri selittää asian lontooksi.  Videon kone erilainen, mutta jousisto ja kiinnitys näyttää samalta. Videon pituus 7 min 12 sek. Jos et halua katsoa koko pätkää, löytyy jousiston asennus väliltä 3min 15 ... 5min 14 sek.

 

 

 

t. Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään