Mika B Virolainen

Metro kulkee Vaasaan asti!

21 viestiä aiheessa

Ja jopa kolome eri Metroa!!  :o

Kyseessähän on tietysti entisaikojen "paikkuri", "kommuutteri", SAABin ja kaiken-maailman-dässien-edeltäjä, Fairchildin Metro. Näitä näkee nykyään harvemmin, mutta rahtikäytössä jopa Euroopasta löytyy muutama kpl. Ja hyvä niin. Kone on suht nopea ja varmasti halpa operoida, mutta kapea runko tekee siitä meleko epämukavan matkustettavan verrattuna nykyajan "laajarunkoisempiin" kommuuttereihin.

Näitä on siis tänä kesänä sattunu kolme eri yksilöä Vaasaan. Onneksi sain stanutettua kaikki, saattaa mennä tovi ennenkuin seuraavan kerran moista herkkua tarjoillaan.

Ensin TopFlyn EC-ITP. Tarkempi konetyyppi on Fairchild SA-227BC Metro III

[ attachment removed / expired ]

Sitten North Flyingin OY-NPE Fairchild SA-227DC Metro 23

Ja lopuksi Binairin D-CPSW Fairchild SA-227T Merlin III

Siihen kun HKL rupee metroa operoimaan Vaasaan menee vielä tovi.... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä olen aina ihmetellyt, että miten metrossa mahtuu liikkumaan sisällä? Pitääkö käytävää pitkin kontata vai onko matkustajien pituusraja 120cm?

E145 ja Saabitkin on jo niin klaustrofobiavempeleitä, että mulla tekee tiukkaa seistä suorassa niiden käytävällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä olen aina ihmetellyt, että miten metrossa mahtuu liikkumaan sisällä? Pitääkö käytävää pitkin kontata vai onko matkustajien pituusraja 120cm?

E145 ja Saabitkin on jo niin klaustrofobiavempeleitä, että mulla tekee tiukkaa seistä suorassa niiden käytävällä.

Minkätakia lentokoneen sisällä pitää voida seistä suorana ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmasti mukavempi kävellä sinne omalle paikalleen, kun esim. kontata  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veritulppa iskee jos ei vartin välein harrasta taukojumppaa.  :o Vai meniköhän se niin että runsas GT:n kulutus lennon aikana antaa immuniteetin veritulppia vastaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen lentänyt Metrolla laatikoiden välissä seinästä kaadettavalla istuimella Palmasta Barcelonaan kun paikkaa tarjottiin. Kukapa tämmöistä tarjousta ei hyväksyisi? Oli muuten aika tehokkaan tuntuinen kone, tuo Metro ... täysi lasti laatikoita + minä ja kone nousi ihan kiitettävästi.

Mielenkiintoinen kokemus jokatapauksessa! 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nopeasti tsekattuna kabiinien korkeus eri mallien välillä vaihtelee 1,45m - 1,8m.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

North Flyingin kone on hieno, retroa...

Eniten noissa allekirjoittaneella pistää silmään tuo jumalaton "takaylitys" joka noissa on. Luulisi useammankin kapsahtaneen kannoilleen kuormattaessa...

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eniten noissa allekirjoittaneella pistää silmään tuo jumalaton "takaylitys" joka noissa on. Luulisi useammankin kapsahtaneen kannoilleen kuormattaessa...

Tukikeppi lienee ahkerassa käytössä  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahdasta on

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahdasta on

ja juomat joutuu näköjään hakemaan itse  ;D

edit: Tuossa kohtaa voisi itselle tulla jo lennon vaihto mieleen. Sen verran kun on klaustrofobinen ja vielä potkuriturbiinissa.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja juomat joutuu näköjään hakemaan itse  ;D

Joo, tarjoilu hoituu kollektiivisella itsepalveluperiaatteella, tarjoilukärreille on aika huonosti tilaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tukikeppi lienee ahkerassa käytössä  :P

No kun en ainakaan kummallakaan Bin Airin vierailulla, jota olen ollut todistamassa, muista sellaista nähneeni, ja ainakin tällä viimeisimmällä lyötiin kyllä raskasta kamaa kyytiin...

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun en ainakaan kummallakaan Bin Airin vierailulla, jota olen ollut todistamassa, muista sellaista nähneeni, ja ainakin tällä viimeisimmällä lyötiin kyllä raskasta kamaa kyytiin...

Janne

Kyllä se keppi on mukana,mutta ei sitä tarvi kun laittaa oikean painoiset lavat oikeassa järjestyksessä koneeseen :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistälie aivon perukoista tulee, mutta jotenkin Metron ulkomuodosta tulee mieleen hyttynen  ;D Ruma se on jokatapauksessa  ;)

Minusta se on nätti hyttynen. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla