Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2009 Ja jopa kolome eri Metroa!! Kyseessähän on tietysti entisaikojen "paikkuri", "kommuutteri", SAABin ja kaiken-maailman-dässien-edeltäjä, Fairchildin Metro. Näitä näkee nykyään harvemmin, mutta rahtikäytössä jopa Euroopasta löytyy muutama kpl. Ja hyvä niin. Kone on suht nopea ja varmasti halpa operoida, mutta kapea runko tekee siitä meleko epämukavan matkustettavan verrattuna nykyajan "laajarunkoisempiin" kommuuttereihin. Näitä on siis tänä kesänä sattunu kolme eri yksilöä Vaasaan. Onneksi sain stanutettua kaikki, saattaa mennä tovi ennenkuin seuraavan kerran moista herkkua tarjoillaan. Ensin TopFlyn EC-ITP. Tarkempi konetyyppi on Fairchild SA-227BC Metro III [ attachment removed / expired ] Sitten North Flyingin OY-NPE Fairchild SA-227DC Metro 23 [ attachment removed / expired ] Ja lopuksi Binairin D-CPSW Fairchild SA-227T Merlin III [ attachment removed / expired ] Siihen kun HKL rupee metroa operoimaan Vaasaan menee vielä tovi.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2009 Mistälie aivon perukoista tulee, mutta jotenkin Metron ulkomuodosta tulee mieleen hyttynen Ruma se on jokatapauksessa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2009 Sitä olen aina ihmetellyt, että miten metrossa mahtuu liikkumaan sisällä? Pitääkö käytävää pitkin kontata vai onko matkustajien pituusraja 120cm? E145 ja Saabitkin on jo niin klaustrofobiavempeleitä, että mulla tekee tiukkaa seistä suorassa niiden käytävällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2009 Sitä olen aina ihmetellyt, että miten metrossa mahtuu liikkumaan sisällä? Pitääkö käytävää pitkin kontata vai onko matkustajien pituusraja 120cm? E145 ja Saabitkin on jo niin klaustrofobiavempeleitä, että mulla tekee tiukkaa seistä suorassa niiden käytävällä. Minkätakia lentokoneen sisällä pitää voida seistä suorana ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2009 Minkätakia lentokoneen sisällä pitää voida seistä suorana ? Varmasti mukavempi kävellä sinne omalle paikalleen, kun esim. kontata Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2009 Minkätakia lentokoneen sisällä pitää voida seistä suorana ? Gin&Tonic maistuu paremmalta selkä suorana... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2009 Minkätakia lentokoneen sisällä pitää voida seistä suorana ? Veritulppa iskee jos ei vartin välein harrasta taukojumppaa. Vai meniköhän se niin että runsas GT:n kulutus lennon aikana antaa immuniteetin veritulppia vastaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2009 Kyllä ja antaa myös malariasuojan, voi jopa parantaa kehittyvän malarian. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2009 Itse olen lentänyt Metrolla laatikoiden välissä seinästä kaadettavalla istuimella Palmasta Barcelonaan kun paikkaa tarjottiin. Kukapa tämmöistä tarjousta ei hyväksyisi? Oli muuten aika tehokkaan tuntuinen kone, tuo Metro ... täysi lasti laatikoita + minä ja kone nousi ihan kiitettävästi. Mielenkiintoinen kokemus jokatapauksessa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2009 Olisiko ollut 2007 keväällä kun Ivalossa pyörähti kuvan koneet [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 Näköjään vaihtaneet väriä nämä metrot 8) kun sama rekkari toisessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 Muistuttaapa muuten Golden Airin entistä väritystä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 Sitä olen aina ihmetellyt, että miten metrossa mahtuu liikkumaan sisällä? Pitääkö käytävää pitkin kontata vai onko matkustajien pituusraja 120cm? E145 ja Saabitkin on jo niin klaustrofobiavempeleitä, että mulla tekee tiukkaa seistä suorassa niiden käytävällä. Nopeasti tsekattuna kabiinien korkeus eri mallien välillä vaihtelee 1,45m - 1,8m. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 North Flyingin kone on hieno, retroa... Eniten noissa allekirjoittaneella pistää silmään tuo jumalaton "takaylitys" joka noissa on. Luulisi useammankin kapsahtaneen kannoilleen kuormattaessa... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 Eniten noissa allekirjoittaneella pistää silmään tuo jumalaton "takaylitys" joka noissa on. Luulisi useammankin kapsahtaneen kannoilleen kuormattaessa... Tukikeppi lienee ahkerassa käytössä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 Sitä olen aina ihmetellyt, että miten metrossa mahtuu liikkumaan sisällä? Pitääkö käytävää pitkin kontata vai onko matkustajien pituusraja 120cm? E145 ja Saabitkin on jo niin klaustrofobiavempeleitä, että mulla tekee tiukkaa seistä suorassa niiden käytävällä. Ahdasta on [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 Ahdasta on ja juomat joutuu näköjään hakemaan itse edit: Tuossa kohtaa voisi itselle tulla jo lennon vaihto mieleen. Sen verran kun on klaustrofobinen ja vielä potkuriturbiinissa. Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 ja juomat joutuu näköjään hakemaan itse Joo, tarjoilu hoituu kollektiivisella itsepalveluperiaatteella, tarjoilukärreille on aika huonosti tilaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 Tukikeppi lienee ahkerassa käytössä No kun en ainakaan kummallakaan Bin Airin vierailulla, jota olen ollut todistamassa, muista sellaista nähneeni, ja ainakin tällä viimeisimmällä lyötiin kyllä raskasta kamaa kyytiin... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2009 No kun en ainakaan kummallakaan Bin Airin vierailulla, jota olen ollut todistamassa, muista sellaista nähneeni, ja ainakin tällä viimeisimmällä lyötiin kyllä raskasta kamaa kyytiin... Janne Kyllä se keppi on mukana,mutta ei sitä tarvi kun laittaa oikean painoiset lavat oikeassa järjestyksessä koneeseen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 14, 2009 Mistälie aivon perukoista tulee, mutta jotenkin Metron ulkomuodosta tulee mieleen hyttynen Ruma se on jokatapauksessa Minusta se on nätti hyttynen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla