Ari Simonen

Re: Ihmisten lennätyksestä ja maksun ottamisesta(OLI:polttarilennätystä Seinäjoella)

243 viestiä aiheessa

Harrasteilmailun kannalta olisi hyvä jos Suomessa saisi ilmailukerhot mainostaa ja  lennättää yleisöä "kerhohinnalla" . Ei tuo matkustajien kuljettaminen niin vaativaa ole.

 

Tuosta olen totaalisen ehdottomasti eri mieltä, mutta samaa tarkoitusta voisi palvella myös organisaatio ym. vaatimusten helpottaminen tuollaisia lentokuljetuksia suorittaville.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta olen totaalisen ehdottomasti eri mieltä, mutta samaa tarkoitusta voisi palvella myös organisaatio ym. vaatimusten helpottaminen tuollaisia lentokuljetuksia suorittaville.

 

tuohon voi yhtyä täysin siivin  :thmbup: 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harrasteilmailun kannalta olisi hyvä jos Suomessa saisi ilmailukerhot mainostaa ja  lennättää yleisöä "kerhohinnalla" . Ei tuo matkustajien kuljettaminen niin vaativaa ole. Tässä vihje SILin suuntaan.

 

Kyllä olen Kylen kanssa samaa mieltä.

 

Oli vaativaa tai ei,joka hommassa on niksinsä.Kuka päättää kuka lentää,kerhon kovin karju jolla on eniten tunteja vai........

 

Vaikea sivusta välillä katsella kun kiimaset lentäjät kalastaa matkustajia. :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä olen Kylen kanssa samaa mieltä.

 

Oli vaativaa tai ei,joka hommassa on niksinsä.Kuka päättää kuka lentää,kerhon kovin karju jolla on eniten tunteja vai........

 

Vaikea sivusta välillä katsella kun kiimaset lentäjät kalastaa matkustajia. :thmbdn:

 

Itse olen jättänyt nuo Kondoomikotkat ja Huarapiäskyt omaan rauhaansa. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta olen totaalisen ehdottomasti eri mieltä, mutta samaa tarkoitusta voisi palvella myös organisaatio ym. vaatimusten helpottaminen tuollaisia lentokuljetuksia suorittaville.

Minusta se oganisaatio voisi olla ilmailukerho joka suorittaa yleisölennätystä ja lentäjältä vaadittaisiin palo-sar-hyppy-hinaus- tasoinen kokemusvaatimus. ( ei tientenkään noita kelpuutuksia).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt vielä hypätään näihin vastuu- ja vakuutusasioihinkin. Perikunta voi joutua aika ikävään tilanteeseen, jos harrastajapilotti ajaa itsensä ja kyytiläisen mäkeen. Ja tuossa juuri kurssin yhteydessä mietittiin, tarvitsisko joskus elämässään oikeasti koodata 7500, kun innostunut lennätettävä haluaisi välttämättä vähän vääntää itsekin  :o

 

Minulla on laaja sukulais- ja ystäväpiiri, joista riittää seuraa taivahalle. Siihen olen toistaiseksi vetänyt oman vastuunottorajani :)

 

(ja sieltähän se vanhentunut AICcikin löytyi ;D )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta se oganisaatio voisi olla ilmailukerho joka suorittaa yleisölennätystä ja lentäjältä vaadittaisiin palo-sar-hyppy-hinaus- tasoinen kokemusvaatimus. ( ei tientenkään noita kelpuutuksia).

vaatimuksiin voisi lisätä yhden hypyn, ilman varjoa :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta se oganisaatio voisi olla ilmailukerho joka suorittaa yleisölennätystä ja lentäjältä vaadittaisiin palo-sar-hyppy-hinaus- tasoinen kokemusvaatimus. ( ei tientenkään noita kelpuutuksia).

 

Mitkä vaatimukset olisi koneelle millä näitä lentoja tehdään?

 

Samat kuin yksityislentoon?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Minulla on laaja sukulais- ja ystäväpiiri, joista riittää seuraa taivahalle. Siihen olen toistaiseksi vetänyt oman vastuunottorajani :)

 

 

Näin kun lentelee niin on homma hanskassa,mielestäni.

 

Matkustajat (kaverit/ystävät) tuntevat pilotin eli tietävät kenen kyytiin mennään....... :thmbup:

 

Ventovieraan Bigglessin kyytiin kun mennään niin ......

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitkä vaatimukset olisi koneelle millä näitä lentoja tehdään?

 

Samat kuin yksityislentoon?

No hitsin hitsi, vaatimuksena olisi Palo-Sar-Hyppy-Hinaustasoinen lentsikka. Mieluiten lentokelpoinen sellainen,  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hitsin hitsi, vaatimuksena olisi Palo-Sar-Hyppy-Hinaustasoinen lentsikka. Mieluiten lentokelpoinen sellainen,  :thmbup:

 

Et siis ajattele ollenkaan henk.kohtaisi ongelmiani sulk.lih.kanssa ;D

 

Nyt on taas mentävä.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiahan ei minulle kuulu, mutta eikö olekin kurjaa, että byrokratia on käytännössä tehnyt mahdottomaksi niin yksinkertaisen asian kuin yleisölennätyksen? Ennenvanhaan kaikissa lentonäytöksissä oli ihmisillä mahdollisuus käydä lentämässä, muistanpa pikkupoikana Mäntässä, kun siellä joka talvi järjestettiin jäärata-ajot, ja paikalle saapui luonnollisesti Tirkkosen Aarne Leivollaan lennättämäään halukkaita. Olikohan estevaratarkastelut tehty, lentopaikka (järven jää) hyväksytetty ja yrityksellä riittävä organisaatio näin vaativaan puuhaan? Maailma oli silloin paljon yksinkertaisempi paikka, ja minusta myös parempi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta se oganisaatio voisi olla ilmailukerho joka suorittaa yleisölennätystä ja lentäjältä vaadittaisiin palo-sar-hyppy-hinaus- tasoinen kokemusvaatimus. ( ei tientenkään noita kelpuutuksia).

 

Jo helpotti.

 

Joo,multa meni manalaan entinen kerhon puheenjohtaja tälläisellä lennolla,vei kolme muuta mukanaan perhana.

No,kaksi jäi henkiin,eikä varmaan lähde enää näille lennoille.Loppu menovesi.

 

Olisko puheenjohtaja sopiva päättämään kuka lentää,tidä sitten.

 

Kivistä löytyy monta nimeä,osallistujia näihin lentoihin. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiahan ei minulle kuulu, mutta eikö olekin kurjaa, että byrokratia on käytännössä tehnyt mahdottomaksi niin yksinkertaisen asian kuin yleisölennätyksen? Ennenvanhaan kaikissa lentonäytöksissä oli ihmisillä mahdollisuus käydä lentämässä, muistanpa pikkupoikana Mäntässä, kun siellä joka talvi järjestettiin jäärata-ajot, ja paikalle saapui luonnollisesti Tirkkosen Aarne Leivollaan lennättämäään halukkaita. Olikohan estevaratarkastelut tehty, lentopaikka (järven jää) hyväksytetty ja yrityksellä riittävä organisaatio näin vaativaan puuhaan? Maailma oli silloin paljon yksinkertaisempi paikka, ja minusta myös parempi.

 

Joo,ehkä on tehty vaikeaksi ja kalliiksi.Mutta joku tolkku pitää olla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistan vielä ajan jolloin ilmailukerhoissa yleisölennätystä lensivät ns. ansiolentäjät ihan luvan kanssa ja koneet oli ansioluvissa. Olen ollut tälläisten pilottien kyydissä ja mielestäni huonoimmillaan ovat olleet korkeintaan välttävää yksityislentotasoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jo helpotti.

 

Joo,multa meni manalaan entinen kerhon puheenjohtaja tälläisellä lennolla,vei kolme muuta mukanaan perhana.

No,kaksi jäi henkiin,eikä varmaan lähde enää näille lennoille.Loppu menovesi.

 

Olisko puheenjohtaja sopiva päättämään kuka lentää,tidä sitten.

 

Kivistä löytyy monta nimeä,osallistujia näihin lentoihin. :(

Niin, ja onnettomuuksia ei sitten ansiolennossa voi tapahtua?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ja onnettomuuksia ei sitten ansiolennossa voi tapahtua?

 

Arvasin kyllä että alas mennään.

 

Muuten en kommentoi......luulen että ymmärrät kun vaan otat aikaa ajatella. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

luulen että ymmärrät kun vaan otat aikaa ajatella. :)

Ymmärrän suhtautumisesi, kotikerhossasi tapahtut onnettomuus selittää suhtautumistasi asiaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ymmärrän suhtautumisesi, kotikerhossasi tapahtut onnettomuus selittää suhtautumistasi asiaan.

 

Jos se olisikin ainoa tapaus......

 

En ole ansiolentäjä,toki mainitun koulutuksen käynyt/läpäissyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ja onnettomuuksia ei sitten ansiolennossa voi tapahtua?

 

Keskustelun vieminen tuohon suuntaan on minun mielestäni hedelmätöntä. Yhtälailla voisi alkaa väittelemään siitä miksei taksi- tai vaikka vesikuljetus toimintaa saisi harjoitta kuka tahansa maksua vastaan.

 

Taustasyissäkin on yhtäläisyyksiä. Lait ja määräykset ansiolentotoiminassa ovat olemassa ennenkaikkea matkustajien turvallisuuden vuoksi, ja myös turvaamassa kalliit sijoitukset tehdeiden yrittäjien leipä.

 

Jotkut määräykset ovat tiukempia kuin toiset, siksi koska entisajan virheistä on toivottavasti opittu, ei pelkästään satunnaisen kerhoilmailijan kiusaksi. Aika entinen ei koskaan palaa, valitettavasti, ja joiltain osin onneksi.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keskustelun vieminen tuohon suuntaan on minun mielestäni hedelmätöntä. Yhtälailla voisi alkaa väittelemään siitä miksei taksi- tai vaikka vesikuljetus toimintaa saisi harjoitta kuka tahansa maksua vastaan.

 

Taustasyissäkin on yhtäläisyyksiä. Lait ja määräykset ansiolentotoiminassa ovat olemassa ennenkaikkea matkustajien turvallisuuden vuoksi, ja myös turvaamassa kalliit sijoitukset tehdeiden yrittäjien leipä.

 

Jotkut määräykset ovat tiukempia kuin toiset, siksi koska entisajan virheistä on toivottavasti opittu, ei pelkästään satunnaisen kerhoilmailijan kiusaksi. Aika entinen ei koskaan palaa, valitettavasti, ja joiltain osin onneksi.

 

 

 

Osasit tiivistää ajatukseni tasan tarkalleen pähkinänkuoreen. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo,ehkä on tehty vaikeaksi ja kalliiksi.Mutta joku tolkku pitää olla.

 

Tolkusta olen samaa mieltä, ja ymmärrän hyvin, että ystävien menettäminen lento-onnettomuudessa on kova juttu. Kokemusta on. Itse toimin ammattimaisessa ilmailualan yrityksessä, jolta vaaditaan, ihan aiheesta, kovinkin rankka organisaatio. Mutta kuten varmaan Jaska, ja muutama muukin, ajattelee, samaa organisaatiota ei välttämättä tarvittaisi yleisölennätysten asianmukaiseen hoitamiseen. Ground Operations Manager varmistamaan, että paikkakunnalla myytävä polttoaine on kunnollista? Tuli muuten mieleen semmoinenkin nimi kuin Valve Valolahti, joka kierteli Jodelillaan (OH-JOA) ilmailutapahtumissa lennättämässä yleisöä. Muistaakseni oli ammmatiltaan kansakoulun opettaja, ja näin rahoitti lentoharrastustaan. Vaarallista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve,

 

kaverin puolesta tiedustelen; lennättääkö kukaan Seinäjoella ns. polttarilentoja pienkoneella? Vaihtoehtoisesti vaikka pieni maisemalennätys, johon pari vähän tiukempaa kurvia ja pieni "nose down" G-vitamiinin saamiseksi.

 

Pikaista vastausta odotellen,

Mikko

 

Perutaan häät ;D ja arvotaan huomenna uudet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään