Juho Vastapuu

Mitä pidät aloitussivunasi?

51 viestiä aiheessa

Vähän menee aiheen vierestä, mutta mä en ole ikinä tajunnut että miksi käyttää kirjanmerkkejä sivuihin, missä käy vähän väliä, koska kirjoittamalla osoitteen alun pääsee huomattavasti nopeammin siirtymään sivulle. (ja F6 näppäimellä osoiteriville)

Et ole vissiin huomannut että selaimeen saa osoiterivin alle kirjanmerkkipalkin, siitä pääsee yhdellä klikkauksella haluamalleen sivulle, taatusti nopeampi kuin kirjoittaa useampi merkki osoiteriville, kun toinen käsi on kuitenkin surffatessa hiirellä.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et ole vissiin huomannut että selaimeen saa osoiterivin alle kirjanmerkkipalkin, siitä pääsee yhdellä klikkauksella haluamalleen sivulle, taatusti nopeampi kuin kirjoittaa useampi merkki osoiteriville, kun toinen käsi on kuitenkin surffatessa hiirellä.

Hannu

Oon huomannut, mutta lienee tottumiskysymys. Härvään normiselailussa suht paljon näppiksen avulla pelkästään, niin kai sen takia tuo tuntuu luonnollisemmalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla aukeaa Operan pikalinkki-sivu josta löytyy

- Kymen Sanomat

- Tilannehuone

- Sanakirja

- Iltalehti

- Telkku

- FSNordic

- Pari Suomi24:n palstaa

- Youtube

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloitussivu? Kai se on muodollisesti Google, mutta en minä aloitussivua koskaan avaa. Firefoxia avattaessa aukeavat sivut, jotka olivat auki selainta suljettaessa, tällä hetkellä tabeja on 10. Käytän Firefoxin kanssa Vimperator-pluginia, jonka avulla periaatteessa kaiken voi hoitaa näppäimistöltä käsin. Esimerkiksi uuden tabin voi avata joko painamalla t ja kirjoittamalla osoitteen/kirjanmerkin avainsanan/hakukoneen lyhenteen ja hakusanat tai kirjoittamalla ":tabopen http://www...". Osoitepalkkia minulla ei ole näkyvissä ollenkaan. Myös tabien välillä on helppo hyppiä näppäimistöllä: pääsen esim. tabiin numero 4 kirjoittamalla "4b".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloitussivu? Kai se on muodollisesti Google, mutta en minä aloitussivua koskaan avaa. Firefoxia avattaessa aukeavat sivut, jotka olivat auki selainta suljettaessa, tällä hetkellä tabeja on 10.

Ihmettelin itsekin näitä vastauksia, että onko porukka tosiaan niin jämähtänyttä, ettei kukaan osaa käyttää joskus 5 vuotta* sitten "esiteltyjä" ominaisuuksia. Operani aloittussivusta ei ole mitään tietoa, mutta selaaminen jatkuu tosiaan aina siitä, mihin se selain suljettaessa jäikin. Tabeja läppärillä 20-30 ja pöytäkoneella vielä vähän enemmän =)

Läppärillä selain tulee tosin suljettua vielä paljon harvemmin, ehkä kerran kuussa päivitysten takia. Muuten kone on hibernatessa ollessaan sammutettuna (mikä tuokin lienee m$-suomennoksena?), eli kaikki softat jäävät auki ja niiden käyttö jatkuu siitä pisteestä taas kun koneen lyö tulille.

* ominaisuus on löytynyt operasta todella pitkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

opera:blank

Siitä on hyvä lähteä, esim. jos haluaa googlata vaikka hakusanalla "lentokone" niin kirjoittaa osoiteriville g lentokone ja Opera googlaa sillä sanalla. Kätevä tuollainen pikahaku, joita on vakiona muitakin ja virittelin itse lisää, esim. w airplane hakee Wikipediasta sanalla airplane, y a380 hakee Youtubesta a380-videoita ja vr 11 näyttää VR:n sivuilla junan 11 kulkutilanteen. Firefoxille on myös vastaava lisäpalikka (SearchWords).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Googlettajat!

Mulla on aloitussivuna http://www.google.fi/ig , josta saa muokattua itselleen sopivan sivun.  Mulla ko. sivulla on uutisotsikoita, Gmailin sähköpostien otsikot, päivän vitsi, sää ja paljon muuta tauhkaa.  Parasta on linkkilista "Kirjanmerkit" johon saa näppärästi talletettua usein käyttämänsä sivustot.  Sivun säätöön menee perustasolla alle 15 minuuttia, ja sivua voi säädellä vapaasti jälkikäteenkin.

Erityisen näppärän tuosta tekee se, että jos olet reissussa ja nettikahvilassa (tai muusta syystä vieraalla koneella), voit kirjautua Googleen ja tuo tuttu oma sivusi tulee näkyviin kirjanmerkkeineen - ei tarvitse muistella sivujen osoitteita ulkoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi ei voi olla montaa "aloitussivua" ? Minulla aukeaa aina aloittaessa eri välilehtiin HS uutiset, YLE uutiset, FS Nordic sekä Telkku.com.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään