Guest heiska91

Paras virustorjunta ohjelma?

21 viestiä aiheessa

Tällä hetkellä mulla on käytössä F-Secure, joka on toiminut ihan hyvin mutta on siinä ollut vikaakin. Mikä olisi hyvä virustorjunta ohjelma, mielellään ilmainen. Olen kuullut hyvää palautetta ZoneAlarmista mutta siitähän joku versio ei toiminut VATSIMissä kun lentää. Kerran asensin ZoneAlarmin mutta kun boottasin koneen niin se meni ihan tilttiin ja jouduin mennä viansieto tilaan ja poistaa se. Oiskohan ollut koska F-Secure oli asennettuna? No ehdottakaa hyviä virustorjunta ohjelmia!

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-Secure kans käytössä ja virukset on pysyny loitolla.

Joo, kun on real time scanning päällä niin tietää millon virus on tullu, äsken oli jostai Trojan Downloader ilmestyny mutta nyt on poistettu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se Norton ole se paras, mukana Internet Security paketissa on viirustorjunta ja palomuuri. Eipä ole ollut yhtään virusta viimeisen kahden vuoden aikana ;) Sitä ennen oli F-secure >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paras virustorjunta ohjelma on ehdottomasti oma pää ja hyvin conffattu Windows eli:

Mielummin joku muu kuin IE selain, tai sitten IE conffattu turvalliseksi

Ei käytä konetta pääkäyttäjä-oikeuksilla

Windows ajantasalla Windows Updatesta

ja oikein conffattu palomuuri

Noilla eväillä olen puolisen vuotta ollut, ilman virustorjunta ohjelmaa ja yhtään virusta ei ole koneelle päässyt, tiedän tämän koska skannaan koneen aina välillä web-skannerilla. Tosin assyjen ajaksi asensin varmuuden vuoksi F-securen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja ZoneAlarm ei ole virustorjunta vaan palomuuri. F-Securen nykyversiossa on molemmat, useimmat muut virustorjunnat tarvitsevat palomuurin erikseen. Mulla pyörii F-Secure n. 50 koneessa ongelmitta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se tuorein versio ole se mikä ei toimi VATSIM:ssä,itsellä toimii F-Secure ja Zone Alarm aivan täysin,mutta en tiedä missä järjestyksessä olet kyseiset ohjelmat asentanut,jos Zone Alarm ensin sitten secure niin ei ihme ettei toiminut,koska ZoneAlarm ei suostu päivittämään versiosta 4.5.594.000 eteenpäin,jos secure on koneella,koska ohjelmat ovat yhteensopimattomia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen käyttänyt Nortonia jo vuosia eikä ole virukset kiusanneet.

Ihan keskustelun herättämiseksi aiheesta; jos laitetaan F-secure ja Norton viivalle, niin kummalla on enemmän edellytyksiä (resursseja) vastata maailmanlaajuisiin viruksiin (ehkä vähän johdattelevaa, mutta jättäkää huomiotta ;D)?

Kuten mainitsin, olen ollut onnellinen Nortonin käyttäjä jo vuosia, mutta nyt hommasin töihin erikoisprojektiin Elisan ADSL :n ja turvapalvelun, joka on toteutettu F-securen ohjelmistolla.

Pystyyköhän tuohon luottamaan? On eri asia kun katsoo asiaa kotikäytön kannalta ja yrityskäytön kannalta. Tämä nyt ei liity paljonkaan alkuperäiseen aiheeseen, sorry :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole Nortonista kokemuksia, mutta F-Securella kestää tyypillisesti joitakin tunteja saada uuden viruksen sormenjäljet tietokantaan. Heuristinen analyysi ampuu alas tuntemattomatkin hyvällä menestyksellä. Minä oon sitä firmassa pyörittänyt toistakymmentä vuotta eikä yksikään virus ole päässyt aktiiviseksi käyttäjien kovasta yrityksestä huolimatta (Miksei tämä liite aukea *klik klik klik klik* kun ruudulla on virushälytys).

Virustorjuntayhtiöt muuten tekevät yhteistyötä noissa. Kun joku saa uuden viruksen, se lähettää sen muillekin. Sehän on niiden kaikkien etu.

Ei F-Securella ainakaan huonommat ole edellytykset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaihdoin mcafeen AVG:hen kun yks pöpö sammutti mcafeeta. Hyvä ohjelma kun yleensä se ei kuulu virusten tekijöiden av:n sammutuksiin ja ilmainen kotikäyttöön plus hyvät ajantasalla olevat päivitykset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Norttoni käytössä ja kun palomuurina on Kerio personal firewall, selaimena Mozilla ja sähköpostit lukee Puttyllä niin ei ole kyllä viruksia näkynyt pitkiin aikoihin.

Kun tuo lisenssi loppuu niin tulee varmaan laitettua f-secure jos sen saa hyvin toimimaan tuon Kerion muurin kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ilmaista virustorjuntaohjelmaa haluat -> http://www.free-av.com/

Jos perusversiota Zonealarmista -> http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp

F-Secure on mielestäni yhtä hyvä Nortonin kanssa, riippuu varmastikin käyttäjästä kummasta tykkää. Itse tykkään enemmän F-Securesta, automaattipäivitys kuntoon ja homma on siinä.

Jos ei ole ihan pakko mennä sotkeutumaan ohjelmalliseen palomuuriin ja voi hankkia esim. ADSL-reitittimen niin TW-EA200 on yksi hyvä peruskäyttöön sopiva vaihtoehto. Ko. laite suojaa suht hyvin yleisimmiltä uhkilta.

Muuten voi leikkiä sen Zonealarmin kanssa, mutta ohjelmallinen palomuuri voi olla aika ikävä käyttää mikäli ei erityisemmin ole niiden kanssa ollut tekemisissä (ja mikäli on yhtä lyhyt pinna niiden kanssa kuin minulla ;D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TM:n testissä Norton vei voiton!

Eikös TM:ssä testattu "internet Security" paketteja eikä pelkkiä virustorjunta ohjelmistoja? sinänsähän nuo virusskanneri softat ovat käyttöliittymältään lähes identtisiä johtuen käyttötarkoituksestaan.

http://www.esecurityplanet.com/views/article.php/3316511

Tuolla yksi listaus mittarista jolla vertailla eri virustorjuntasoftia: keskimääräinen vasteaika uhanilmestymisestä sen korjaanvaan pakettiin. Symantec eli norton on perinteikkäästi aika alhaalla listassa johtuen osittain myös firman politiikasta julkaista tiettynä vuorokauden aikana paketti (huomaa silti yli 24 vasteaika). F-secure kuten moni muukin laittaa paketin heti saataville kun se on valmis. F-secure kehui viime propaganda tilaisuudessaan olevansa listan tämän hetkinen ykkönen noin viiden tunnin vaste-ajalla. Lainaamani lista ei sitä tue, mutta ilmentää sen että kärkisijoilla keikkuu kuitenkin. Torstaina (9.9) pitäisi olla uusi aivopesutilaisuus Tampereella f-securen puolesta pyydän sieltä heidän listansa tai linkin vastaavaan listaan mitä lukevat... Lisäksi sanoivat ainakin aina siirtävänsä nousevasta tuotosta enemmän tuotekehitykseen eikä pelkästään johtoringin taskuun. Mutta propagandaa, propagandaa.... Yritän keritä surffailla illalla enemmän linkkejä tuekseni kuten montako prosenttia keskimäärin softat syö koneen tehosta pyörittäessään taustasuojausta.

--

opiskelija, erään firman kesä-apulainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ääh, kyllä on typeräksi mennyt jos koneen turvallisuus on siitä kiinni ehtiikö f-secure laittamaan paketin jakeluun ennen kuin virus osuu omalle koneelle.

Täytyy muistaa että nämä virustorjuntaohjelmat eivät torju viruksia, vaan poistavat ne kun ne on päässyt jo koneelle, mielestäni silloin on asiat jo pahasti pielessä.

Sikäli on väärin sanoa, ettei yhtään virusta ole tullut koneelle tietyn virustorjuntaohjelman ansiosta ja niin edelleen, kun virustorjuntaohjelmalla ei siihen ole vaikutusta, vaan palomuurilla ja paikkaamattomien reikien määrällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa nykyinen FSAV kyllä melko tehokkaasti estää myös virusten pääsyn koneelle, se kun skannaa sähköpostit jo verkkokortissa. Sitä kauttahan enin osa viruksista keskivertohemmolle tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös Norton voittanut myös MB :n testin?

Nortonissa on ollut tuo emailien skannaus käytössä jo pitkään, taisi olla ensimmäisiä jotka ottivat sen mukaan ohjelmaan.

Kyllähän nykypäivänä kaikki virusohjelmat (kaupalliset) alkavat olla enemmän tai vähemmän "internet security" tyyppisiä. Eli sisältää porttiskannauksien eston, palomuurin, virusskannerin yms. Norton vähän väliä ilmoittaa että esti troijalaisen tunkeutumisyrityksen. Niitä porttiskannauksia tulee jatkuvasti. En uskalla avata nettiä lainkaan ellei ole Norton taustalla.

Kun asensin tähän uuteen koneeseen windowsin, niin hain tietysti heti windows päivitykset; noin 10 minuutin kuluttua netin avaamisesta ilman nortonia tuotti viruksen joka lähetti koneeni kautta niin paljon spammia, että jopa google (joka on aloitussivuni) ilmoitti että on havainnut osoitteestani lähetettävän niin paljon dataa, ettei antanut IE :ni ladata edes googlen sivua ja vähän ajan päästä tuli jostain "ukko-jumala" -serveriltä viesti, että pääsyni nettiin on estetty spammauksen vuoksi. Enkä saanut enää mitään sivuja netistä auki! :o

Eipä ole ennen tuollaista käynyt. Sen opin että Norton asennetaan aina ennen nettiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään