Mikko Maliniemi

Canardit, OK. Mutta että Cessnassa?

7 viestiä aiheessa

Tuossa Mikon kuvassa on nuo laipatkin (ja niiden kiinnitys) hieman erinäköiset kuin Arin linkin koneessa. On niin kuin olisi koko siiven mitalla laippaa.....liittynee tietysti tuohon STOL-ominaisuuteen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja koko juttu tosta.

http://www.260se.com/

 

Vanha idea hyötykäytössä tälläkin. Laippojen mukana alas myös siivekkeet mallia Robertson Stol.

 

Canardin kauneudesta cessassa en ota kantaa :-X

 

Onhan siinä sitten retkipöytä valmiina jos vaikka vielä jakkarat kaivaisí takapaksista!!

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja koko juttu tosta.

http://www.260se.com/

 

Kannattaa katsoa sieltä videot http://www.260se.com/video.html

ja erityisesti ensimmäinen:

"this historic footage, some of the best features of the Skyshark were applied to the Cessna 182 airframe to produce the Wren 460. The Wren featured full span, double slotted flaps, movable spoilers called "wren's teeth" to assist in roll control, and a very innovative idea for its day, a movable high lift canard. The Wren achieved a worldwide reputation for being the only safe STOL airplane ever built. It achieved this by not relying on dangerous high angles of attack, and operation behind the power curve to achieve its safe STOL performance"

 

Todellista puskalentoa...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään