Guest XciD

Mitä ihmettä?

1 viesti aiheessa

Ajattelin aloittaa tämän viestiketjun, kun mieleeni tuli parikin "ei aivan jokapäiväistä" asiaa mitä on tapahtunut vuosien varrella lentomatkustelun ohessa. Eli kirjoittakaa oma tarina, jos jotain hauskaa, outoa, tai muutenvaan mieleenpainunutta tapahtumaa on sattunut kohdalle.

Itse jouduin kerran lomalennoilla sekä meno että paluulennolla hätälaskutilanteeseen.

Syynä molempiin oli sydänkohtaus koneessa. Menomatkalla turkin Antalyaan eräs mies sai sydänkohtauksen ja jouduimme tekemään hätälaskun Istanbuliin. Jouduttiin odottelemaan koneessa noin 3 tuntia ennenkuin pääsimme jatkamaan.

Paluulennolla eräs vanhempi naishenkilö sai sydänkohtauksen ja jouduimme laskeutumaan Varsovaan kauheassa lumimyräkässä. Taasen n. 3 tuntia kentällä koneessa.

Olihan ainakin mieleenpainuvat lennot.

Kerran matkalla Espanjaan tarjottiin nykyisin kiellettyä herkkua, eli pikku kerubit ja muutkin lentokoneen ohjaamosta kiinnostuneet pääsivät kurkistamaan ohjaamon puolelle. Noh siinä odottelin että pienimmät pääsee ensin ja taktisesti viimeisimpänä ahtauduin kabiiniin ja rupateltiin kapteenin ja perämiehen kanssa lentämisestä. Hetken juteltua, kapu kysäisi että mistä minä tiedän niin paljon koneen mittareista ja systeemeistä? Olinhan melko henkeen ja vereen ilmailu miehiä jo kuudentoista vanhana, niin tokaisin vain että aina olen ollut ilmailusta kiinnostunut ja pyrkimys olisi jatkaa samaa rataa jatkossakin.

Kapteeni kysäisi että haluaisinko jäädä ohjaamoon laskeutumisen ajaksi! Ei tarvinnut toistaa kysymystä... Siinä sitten vedettiin kapteenin takaa istuin keskelle ohjaamoa, ja vyöt kiinni kun alettiin jonkin ajan päästä tulla alemmas.

Olihan muuten uskomattoman hieno kokemus!!! Siinä rullailtiin putkelle ja kone seis. ei muuta kun kiitoksen sanat kapteenille ja perämiehelle kädenpuristusten kera ja lomanviettoon. Olihan muuten hauska olo marssia ohjaamosta hakemaan matkatavaroita. :) Nämä molemmat tapahtumat olivat 90 -luvun puolella tapahtuneita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään