Otto Nieminen

Läppärin tasohiiren poistaminen käytöstä - hoituu fn-näppäimellä

2 viestiä aiheessa

Hi.

Tässä nyt kun olen vietellyt aikaani läppärillä tavallista enemmän, niin on alkanut häiritsemaan langattoman hiiren rinnalla toimiva kosketusherkkä tasohiiri. Usein kirjoitettaessa joku sormi osuu padille ja hiiri pomppaa johonkin muualle. Lisäksi tuo tasohiiri on turha kun käyttää tätä langatonta.

Siispä, onnistuuko tuon poistaminen käytöstä siten, että pelkkä langaton hiiri olisi ainoa "aktiivinen" hiiri. Olen koittanut poistaa sen ajuria laitehallinnan kautta, mutta aina käynnistettäessä Windows asentaa PS2-hiiri-ajurin. Laitehallinnassa ei ole myöskään "poista käytöstä" optiota tasohiirelle, koska immeisesti tämä on Windowsin oletushiirenä tällä hetkellä? Kyseessä on Vista.

EDIT_ Läppärinä pelaa Asus Aspire 5715z.

EDIT2_ Noniinno, löysin F-näppäinriviltä padin disabloimista kuvaavan ikonin, ja nyt pelittää  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps, jokaisen läppärin omistajan on hyvä selvittää itselleen kaikki FN-napin takana olevat toiminnot. Jostain syystä näiden ymmärtäminen näyttää olevan käyttäjille erityisen vaikeaa, vaikka kyseessä on yksi tärkeimmistä käytettävyyteen vaikuttavista asioista. Niillä FN-toiminnoilla yleensä säädetään äänenvoimakkuus, näytön kirkkaus, WLAN:in ja Bluetoothin käyttö, touchpadin ja trackpointin käyttö, oma ja ulkoinen näyttö ja paljon muuta. Itse asiassa FN-napin takana on lähes kaikki, mikä erottaa läppärit toisistaan ja pöytäkoneista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään