Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Millä mielellä kertaamaan ? Onko tullut jo kutsuja ? Minulle kolahti eilen postiluukusta käsky kertaamaan. Ja tällä kertaa laivastoon. Sikäli mielenkiintoista, että en ole koskaan varsinaisesti palvellut laivastossa, mutta nut mennään näköjään tutustumaan veneilyn kiehtovaan maailmaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Mulla on kanssa aselaji vaihtunut akuankaksi intin jälkeen. Kutsua kertaamaan vaan ei ole kolissut pitkään aikaan. Mielelläni menisin jos kutsuttaisiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Käväisin toukokuussa kertaamassa ja olin kokemukseen varsin tyytyväinen. Viikko harjoituksissa on mukavaa vaihtelua ja odottelenkin jo seuraavaa kutsua innolla! Eli tällä hetkellä meikäläisellä kertausharjoituspäiviä taskussa huimat viisi. Mites muilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Kerran olen Lohtajalla kertaamassa käynyt, noin reilu vuosi kotiutumisesta. Lähtisin kyllä heti uudestaan, jos käsky/kutsu kävisi. Ei puutu kuin muutama kh-vuorokausi kessun jämistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Kerran on tullu käytyä kertaamassa, kutsu kävi pari vuotta varsinaisen palveluksen päättymisen jälkeen. Nykyään on menny jo yli 12 vuotta tuosta kertauksesta ja myös taitaa nykyään olla akuankka puku kutsumassa jos moisiin vielä pääsyä on. Viikon verran kertauspäiviä tuli ja intoa toki riittäisi mennä uudestaan -Olli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Juu, kyllä oli mukava reissu kuumeesta huolimatta. Vuosi oli 1994, eli 1,5 vuotta kotiutumisesta. Eipä ole tätä kessua enää sittemmin häiritty ja ei varmaan enää häiritäkään, ellei jotain "lossivahtiprikaatia" perusteta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Muistattehan, että on olemassa vaihtoehto! http://akl-web.fi/reservi "Suorita vain 5 vuorokauden täydennyspalvelus ja Sinun ei enää koskaan tarvitse lähteä sotimaan!" /Hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Muistattehan, että on olemassa vaihtoehto! http://akl-web.fi/reservi "Suorita vain 5 vuorokauden täydennyspalvelus ja Sinun ei enää koskaan tarvitse lähteä sotimaan!" /Hannu Jep jep. Just joo... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Muistattehan, että on olemassa vaihtoehto! http://akl-web.fi/reservi "Suorita vain 5 vuorokauden täydennyspalvelus ja Sinun ei enää koskaan tarvitse lähteä sotimaan!" ... Minun ei enää koskaan tarvitse lähteä "sotimaan", sillä olen täyttänyt 60 vuotta (jo vuosia sitten). Siihen aikaan kun minä kävin varusmiespalveluksen vaihtoehtoja oli kaksi - varusmieheksi tai vankilaan. Ylivoimainen enemmistö valitsi luonnollisesti ensimmäisen vaihtoehdon. Nykyinen systeemi on kuitenkin minusta paljon parempi. On vain hyvä, että rikolliset, motivoitumattomat (eli ne, joita ei voida motivoida ko. tehtäviin), hullut, idiootit ja kaikki muu se porukka, josta muille on vain harmia ei enää tule varusmiespalvelukseen. Suurin ongelma nykyään taitaa kuitenkin olla palvelukseen astuvien kaikkien aikojen kehnoin fyysinen kunto (keskimäärin). Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Itse en ole vielä tarvinnut joutua kertaamaan vielä kertaakaan. Tiedä sitten mistä johtuu, onko menny palvelus liian hyvin sitten/huonosti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Kauhavalla olin intissä olin neljä vuotta sitten ja kertauskutsu viime syksylle. Ihan hyvillä mielin sinne lähdettiin, sillä onhan tuo mainio tapa päästä hetkeksi arjesta irti ja tavata vanhoja tuttuja. Sen voi kyllä sanoa, että laiskotteluksi harjoitukset eivät menneet vaan täysillä painettiin menemään koko aika. Kuulin palautetilaisuudessa, että kolmen vuoden päästä olisi taas samanlaiset harjoitukset, joihin pitäisi osallistua. Aika jännä juttu sinänsä kun monet eivät joudu kertaakaan kertaamaan elämänsä aikana. Noh, ilmeisesti tämä porukka vaatii harjoitusta.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Keskimäärin noin kerran vuodessa on tullut käytyä sitten kotiutumisen, eli kuuden vuoden ajan... Viimeisin kutsu kolahti kuluvalla viikolla. Miellään tuonne aina lähtee, opettavaista ja mielenkiintoista sekä näkee vanhoja tuttuja.. - Lasse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Just reilu pari viikkoa sit päästy intistä pois et toivottavasti ihan heti ei joudu kertaan. Tuskinpa joutuu ku ei mitää sijoitusta edes tullu....tai sit pitää muuttaa kirjat ulkomaille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Just reilu pari viikkoa sit päästy intistä pois et toivottavasti ihan heti ei joudu kertaan. Tuskinpa joutuu ku ei mitää sijoitusta edes tullu....tai sit pitää muuttaa kirjat ulkomaille. Äläs ole niin varma. Minulle tuli ensimmäinen kertauskäsky alle puoli vuotta kotiutumisesta. Verrattuna armeija-aikaan, kertausharjoituksissa meininki on ihan erilaista. Sinne on mukava mennä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Verrattuna armeija-aikaan, kertausharjoituksissa meininki on ihan erilaista. Sinne on mukava mennä. Juu... meille luvattiin että ensikerralla päästään oikein teltalla metsään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 kymmenkunta kh-päivää mulla olis vaikka päivääkään en ole viettänyt armeijassa. Olisin kyllä mennyt jollei lääkäri olis kieltänyt ko. Hommaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Kyllä kun katseli huoltopataljoonan ressujen hommaa omassa loppusodassa niin ei ne paljo muuta tehny ku nukkunu...yks sälli vahti 10 päivää ulko-ovee muunmuassa. Sotkuun yms pääs aina ku halus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Olisin kyllä mennyt jollei lääkäri olis kieltänyt ko. Hommaa... Olisit vaihtanut lääkäriä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Kyllä kun katseli huoltopataljoonan ressujen hommaa omassa loppusodassa niin ei ne paljo muuta tehny ku nukkunu...yks sälli vahti 10 päivää ulko-ovee muunmuassa. Sotkuun yms pääs aina ku halus. Juu, ja voi sitä oluen ym. määrää, jota noissa kertausharjoituksissa kuluukaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Itselläni oli kaikkien aikojen kertausharjoitus Rissalassa kesäkuussa kun pääsin Hornetin ohjaamoon lennolle vajaaksi tunniksi. Ei siitä juuri komennus parane. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Itselläni oli kaikkien aikojen kertausharjoitus Rissalassa kesäkuussa kun pääsin Hornetin ohjaamoon lennolle vajaaksi tunniksi. Onko Hornetissa sitten matkustamokin ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Onko Hornetissa sitten matkustamokin ? Totta. En nähnyt turisti- tai businessluokkia penkkini takana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Itselläni oli kaikkien aikojen kertausharjoitus Rissalassa kesäkuussa kun pääsin Hornetin ohjaamoon lennolle vajaaksi tunniksi. Ei siitä juuri komennus parane. Isännästähän oli ihan juttukin uudessa Ilmailulehdessä, taisi kuvien mukaan ainakin olla hikistä puuhaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Isännästähän oli ihan juttukin uudessa Ilmailulehdessä, taisi kuvien mukaan ainakin olla hikistä puuhaa Suurin syy hikoiluun oli meripelastuspuku, joka ei hengitä YHTÄÄN. Ja kun lämmintä oli yri parikymmentä, hikivirtaus oli taattu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2009 Omasta intistä on jo kohta 20 vuotta aikaa, mutta säännöllisesti kutsuvat kertaamaan kun soitan heille ja kerron halukkuudestani. Toki MPKRY:n harjoituksiin tulee myös osallistuttua. Vääpelin päivät olisi kasassa, mutta taitaa puuttua sopiva sodanaikainen sijoitus tai sitten ei vain ylennetä "yleisistä syistä". Sotilasmestarin arvo olisi hieno, siinä on munaa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla