Artur Gajewski

Kävikö kukaan Mountain Flyers Aviation lentokoulua Coloradossa?

9 viestiä aiheessa

Meikäläinen yksi niistä suomalaisista lento-opiskelijoista kyseisessä koulussa joita kusetettiin ja fyrkat vietiin. Muistaakseni siitä oli Hesarissa juttua.

Joka tapauksessa kyselen löytyykö täältä foorumeiden syövereistä kyseistä opiskelijaporukkaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläinen yksi niistä suomalaisista lento-opiskelijoista kyseisessä koulussa joita kusetettiin ja fyrkat vietiin. Muistaakseni siitä oli Hesarissa juttua.

Joka tapauksessa kyselen löytyykö täältä foorumeiden syövereistä kyseistä opiskelijaporukkaa?

En muista ajankohtaa (80 -luvun loppu, 1987-1989?) enkä ollut osa ao. opiskelijaporukkaa, mutta olin Fort Collinsissa, hieman pohjoisempana Coloradossa noina aikoina.

Tuo tapahtuma ei herättänyt närkästystä ainoastaan Hesarissa, vaan tuolloin myös koko Coloradossa, ainakin ilmailupiireissä, vaikkakaan se tuskin auttoi ketään huijauksen kohteeksi joutuneita. Käsitykseni on, että kyse ei ollut niinkään huijauksesta, vaan aidosti taitamattomasta liikkeenhoidosta, jossa ahkeralla rukoilulla yritettiin korvata riittämättömiä businesstaitoja. Ei ihan riittänyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olitko sä Fort Collinsissa muuten vaan vai lentämässä? Meidän lentokoulu oli KFNL:ssä, kiva pikku lentokenttä.

Joo varmasti siinä oli konkurssi kyseessä, mutta on siinä muutama hämärä asia. Voin valaista asiaa kun olen yksi uhreista.

Eli kyseisessä lentokoulussa mulla oli jo noin 45 tuntia kerrytetty lokikirjaani. Seuraavana päivänä oli tarkoitus aloittaa soololento aikaisin aamulla. Kun tuolloin pääsin paikalle kaverini kanssa, oli hangaarissa (jossa oli lentokoneet, luokka sekä toimisto) täysin tyhjää. Kaikki lentokoneet, pöydät, tuolit, taulut yms oli hävinnyt paikalta. Hangaarin seinässä oli lappu että koulu oli lopettanut toimintansa. Aika p*ska juttu, sillä juuri pari päivää aikaisemmin maksoimme etukäteen maksun IFR osuudelle... olisikohan ollut siinä 6000 taalan paikkeilla. En muista tarkkaan.

Lentokoulun omistajaan tai sihteeriin ei tietenkään saanut yhteyttä ja lento-opettajat olivat yhtä pihalla kuin me oppilaatkin. Eli hekin menettivät työpaikan ihan tuosta noin vaan. Kun kerran oli PPL niin lähellä, jouduin ottamaan lisää lainaa pankista ja kävin PPL:n koulutuksen sekä check-riden loppuun Greeleyn lentokentällä (GLXY) ja sainkin sen läpyskän vihdoinkin :)

Loppujen lopuksi kukaan meistä suomalaisista ei saanut koulun omistajaan yhteyttä ja rahat meni. Muistan jotain juttua että FBI:n olisi tutkinut asiaa, mutta eipä asia selvinnyt ainakaan mun tietoon sen enempää. Rahat meni, äijä jossain Meksikossa ja suurin osa meistä suomaisista opiskelijoista lähti takaisin Suomeen. Mä lähdin opiskelemaan psykkaa ja journalismia  paikalliseen yliopistoon :laugh::o::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Been there, done that.

Tosin ehdin lähteä pois ennen kuprua, alkoi "haista" ja kaiman kanssa lähdettiin loka-marraskussa. Muistanet läksiäisbileet Barley corners'ssa? Olin ensimmäisiä suomalaisia ko koulussa, toista saapumiserää helmikuussa 1995. PPL tuli taskun ja IFR oli vaiheessa kun poistuin. Sinällään ei mennyt rahaa hukkaan, LP ENG 6 lienee perua tuolta reissulta.

Monia tuttuja tuolta on tullut vastaan siellä täällä, Helsingin sataman tullista työtuttuihin. Aika moni on päätynyt alalle, täälläkin on muutamia koulun käyneitä. Omalta kohdalta en kadu että aikanaan lähdin, kaikkineen kuitenkin jotain hienoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omalta kohdalta en kadu että aikanaan lähdin, kaikkineen kuitenkin jotain hienoa.

Joo en kadu itsekään, oli mahtava kokemus lentää kalliovuorten juurilla. Jos ei muuta niin ainakin osaa lentää FS:llä hiukan paremmin  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kimmoa kompaten: "Been there, done that, but didn't get the t-shirt!"  :P

Itse tuli asuttua Ft. Collinsissa muiden samassa koulussa olleiden kanssa.

Vähän kökkö maku jäi kyllä koulusta mutta tulipahan nähtyä esim Cheyenne Mountain livenä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olitko sä Fort Collinsissa muuten vaan vai lentämässä? Meidän lentokoulu oli KFNL:ssä, kiva pikku lentokenttä.

Ihan muissa kuvioissa. Silloisella työnantajalla on isompi pulja ao. kaupungissa, ja tuli siellä vietettyä joitakin kuukausia siellä, samoin vapaa-aikoja KFNL:llä

lentsikoita tsiigatessa. Ft. Collins on mielestäni todella kiva kaupunki,  :thmbup:  poisluettuna kiiluvasilmäiset, hihaan takertuvat katusaarnaajat, joita silloin siellä vilisi.

Joo varmasti siinä oli konkurssi kyseessä, mutta on siinä muutama hämärä asia. Voin valaista asiaa kun olen yksi uhreista.

Eli kyseisessä lentokoulussa mulla oli jo noin 45 tuntia kerrytetty lokikirjaani. Seuraavana päivänä oli tarkoitus aloittaa soololento aikaisin aamulla. Kun tuolloin pääsin paikalle kaverini kanssa, oli hangaarissa (jossa oli lentokoneet, luokka sekä toimisto) täysin tyhjää. Kaikki lentokoneet, pöydät, tuolit, taulut yms oli hävinnyt paikalta. Hangaarin seinässä oli lappu että koulu oli lopettanut toimintansa. Aika p*ska juttu, sillä juuri pari päivää aikaisemmin maksoimme etukäteen maksun IFR osuudelle... olisikohan ollut siinä 6000 taalan paikkeilla. En muista tarkkaan.

Lentokoulun omistajaan tai sihteeriin ei tietenkään saanut yhteyttä ja lento-opettajat olivat yhtä pihalla kuin me oppilaatkin. Eli hekin menettivät työpaikan ihan tuosta noin vaan. Kun kerran oli PPL niin lähellä, jouduin ottamaan lisää lainaa pankista ja kävin PPL:n koulutuksen sekä check-riden loppuun Greeleyn lentokentällä (GLXY) ja sainkin sen läpyskän vihdoinkin :)

Loppujen lopuksi kukaan meistä suomalaisista ei saanut koulun omistajaan yhteyttä ja rahat meni. Muistan jotain juttua että FBI:n olisi tutkinut asiaa, mutta eipä asia selvinnyt ainakaan mun tietoon sen enempää. Rahat meni, äijä jossain Meksikossa ja suurin osa meistä suomaisista opiskelijoista lähti takaisin Suomeen. Mä lähdin opiskelemaan psykkaa ja journalismia  paikalliseen yliopistoon :laugh::o::)

Tuo tapahtuma oili sangen näkyvä paikallisessa lehdistössä ja muutenkin (muistin ajankohdan täysin väärin). Muistikuvani mukaan ao. äijä oli juuri eräs noista

babtistisaarnaajista, ainakin lehtiuutisten mukaan häntä tituleerattiin muistaakseni "lay reverendiksi" tai "lay pastoriksi".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sama lentokoulu, mutta vähän samaa asiaa: skotlantilainen lentokoulu meni konkurssiin ja velkaa jäi. Poliisi tutki 9 kuukautta, mutta rikolliseen toimintaan viittaavaa ei löytynyt. Koulu vain meni keturalleen  :-\ ja velkojat saavat kärsiä nahoissaan.

Omistajan vaimon mielipide poliisitutkinnan tuloksesta:

"I'm relieved that it is finished and we can just get on with the rest of our lives."

http://www.inverness-courier.co.uk/news/fullstory.php/aid/10007/Police_close_probe_into_flying_school.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään