Kai Asplund

Payerne pelastaa kesän

7 viestiä aiheessa

Jokavuotinen pyhiinvaellusmatka Sveitsin Payerneen on taas takana. Payerne ei koskaan petä. Aina hyvä sää ja mahtavat kuvausolosuhteet, ei aitoja eikä puita. Ja pilotit nauttivat kuvattavana olemisesta. Ilma on 30 asteista ja kerosiini tuoksuu....

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Onkohan Patrouille Suisse kehittämässä uutta ohjelmanumeroa kun on jo ohjus siivenkärjessä. odottelemme....

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Onkohan Patrouille Suisse kehittämässä uutta ohjelmanumeroa kun on jo ohjus siivenkärjessä. odottelemme....

[vitsi ymmärretty]

Hienoja kuvia, kiitos :thmbup:

Miksi ohjus? Koneet ovat myös 'tavallisen' sotilaslentäjän käytössä, silloin kun Patrouille Suisse niitä ei tarvitse.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kavitoiko suihkumoottori sen verran, että ohjus ( vasemmassa siiven kärjessä ) on tarpeen balanssin saavuttamiseksi mach 1.4 nopeuden jälkeen?

 

Mikä se kaksimoottorinen suisse turboprop onkaan ?  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kavitoiko suihkumoottori sen verran, että ohjus ( vasemmassa siiven kärjessä ) on tarpeen balanssin saavuttamiseksi mach 1.4 nopeuden jälkeen?

No ei.

[suihkumoottori muutenkin ei kavitoi, vaan vesiturbiini voi kavitoida].

Mikä se kaksimoottorinen suisse turboprop onkaan ?  :-\

Beech 1900D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei.

[suihkumoottori muutenkin ei kavitoi, vaan vesiturbiini voi kavitoida].

 

Mutta pyrkii kääntymään poikittain moottorin väännön takia jossain mach 2 paikkeilla kuiytenkin...oli termi mikä hyvänsä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta pyrkii kääntymään poikittain moottorin väännön takia jossain mach 2 paikkeilla kuiytenkin...oli termi mikä hyvänsä.

 

Kaikki viipperät synnyttävät radiaalivoiman, jonka suuruus on verrannollinen pyörimisnopeuteen, viipperän tyyppiin ja sen geometriaan. Ilmiö on havaittavissa jo 2 hp perämoottorilla ja soutuveneellä... yhdistelmä, joka ei normaali olosuhteissa aivan saavuta 2 mach nopeutta :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla