Antti Salo

BT-Hiiri Macille haussa

7 viestiä aiheessa

Skudaa,

Nyt tarttis  MacKirjan vierelle hyvän Sinihammas-hiiren. Pääsääntöisenä käyttötarkoituksena on kuvankäsittely, eli mikään Bilteman perushiiri ei kelpaa, vaan ergonomiaa ja tarkkuutta tarvitaan.

Ompun omaa MahtavaHiirtä olen miettinyt, mutta Bluetooth-version hinta-laatusuhde ei taida olla ihan kohdallaan lukemieni arvostelujen perusteella.

Onko kokemuksia MightyMousesta tai muista hyvistä BlåTänd-muusseista?

AS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mahtihiiri on ihan hyvä, ainut että se rulla tahtoo mennä huonoksi ellei putsaa usein. Ergonomiasta en osaa sanoa mitään. Itsellä on logitecin v470 ja olen tykännyt, mutta en osaa sanoa kelpaako kuvankäsittelyyn. http://www.vertaa.fi/hiiret/logitech/v470_cordless_laser_mouse_for_bluetooth_white/specs.rhtml Itsellä on hiiri peruskäyttöä varten hankittu. Targuksen hiiret voisivat olla myös harkinnan arvoisia. http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/213628

EDIT: Vaihdoin targuksen linkin. Alkuperäisessä ei kai ollut bluetooth hiirtä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakaan meikäläisen mieleen Mighty mouse ei ollut. Nyt Macbook Pron kavereina ovat Logitech DiNovo -näppis ja MX Revolution -hiiri. Kumpaankin olen ollut erittäin tyytyväinen. Varsinkin hiiren ergonomia on loistava ja kaikki napit ja rullat ovat monipuolisesti ohjelmoitavissa.

Miinusta silti siitä, etteivät ole BT-laitteita, vaan vaativat molemmat oman USB-liitäntäisen vastaanottimensa. USB-hubilla toki siitäkin on selvitty. Useamman BT-laitteen samanaikainen käyttö ei toki sekään ole aina pelkkää juhlaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tärkeää olisi nimenomaan, että tuo toimii Bluetoothilla. Tässä MacBookissa kun on vain 2 USB-liitäntää ja molempia tarvitaan muuhun käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, minulla on tuo MahtiHiiri. Ergonomia ei ole niitä parhaita ainakaan ison räpylän omaaville. Toisaalta hyvää on tuon hiiren rulla, jolla saa kelattua myös sivusuuntaan. Pieniä ongelmia on ollut myös tuon BT-yhteyden kanssa. Tämä om rottani hävittää aina yhteyden, kun koneen sulkee (tai laittaa nukkumaan). Frouvan hiiri toimii hyvin.

//Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tärkeää olisi nimenomaan, että tuo toimii Bluetoothilla. Tässä MacBookissa kun on vain 2 USB-liitäntää ja molempia tarvitaan muuhun käyttöön.

Oletko kokeillut, tuletko toimeen kokonaan ilman hiirtä? Ainakin MacBook Pro:n kosketuslevy toimii niin hyvin etten minä ole kaivannut hiirtä mihinkään. Kokeilin sitä kyllä aluksi mutta työskentely on nopeampaa ilman. Kaikki tarkasta kuvankäsittelystä 3D-mallinnukseen sujuu mainiosti levyä hipelöimällä. Vaatii ehkä vähän harjoittelua mutta on ehdottoman kätevää etenkin reissunpäällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko kokeillut, tuletko toimeen kokonaan ilman hiirtä? Ainakin MacBook Pro:n kosketuslevy toimii niin hyvin etten minä ole kaivannut hiirtä mihinkään. Kokeilin sitä kyllä aluksi mutta työskentely on nopeampaa ilman. Kaikki tarkasta kuvankäsittelystä 3D-mallinnukseen sujuu mainiosti levyä hipelöimällä. Vaatii ehkä vähän harjoittelua mutta on ehdottoman kätevää etenkin reissunpäällä.

Itsekin pidän kovasti tästä hipelöintilevystä, erityisesti nettikäytössä. Mutta grafiikka tarvitsee kyllä hiiren - varsinkin jos pitempään työskentelee. Tahtoo tulla ranne kipeäksi pelkän levyn kanssa, eikä suorat viivatkaan oikein tahdo minulta onnistua. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään