Mikael Tynkkynen

Ilmaista sähköpostiohjelmaa

28 viestiä aiheessa

www.gmail.com on myös hyvä. Itse olen käyttänyt office small business outlookia pitkään ja kokeilin tuota gmailia ja tuntuu erittäin järkevältä web-pohjaiseksi sähköpostiksi. suosittelen :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

www.gmail.com on myös hyvä. Itse olen käyttänyt office small business outlookia pitkään ja kokeilin tuota gmailia ja tuntuu erittäin järkevältä web-pohjaiseksi sähköpostiksi. suosittelen :thmbup:

Jep, Gmail on kätevä verkossa. Minusta on kuitenkin helppoa ja kätevää, että useamman osoitteen postit ilmestyvät samaan laatikkoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, Gmail on kätevä verkossa. Minusta on kuitenkin helppoa ja kätevää, että useamman osoitteen postit ilmestyvät samaan laatikkoon.

Saahan tuon toki Gmailissakin toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä huvittais varastoida maileja googlen palvelimelle  :thmbdn:

Miksi ei huvittaisi ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma data kuuluu olla omassa plakkarissa ja mieluummin sen kuljetuskin verkkojen ulkopuolella.

Hyvähän se olisi, jos olisi oma sähköpostipalvelin - kuten ilmeisesti sinulla onkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvähän se olisi, jos olisi oma sähköpostipalvelin - kuten ilmeisesti sinulla onkin.

On juu, mutta tieto kulkee sinne valitettavasti julkisia reikiä pitkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä huvittais varastoida maileja googlen palvelimelle  :thmbdn:

Eihän sun tarvi varastoida sinne mitään. Konffaat vaan sähköpostiohjelman kaappaamaan mailit kotikoneelle ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän sun tarvi varastoida sinne mitään. Konffaat vaan sähköpostiohjelman kaappaamaan mailit kotikoneelle ;)

No täytyy tunnustaa että olen väistellyt tätä Gmailia ja muitakin selainposteja ja sen vuoksi mulla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta.

Tässä yleisölle linkki Gmailin tietoja-sivulle http://mail.google.com/mail/help/intl/fi/about.html

Mitenkähän lie kun Google skannailee ja luo hakutietoja ym. postistasi ja sitten kun Googlen hakukoneet sekoavat, löytyyköhän kaikki sähköpostit normaalista Google-hausta. No, ovela tapa ämerikkäläisillä valvoa koko maailmaa  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkähän lie kun Google skannailee ja luo hakutietoja ym. postistasi ja sitten kun Googlen hakukoneet sekoavat, löytyyköhän kaikki sähköpostit normaalista Google-hausta. No, ovela tapa ämerikkäläisillä valvoa koko maailmaa  :P

Olet kuitenkin uskaltanut kirjoittaa nettiin omalla nimellä ;)

Jos joku saa kiksit meikäläisen gmailin maileista niin sääliksi käy ja mailit kiertää muutenkin jenkkien seurantapalvelimien kautta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ja todella arkaluonteiset mailit voi aina lähettää vahvasti kryptattuina, jolloin NSA:n tietokoneet joutuvat ainakin näkemään vähän enemmän vaivaa... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Gmail toimii loistavasti myös mobiilina....

Turhaa fobiaa siitä että niitä posteja käsitellään jos on kyse Latopellon Arskasta tai Saunahalon Reiskasta,jos olet

joku FBI-hörhö tms. "tärkeä VIP-persoona" asia saattaa olla eri...jos kirjoitan miisulle hottina että pussaan sua

ilalla p*rsiisiin niin ihan sama.... ;D

Varmaankin olette tietoisia? kuinka paljon meistä on digitaalista tietoa terveydestä,ostoksista,ym..

Harri

P.S Elisan Outlook päästi tuhannenkiljoona spämmiä emailiin kun en viitsinyt siitä blokkarista maksaa,esim Hotmailissa vastaava oli

minimaalista....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet kuitenkin uskaltanut kirjoittaa nettiin omalla nimellä ;) Jos joku saa kiksit meikäläisen gmailin maileista niin sääliksi käy ja mailit kiertää muutenkin jenkkien seurantapalvelimien kautta ;D

Komppaan Samia. G-mailin käyttäjänä jokusen vuoden ajalta kommentoin sen olevan oiva palvelu. Spam-filtteri toimii ja oppii. Filtterit = Tägit viesteissä toimivat ja ovat selkeitä rakentaa. Sisäinen google-haku helpottaa elämää kun viestejä on inboxissa 5000+.

Jotkut kierrättävät viestejään kahden-jos kolmenkin G-tilin kautta suodattaakseen valikoivasti kaiken ei-toivotun liikenteen. Omassa käytössäni esim. Thunderbird kahdella koneella lukee 3-6 G-mail -tiliä ristiin etänä, minkä lisäksi kaikki viestit jäävät G-mailiin talteen konsa ne käsin haluan poistaa.

Hehkuttaisin erityisesti G-mailin mobiilipuolta. Olen toistaiseksi SonyEricsson-mies, ja ainakin ko. puhelimella Googlen oma G-mail -sovellus on äärettömän nopea ja helppo tapa päästä reissussa kiinni maileihin. Lienee asennettavissa muihinkin eli kaikkiin vähänkään merkittäviin matkapuhelimiin.

Hieman OffTopicia -  SE:llä toimii (vastaavalla Java-tyyppisellä sovelluksella kuin G-mail) myös selaimena OperaMini. Surffaatpa millä saitilla hyvänsä, softa soittaa Norjaan (tms.) ja konvergoi klikkaamasi nettisivun juurikin käsissä pitelemäsi kapulan näytölle helposti selattavaksi. Yhdessä Googlen mobiili-mail-sovelluksen kanssa erittäin fiksu ja nopea tapa pitää itsensä reissussa ajan tasalla.

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gmailin ainoaksi miinukseksi katsoisin sen, että Roskapostikansioon automaattisesti meneviä viestejä ei voi suoraan tuomita tuhottaviksi, vaan ne näkyvät roskapostikansiossa ainakin sen 30 pv ajan. Minusta voisi itse päättää, että kaikki spämmifiltteriin takertuvat roskat voisi ohjata suoraan roskiin ilman mitään roskapostikansiota. Minulla ei ole 2 v aikana mennyt yhtään ainutta viestiä vahingossa roskapostin joukkoon. Aitoa roskapostia sen sijaan tulee 10-30/vrk, ja aina pitää mennä henk.koht. tyhjentämään tuo kansio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... Aitoa roskapostia sen sijaan tulee 10-30/vrk, ja aina pitää mennä henk.koht. tyhjentämään tuo kansio.

Pakkoko sitä on sitten tyhjentää? Yli kuukauden vanhat tippuu sieltä automaagisesti pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakkoko sitä on sitten tyhjentää? Yli kuukauden vanhat tippuu sieltä automaagisesti pois.

Niinhän nuo tippuu, mutta pakkoko Gmailin on siitä ilmoittaa "Roskaposti 150", ja vielä lihavoituna. Minua en haittaisi, jos nuo roskapostifiltteriin takertuvat mailit katoavaisivat suoraan maailmankaikkeudesta. Mutta kunhan ei niitä ehdoin tahdoin ja vielä lihavoittamalla kehoitettaisi katsomaan. Olisin valmis ottamaan sen riskin, että - suostumuksellani - muutama asiamaili vuodessa menisi vahingossa roskiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinhän nuo tippuu, mutta pakkoko Gmailin on siitä ilmoittaa "Roskaposti 150", ja vielä lihavoituna. Minua en haittaisi, jos nuo roskapostifiltteriin takertuvat mailit katoavaisivat suoraan maailmankaikkeudesta. Mutta kunhan ei niitä ehdoin tahdoin ja vielä lihavoittamalla kehoitettaisi katsomaan. Olisin valmis ottamaan sen riskin, että - suostumuksellani - muutama asiamaili vuodessa menisi vahingossa roskiin.

No sitten kannattaa seurata tämän sivun ohjeita:

http://googlesystem.blogspot.com/2006/07/hide-spam-counter-in-gmail.html

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään