Tumi Hämäläinen

Skanneriehdotuksia

24 viestiä aiheessa

Olen joskus aikaisemminkin tiedustellut minkälainen skanneri olisi hyvä pelkkään kuunteluun, mutta ei ole tullut hommattua. Nyt voisi olla sopiva hetki hankinnalle.  Aikaa on vierähtänyt jo tovi, joten ehkä nyt on uusia malleja ilmaantunut markkinoille. Mikä olisi hinta-laatu -suhteessa kelpo peli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen joskus aikaisemminkin tiedustellut minkälainen skanneri olisi hyvä pelkkään kuunteluun, mutta ei ole tullut hommattua. Nyt voisi olla sopiva hetki hankinnalle.  Aikaa on vierähtänyt jo tovi, joten ehkä nyt on uusia malleja ilmaantunut markkinoille. Mikä olisi hinta-laatu -suhteessa kelpo peli?

Itselläni on Maycomin AR-108: http://rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=ilmailu&sivu=skanneri.ar108&tuote=Y

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ICOM IC-R5 tai Yaesu VR-120D

Komppaan tota ICOM IC-R5.

Vielä kun oppis käyttämään sitä kunnolla ja saamaan kaikki sen hienot ominaisuudet esille.

Oon vaan niin laiska lukemaan käyttöohjeita :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komppaan tota ICOM IC-R5.

Vielä kun oppis käyttämään sitä kunnolla ja saamaan kaikki sen hienot ominaisuudet esille.

Oon vaan niin laiska lukemaan käyttöohjeita :D

ICOM on ehkä hiukan tyyris tarkoitukseeni, varmaan hyvä kuitenkin. Sinähän, Tarmo, olet kuin armeijakaverini. Se hoki tuon tuostaan, että voi voi kun olis viulu. Ostettiin sitten kavereiden kanssa sille viulu. Sitten se hoki että voi voi kun osais soittaa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ICOM on ehkä hiukan tyyris tarkoitukseeni, varmaan hyvä kuitenkin. Sinähän, Tarmo, olet kuin armeijakaverini. Se hoki tuon tuostaan, että voi voi kun olis viulu. Ostettiin sitten kavereiden kanssa sille viulu. Sitten se hoki että voi voi kun osais soittaa.  ;D

Ostin ton icomin käytettynä kun sain halvalla ;D

On mulle ostettu pienenä poikana haitarikin vaikka en osannut soittaa mutta pari vuotta Lasse Pihlajamaan haitarikoulussa niin johan oppi soittamaan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin ton icomin käytettynä kun sain halvalla ;D

On mulle ostettu pienenä poikana haitarikin vaikka en osannut soittaa mutta pari vuotta Lasse Pihlajamaan haitarikoulussa niin johan oppi soittamaan  ;D

Haa, no täälläkin osataan sentään haitaria soittaa. Ja ihan oikeasti. Menee vähän ot:lle, mutta menköön tämän verran.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä on näitä hyviä skannereita: http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewCat&catId=104, Maycom AR-108 toimii hyvin  :thmbup:. Voihan siihen liittää vielä lisäantenninkin, johon tarvitsee myös adapterin, että voi skanneriin liittää, mutta se ei ole pahan hintainen. Onkohan kenelläkään käyttökokemuksia, miten tuollainen Maycom AR-108 on toiminut magneettiantennin kanssa, onkohan sillä silloin miten hyvä kuuluvuus ja peitto? Minä olen harkinnut tuollaisen lisäantennin ostamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan siihen liittää vielä lisäantenninkin, johon tarvitsee myös adapterin, että voi skanneriin liittää, mutta se ei ole pahan hintainen.

Lisäantenni kannattaa ostaa valmiiksi SMA-liittimellä niin ei tarvi adapteria. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäantenni kannattaa ostaa valmiiksi SMA-liittimellä niin ei tarvi adapteria. ;)

Mistä sen saa valmiiksi SMA-liittimellä? Jos jollakin käyttökokemuksia skannerilla lisäantennin kanssa, niin saa laittaa kommenttia tänne miten on toiminut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä sen saa valmiiksi SMA-liittimellä? Jos jollakin käyttökokemuksia skannerilla lisäantennin kanssa, niin saa laittaa kommenttia tänne miten on toiminut.

rxttx-tuote myy.

Itsellä on tuollainen magneettiantenni joka toimii Yaesussa kuin Buicki ja kantama on kasvanut hurjasti. Aikaisemmin en pystynyt kotona kuuntelemaan kuin Hesa-Vantaan App taajuuksia, nyt kuuluu maa-asematkin loistavasti.

Ainoa "vika" on ollut että lähettimen lähellä joskus meinaa kanavat iskeä läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maycom AR-108 kannattaa koekuunnella ennen ostopäätöksen tekoa, vielä mielellään siten että pääset vertaamaan sitä johonkin toiseen laitteeseen. Maycom on erittäin hyvänkokoinen ja käyttöliittymäkin on ihan ok, mutta kaiuttimen ääni on aika surkea. Äänenvoimakkuutta ei saa (ainakaan minulle) tarpeeksi kovalle ja sen lisäksi äänen erottelukyky (tarkoitan selkeyttä) on huono. Tämän takia luovuin omastani.

Maycomin hyviin puoliin kuuluu AA-kokoisten paristojen/akkujen käyttö ja akkujen latausmahdollisuus vaikka Nokian laturilla (se edellinen malli).

Nykyään minulla on Samin mainitsema Yaesu, minkä äänenlaatu on aivan eri luokkaa kuin Maycomin, totta kai se voisi olla vielä parempikin. Vastaanottokyky on myös himpun parempi. Kryptinen käyttöliittymä vain hankaloittaa käyttöä joissain tapauksissa, tai sitten en vain osaa ;).

Yaesu on myös pienikokoinen ja käyttöliittymän hyviin puoliin on mainittava pyöritysnamikka taajuudelle/muistipaikoille.

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maycom AR-108 kannattaa koekuunnella ennen ostopäätöksen tekoa, vielä mielellään siten että pääset vertaamaan sitä johonkin toiseen laitteeseen. Maycom on erittäin hyvänkokoinen ja käyttöliittymäkin on ihan ok, mutta kaiuttimen ääni on aika surkea. Äänenvoimakkuutta ei saa (ainakaan minulle) tarpeeksi kovalle ja sen lisäksi äänen erottelukyky (tarkoitan selkeyttä) on huono. Tämän takia luovuin omastani.

Maycomin hyviin puoliin kuuluu AA-kokoisten paristojen/akkujen käyttö ja akkujen latausmahdollisuus vaikka Nokian laturilla (se edellinen malli).

Nykyään minulla on Samin mainitsema Yaesu, minkä äänenlaatu on aivan eri luokkaa kuin Maycomin, totta kai se voisi olla vielä parempikin. Vastaanottokyky on myös himpun parempi. Kryptinen käyttöliittymä vain hankaloittaa käyttöä joissain tapauksissa, tai sitten en vain osaa ;).

Yaesu on myös pienikokoinen ja käyttöliittymän hyviin puoliin on mainittava pyöritysnamikka taajuudelle/muistipaikoille.

tomppa

Minä teen Maycomin kanssa aina niin, että laitan aina kohinanpoiston täysille ja äänet täysille. Väittää, ett signaali on 0 kun vääntää kohinanpoiston täysille, mutta sitten kun sinne joku puhuu, se kyllä kuuluu. Ja äänenvoimakkuus on minulle riittänyt kyllä ihan hyvin, sitä kohinaa ei edes pysty kuunnella täydellä äänenvoimakkuudella, käy nimittäin korviin. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä teen Maycomin kanssa aina niin, että laitan aina kohinanpoiston täysille ja äänet täysille. Väittää, ett signaali on 0 kun vääntää kohinanpoiston täysille, mutta sitten kun sinne joku puhuu, se kyllä kuuluu. Ja äänenvoimakkuus on minulle riittänyt kyllä ihan hyvin, sitä kohinaa ei edes pysty kuunnella täydellä äänenvoimakkuudella, käy nimittäin korviin. ;)

Jos nyt ymmärsin oikein sen mitä tarkoitit, niin en usko että kuvailemassasi tilanteessa laitteiden erot tulevat kovinkaan selvästi esille. Omat kuuntelupaikkani ovat usein niin kaukana lähettävästä tahosta (kuten lähestyvä lentokone), että kohinasalpaa ei yksinkertaisesti voi sulkea kokonaan. Eikä kai kukaan käytä skanneria kohinasalpa täysin auki?

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vertex Standard II. On myös lähettävä radio, siis oikea ilmailuradio. Kaiuttimesta kuulee ulkoilmassakin, ei ole mitään 108:n suhinapiipitystä. Vertexiin saa myös monofonia ym. varustetta.

Hankin tuollaisen kun se tuli markkinoille. On pieni ja kestää jopa vettä. Myös kovasti iskujakin. Syyskuussa ilmestyvässä ILMAILUSSA on radion laajempi käyttökokemusraportti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vertex Standard II. On myös lähettävä radio, siis oikea ilmailuradio. Kaiuttimesta kuulee ulkoilmassakin, ei ole mitään 108:n suhinapiipitystä. Vertexiin saa myös monofonia ym. varustetta.

Hankin tuollaisen kun se tuli markkinoille. On pieni ja kestää jopa vettä. Myös kovasti iskujakin. Syyskuussa ilmestyvässä ILMAILUSSA on radion laajempi käyttökokemusraportti.

Näistä kannattaa toki ennen suurta innostusta muistaa niiden vaativan radioluvan sekä puhumisen kyseiseen radioon myös asianmukaisen lisenssin. Mutta kelpo peli kyllä!

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

Olen käyttänyt molempia, sekä Maycomia että Icomia.

Suosittelisin mieluummin, hintaerosta huolimatta, Icomia jo pelkästään paremman käyttöergonomiansa takia. Maycom on hitusen herkempi, mutta kuten joku jo totesi "meluisampi".

Itselläni Maycom AR-108 päätyi pyörittämään efhk-acars -palvelua ja Icom IC-R5 päivystää kentän reunalla.

t.PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasin itse hankkia tuon Maycomin AR-108:n, mutta satuin melkein vahingossa huomaamaan Intek:in AR-109:n joka on tullut korvaamaan tuon AR-108:n Päätin siin hankkia Intek:n ja tyytyväinen olen ollut.

Varsinkin mukana tuleva verkkolaite on kätevä. Ei tarvitse ottaa reissuun mukaan niin paljon pattereita.

http://www.paratronic.fi/intek_ar_109.shtml

http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=&sivu=skanneri.ar109&tuote=Y

http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewProd&productId=2007

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasin itse hankkia tuon Maycomin AR-108:n, mutta satuin melkein vahingossa huomaamaan Intek:in AR-109:n joka on tullut korvaamaan tuon AR-108:n Päätin siin hankkia Intek:n ja tyytyväinen olen ollut.

Varsinkin mukana tuleva verkkolaite on kätevä. Ei tarvitse ottaa reissuun mukaan niin paljon pattereita.

http://www.paratronic.fi/intek_ar_109.shtml

http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=&sivu=skanneri.ar109&tuote=Y

http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewProd&productId=2007

On AR-108:ssakin samanlainen laturi kuin kännykässä jolla saa akun ladattua, ei siinäkään tarvitse paristoja käyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään