Antton Rintala

Suomalainen Bell 47

46 viestiä aiheessa

Niin on, mutta molemmilla on sama sarja- tai valmistenumero vai mikä tuo onkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nojoo, annan periksi.  :laugh:

Älä luovuta.  ;D

Mulla on Lindholmin Dickin faijan ohjaamasta ( Helikopteripalvelu Oy ),vastaavasta, kopterista kuva, kun se pörräsi pallokentän nurtsilla.

Mainosti DIXIE-tupakkia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ritaranta-Mäkinen eepos mainitsee lisenssillä tehtyä Agusta-Bell 47G tyyppiä olleen vain OH-HIG. Sen sijaan löytyy alkuperäistä Bell 47G-mallia  OH-HAZ, OH-HIM, OH-HIZ ja OH-HTP.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

Tässä tuolla Ritaranta & Mäkinen opuksen mukana olleella rompulla

oleva kuva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tuolla Ritaranta & Mäkinen opuksen mukana olleella rompulla

oleva kuva.

Oliko sulla, Jouni, lupa laittaa kuva tänne? Tänne kun ei saisi laittaa mitään sellaisia kuvia, joissa lähettäjällä ei ole tekijänoikeutta ao. kuvaan. Jo palstan säännöt kieltävät sen.

Joo, tiedän, että joku ottaa taas herneen nenukkaan, mutta näin se vaan on. Ei tarvitse taas laittaa niitä tyhmiä kommentteja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliko sulla, Jouni, lupa laittaa kuva tänne? Tänne kun ei saisi laittaa mitään sellaisia kuvia, joissa lähettäjällä ei ole tekijänoikeutta ao. kuvaan. Jo palstan säännöt kieltävät sen.

Joo, tiedän, että joku ottaa taas herneen nenukkaan, mutta näin se vaan on. Ei tarvitse taas laittaa niitä tyhmiä kommentteja.

Olet varmaan periaatteessa oikeassa. Mutta herneitä säästääksemme ja sieraimia myös, myönnän isäni puolesta kuvan näyttämiseen luvan näin jälkikäteen. Tiedän, että lupa kuvan kuin kuvan käyttämiseen hyvään tarkoitukseen tulee aina.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet varmaan periaatteessa oikeassa. Mutta herneitä säästääksemme ja sieraimia myös, myönnän isäni puolesta kuvan näyttämiseen luvan näin jälkikäteen. Tiedän, että lupa kuvan kuin kuvan käyttämiseen hyvään tarkoitukseen tulee aina.  :thmbup:

Hienoa, Juha! Nyt ollaan saatu ihan julkinen lupa kuvan käyttämiseen tällä foorumilla. Ymmärrän, että joskus proseduuri voi kuulostaa hiukan hankalalta, ja että jotkut tahot pingottavat asian puolesta.

Jos kuvan julkaisuun on jo ennakkoon saatu lupa, voi laittaa kuvan yhteyteen esimerkiksi huomautuksen vaikkapa: "Julkaistu X.XXX:n luvalla", ja jos joku haluaa olla täydellinen, niin sitten se tuttu kopiraitti -merkintä © X.XXXX, 2009, niin ei tule väärinkäsityksiä.

Vanhat ja uudet valokuvat palvelevat foorumia, ja meitä kaikkia ilmailun harrastajia, mutta toisen omaa ei voi laittaa tännekään ilman asiaan kuuluvaa lupaa.

Kiitän ymmärryksestänne, kaverit!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän kohtaan voisin kirjoittaa aiheesta "ilmailuhenki". Ja siis kirjoitan. Olen sen verran vanha, että olen sitä päässyt nuuhkaisemaan silloin, kun se vielä tuoksahti hyvältä. Joskus, kun olin n 10 v vanha (eli yli 40 vuotta sitten) olin isäni kanssa käymässä Jämillä. Sinne tuli laskuun Piper Cub, joko OH-CPC tai -CPH, en muista kumpi. Ohjaajan parkkeerattua koneensa isäni rupesi ottamaan Cubista kuvaa Yashica A:llansa. Tämän kun pilotti, jonka sittemmin tajusin olleen Uolevi Öster, huomasi, sanoi, että odotas, käännnän potkurin pystyyn, niin tulee parempi kuva. Ja hyvä kuva tulikin. Seurauksena oli mm se, että kun noin 10v myöhemmin olin Uoskan firman pahimman kilpailijan palveluksessa, olivat sympatiani jokseenkin aina T:mi Lentotoimen puolella.

En ole ihan varma oliko sama Jämin reissu, kun SIL:n hinauskonetta (Super Cub OH-CPU) lensi Heimo Nieminen. Oli sitten sama kesä tai ei, mutta Heimo otti hinauskeikoilleen kyytiin vissiin jonkun tuttunsa poikia pari kappaletta, ja täysin yllättäen tämän jälkeen huikkasi minulle, että hei, ethän sinä ole vielä päässyt kyytiiin, tulehan tännne vain. Arvatkaapa oliko n 10v Juha onnellinen. Tänä päivänä tuo tietty olisi kovastikin laitonta, joku kyydissä hinauskeikalla, jos jotakin sattuisi jne. Ihan täysin vastoin kaikkia määräyksiä. Ja Heimolle seurauksena oli, että n 10v myöhemmin olin hänelle vastuksena moottorilennon SM-kisoissa. Toki huonolla menestyksellä, HN kun oli hommassa ihan ammattimies.

Tämmöistä oli ilmailuhenki, myös sitä, että jos vaikka jonkun kuvan käyttämisestä on iloa tai hyötyä (luultavasti ei kuitenkaan taloudellista), niin so what, pääasia, että on mukavaa.

Ja jos Uoska tai Heimo ei Flightforumia seuraa, niin kertokaa joku terveisiä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhmä kun olen niin voin kommentoida kiellostasi huolimatta.

Mielestäni Jounin laittomasti julkaisema kuva yhdistettynä Jaakon muisteluun kopterin värityksestä antaa Anttonille hyvän palautteen esitettyyn pyyntöön.

Foorumilla toistuvasti esiintyvät pykäläviilarit ja kaltaisesi korkeamoralistit myrkyttävät aivan turhaan tämän keskustelupalstan ilmapiiriä.

Jos joku julkaisee aineistoa ilman tekijänoikeuden haltijan lupaa, niin mitä sitten? Jos tekijänoikeuksien haltija haluaa korvauksen laittomasti julkaistusta aineistosta, hän lähettää kuvan postanneelle rikolliselle asianmukaisen laskun tapahtuneen johdosta.

Foorumin käyttöehtopykälissä annetaan modeille riittävät valtuudet puuttua sääntörikkomuksia tekevien toilailuihin. Ei Sinun tarvitse olla niistä huolissasi!

T:topi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku julkaisee aineistoa ilman tekijänoikeuden haltijan lupaa, niin mitä sitten? Jos tekijänoikeuksien haltija haluaa korvauksen laittomasti julkaistusta aineistosta, hän lähettää kuvan postanneelle rikolliselle asianmukaisen laskun tapahtuneen johdosta.

Entä jos haltia ei halua koko kuvaa julkaistavan? Suomessa kun asutaan niin on myös hyvä noudattaa Suomen lakia.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entä jos haltia ei halua koko kuvaa julkaistavan? Suomessa kun asutaan niin on myös hyvä noudattaa Suomen lakia.  ;)

Siinä tapauksessa voi tietysti lähettää hieman suolaisemman laskun. Suomessa Eduskunta laatii lait, poliisi valvoo niiden noudattamista ja riippumaton tuomioistuin langettaa tarvittaessa tuomiot. Ei tässä mallissa ole yksityisellä ihmisellä mitään roolia!

Sivuston sääntöjen noudattamista valvovat moderaattorit, ja kuten jo mainitsin heillä on myös tarvittavat välineet sanktioiden jakamiseen.

Olen edelleenkin sitä mieltä että omien moraalikäsitysten tuputtaminen näillä sivuilla ei ole hyväksi tämän foorumin keskusteluilmapiirille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhmä kun olen niin voin kommentoida kiellostasi huolimatta.

Olen edelleenkin sitä mieltä että omien moraalikäsitysten tuputtaminen näillä sivuilla ei ole hyväksi tämän foorumin keskusteluilmapiirille.

Minusta taas on oikein virkistävää lukea hyvin perusteltuja ja johdonmukaisia kannanottoja - kautta grammatiikan, retoriikan ja dialektiikan!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä tapauksessa voi tietysti lähettää hieman suolaisemman laskun. Suomessa Eduskunta laatii lait, poliisi valvoo niiden noudattamista ja riippumaton tuomioistuin langettaa tarvittaessa tuomiot. Ei tässä mallissa ole yksityisellä ihmisellä mitään roolia!

Sivuston sääntöjen noudattamista valvovat moderaattorit, ja kuten jo mainitsin heillä on myös tarvittavat välineet sanktioiden jakamiseen.

Tuleekos saman suuruinen lasku, jos sen lähettää joku zombi tai zunami?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuleekos saman suuruinen lasku, jos sen lähettää joku zombi tai zunami?

Ei sitä voi etukäteen tietää, voi siinä tietysti niinkin käydä tai sitten ei. Jos nyt kuitenkin haluat eksaktitietoa niin on paras kokeilla itse rohkeasti vaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku julkaisee aineistoa ilman tekijänoikeuden haltijan lupaa, niin mitä sitten?

Sitä, että se on rikos.

Modet eivät ehdi eivätkä aina edes viitsi putsata "laitonta" aineistoa. Jos et voi sietää sitä, että asiasta asiallisesti huomautetaan, niin voi voi.

Samanlaista kissanhännän vetoa tämä aihe on kuin ennenkin, mutta niin on moni muukin aihe täällä ja muualla. Mielipiteitä puolesta ja vastaan. Sekö on foorumin myrkyttämistä? Heh.

Ja nyt sitten takaisin aiheeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä, että se on rikos.

Modet eivät ehdi eivätkä aina edes viitsi putsata "laitonta" aineistoa. Jos et voi sietää sitä, että asiasta asiallisesti huomautetaan, niin voi voi.

Samanlaista kissanhännän vetoa tämä aihe on kuin ennenkin, mutta niin on moni muukin aihe täällä ja muualla. Mielipiteitä puolesta ja vastaan. Sekö on foorumin myrkyttämistä? Heh.

Ja nyt sitten takaisin aiheeseen.

Nyt suosittelen rauhoittumista  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt suosittelen rauhoittumista  :thmbup:

Ei ihan vielä. Se mikä täällä minua joskus ärsyttää on tämä ajoittain ilmenevä kaikkivoipainen näsäviisaus täyteläisellä besserwisserasenteella höystettynä.

Tumihan halusi nimenomaan nolata Jounin laittomuuksiin ryhtymisestä. Omat viestini eivät sisältäneet tuumaakaan laitonta kissanhännänvetoa. Halusin vain viestittää, että kysymyksessä on asianomistajarikos, jonka julkinen vatvominen ei ole järkevää tällä foorumilla. Kritiikkini ei ole suunnattu pelkästään Tumille, moni muukin on syyllistynyt tarpeettomaan moralisointiin tässä vuosien varrella.

Aihe on ollut jo pitkän aikaa valmis, Anttooni on saanut haluamansa informaation, paitsi jos joltakin vielä löytyy se kaivattu värikuva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ihan vielä. Se mikä täällä minua joskus ärsyttää on tämä ajoittain ilmenevä kaikkivoipainen näsäviisaus täyteläisellä besserwisserasenteella höystettynä.

Tumihan halusi nimenomaan nolata Jounin laittomuuksiin ryhtymisestä. Omat viestini eivät sisältäneet tuumaakaan laitonta kissanhännänvetoa. Halusin vain viestittää, että kysymyksessä on asianomistajarikos, jonka julkinen vatvominen ei ole järkevää tällä foorumilla. Kritiikkini ei ole suunnattu pelkästään Tumille, moni muukin on syyllistynyt tarpeettomaan moralisointiin tässä vuosien varrella.

Meitä kaikkia ärsyttää aika ajoin joku asia. Minua ärsyttää yleinen välinpitämättömyys ihmisten oikeuksista omiin tuotoksiinsa. Se minulle sallittakoon. Olen sen verran perillä ammattini kautta tekijänoikeudesta, etten voi oikein kompata Topin näsäviisaus/bessewisser - huomautusta.

Jounin nolaamisesta ei tässä ollut kyse. Ainakaan tarkoituksellisesti. Olisin voinut lähettää hänelle privaattiviestin, mutta silloin Jouni olisi ollut ainoa, jonka ehkä sain ajattelemaan.

Jaskalle: nyt olen rauhoittunut, enkä kommentoi enää aihetta tässä yhteydessä (monien mieliksi)... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään