Aleksi Hämäläinen

Rhodes Diagoras - LGRP 42kuvaa

12 viestiä aiheessa

No niin nyt on lomat lusittu ja kohta alkaa koulukin  :'(

mutta pitemittä puheitta kuviin.

 

1.

ArkeFly, Boeing 757-2Y0 C-FLOX

[ attachment removed / expired ]

 

2.

Air Berlin, Boeing 737-86J D-ABBF

[ attachment removed / expired ]

 

3.

Condor, Boeing 757-330 D-ABOG

[ attachment removed / expired ]

 

4.

TUIfly, Boeing 737-8K5 D-AHFI

[ attachment removed / expired ]

 

5.

TUIfly, Boeing 737-8K5 D-AHFU

[ attachment removed / expired ]

 

6.

TUIfly, Boeing 737-8K5 D-AHFY

[ attachment removed / expired ]

 

7.

TUIfly, Boeing 737-8K5 D-ATUD

[ attachment removed / expired ]

 

8.

TUIfly, Boeing 737-8K5 D-ATUG

[ attachment removed / expired ]

 

9.

Air Italy, Boeing 757-230 EI-IGA

[ attachment removed / expired ]

 

10.

Livingston Energy Flight, Airbus A321-231 EI-LVB

[ attachment removed / expired ]

 

11.

Europe Airpost, Boeing 737-3B3(QC) F-GFUE

[ attachment removed / expired ]

 

12.

Transavia France, Boeing 737-8K2 F-GZHC

[ attachment removed / expired ]

 

13.

Swiss International Air Lines, Airbus A320-214 HB-IJW

[ attachment removed / expired ]

 

14.

Hello, McDonnell Douglas MD-90-30 HB-JID

[ attachment removed / expired ]

 

15.

Hello, McDonnell Douglas MD-90-30 HB-JIF

[ attachment removed / expired ]

 

16.

Alitalia, McDonnell Douglas MD-82 I-DATI

[ attachment removed / expired ]

 

17.

Seagle Air, Boeing 737-33A OM-HLC

[ attachment removed / expired ]

 

18.

Jetairfly, Boeing 767-38E(ER) OO-JAP

[ attachment removed / expired ]

 

19.

Jetairfly, Boeing 737-8K5 OO-JBG

[ attachment removed / expired ]

 

20.

Jettime, Boeing 737-3Y0 OY-JTB

[ attachment removed / expired ]

 

21.

Primera Air Scandinavia, Boeing 737-86N OY-PSC

[ attachment removed / expired ]

 

22.

MyTravel Airways AS, Airbus A330-343X OY-VKG

[ attachment removed / expired ]

 

23.

MyTravel Airways AS, Airbus A330-343X OY-VKH

[ attachment removed / expired ]

 

24.

Transavia Airlines, Boeing 737-83N PH-HSS

[ attachment removed / expired ]

 

25.

Transavia Airlines, Boeing 737-8K2 PH-HZF

[ attachment removed / expired ]

 

26.

Päivän pää tähti Aeroflot, Ilyushin IL-96-300 RA-96005 :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

27.

TUIfly Nordic, Boeing 737-804 SE-DZK

[ attachment removed / expired ]

 

28.

Novair, Airbus A321-231 SE-RDN

[ attachment removed / expired ]

 

29.

Novair, Airbus A321-231 SE-RDP

[ attachment removed / expired ]

 

30.

Scandinavian Airlines (SAS) Boeing 737-883 LN-RPN

[ attachment removed / expired ]

 

31.

SAS Norge, Boeing 737-883 LN-RRU

[ attachment removed / expired ]

 

32.

LOT Charters, Boeing 737-4Q8 SP-LLK

[ attachment removed / expired ]

 

34.

Olympic Airlines, ATR 72-202 SX-BII

[ attachment removed / expired ]

 

35.

Olympic Airlines, Bombardier Dash 8-102A SX-BIR

[ attachment removed / expired ]

 

36.

Olympic Airlines, Boeing 737-4Q8 SX-BKH

[ attachment removed / expired ]

 

37.

Astra Airlines, British Aerospace BAe 146-300 SX-DIX

[ attachment removed / expired ]

 

38.

Astra Airlines, British Aerospace BAe 146-300 SX-DIZ

[ attachment removed / expired ]

 

39.

Aegean Airlines, Airbus A320-232 SX-DVG

[ attachment removed / expired ]

 

40.

Aegean Airlines, Airbus A320-232 SX-DVV

[ attachment removed / expired ]

 

41.

Toinen päivän pää tähti Transaero Airlines, Boeing 747-444 VP-BKL :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

42.

Ja toinen vähän pienempi lämpöväreilyn kera.  >:(

Transaero Airlines Boeing 737-5K5 VP-BPD

[ attachment removed / expired ]

 

Tämmönen kenttä on Rodoksen kenttä ;) ihan OK paikat kuvata

mutta ainut - on lämpötila +39 ei kiva >:( saa varata monta pulloa vettä mukaan.

 

Täältä löytyy kaikki kuvat ja vähän isompana versioina.

http://allun.galleria.fi/kuvat/Aviation/Rhodes+Diagoras+-+LGRP/

 

- Allu -

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukava kuvasetti. Näemmä aika lähelle koneita olet päässyt, kun noita heavyjä on joutunut kuvaamaan jo ihan laajakulmalla.

 

Jos jotain laadullista kommenttia heittää niin osa kuvista näyttäisi minun silmiin hieman ylivaloittuneelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva sarja joo. Etelän auringossa on kiva kuvailla, kun muistaa vaan alivalottaa kylliksi. Mutta, tässä on aika tyypillinen esimerkki tuolla toisessa ketjussa pari viikkoa sitten manaamastani ilmiöstä; sinällään potentiaaliset kuvat saa manipuloitua äärimmäisen tylsiksi sijoittelemalla kohteen mahdollisimman lähelle keskustaa ja croppaamalla kaiken ilman ympäriltä pois. Koneparoilla ei ole tilaa hengittää. Eikä tuo lähes suoraan sivusta -asetelma ole muutenkaan oikein minun mieleeni. Muuten tosiaan tykkään noista kontrastikkaista kuvista, joissa on mukavia maisema-aspekteja taustalla, mutta sommitteluun ja ylicroppaukseen voisi vähän kiinnittää huomiota.

 

Ongelma tulee oikein selkeästi esille etenkin kasikymppiskuvissa. Niistä tulee ihan junioriajat mieleen, koskapa ysisarjan laitoksista tuli muutama tuhat kuvaa räpsityksi. Kun kyseisestä laitteesta ottaa kuvan kutakuinkin suoraan sivulta, pitkä ja kapea runko johtaa siihen, että noin 90% kuvasta kattaa jotakin muuta kuin kohteen, pl. sivuvakaaja. Korkeusvakaaja töröttää takaviistoon sen verran, että kone näyttää olevan nokillaan törmäämässä kuvan laitaan samalla, kun takaosastolla on tyhjää (vaikka se onkin rajattu yhtä lähelle reunaa). 757 on samalla tapaa ongelmallinen, kuten tuollaiset B707/DC-8 -aikakauden jatkokset muutenkin.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia tutulta kentältä!  :)

Itse en kyllä siltikään aurinkoranta lomaani tuhlaisi tohon hommaan, etenkin jos hotelli on itse Kaupungissa. Näkeehän niitä koneita kun kaupungin yli laskeutuvat, Rodoksella kun on paljon muutakin nähtävää, etenkin historian puolesta.  :)

 

Vietittekö Aleksi lomanne Rodoksen kaupungissa vai kaupungin lähistöllä olleissa kohteissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:thmbup:

Hyvää settiä tämä on! Ylivalotusta tuntuu hiukan olevan, mikä kyllä etelhässä tapahtuu aikas helposti.

 

Omasta mielestäni rajaukset ovat melkolailla kohdillaan. Jos "pitkät puikulat" näyttävät liian "pitkiltä puikuloilta", voi niitä harkita kuvaavansa enempi vaikkapa etuviistosta. Kuvakulma ikäänkuin paksuntaa runkoa silloin.

Näissä jutuissa ei ole yhtä oikeaa, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Jos kaikista koneista leikkaa siivet ja vakaajat poikki ja rajaa väljästi, aivan varmasti nekin rupeavat näyttämään tylsiltä. Taustoja ja kuvaustilanteita muuttamalla kuviin saa eloa myös ihan mukavasti. Tietysti kannattaa, ainakin alkuun, kuvata vaihtelevasti kaikista mahd kulmista ja erilaisilla rajauksilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mun silmään ainoastaan parit kuvat näyttää ylivalottuneen, tuo Transaero pahiten. Laadukkaita lomamatkan kuviksi :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia tutulta kentältä!  :)

Itse en kyllä siltikään aurinkoranta lomaani tuhlaisi tohon hommaan, etenkin jos hotelli on itse Kaupungissa. Näkeehän niitä koneita kun kaupungin yli laskeutuvat, Rodoksella kun on paljon muutakin nähtävää, etenkin historian puolesta.  :)

 

Vietittekö Aleksi lomanne Rodoksen kaupungissa vai kaupungin lähistöllä olleissa kohteissa?

 

Ihan Rodoksen kaupungissa vietimme loman ja tulihan sitä toki

kuvattua muutakin kun koneita. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Komiaa ja tuttua settiä. Olivat näköjään raapineet pois kaiken kasvillisuuden rullaustien varresta, hyvä niin. Ekassa kuvassa vähän natolankaa mukana, oliko aidan kuvausaukko varattu? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan Rodoksen kaupungissa vietimme loman ja tulihan sitä toki

kuvattua muutakin kun koneita. :)

 

Ok eli yhden kokopäivän reissun teit kentälle.

No eihän se ole kun 15km suuntaansa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta, tässä on aika tyypillinen esimerkki tuolla toisessa ketjussa pari viikkoa sitten manaamastani ilmiöstä; sinällään potentiaaliset kuvat saa manipuloitua äärimmäisen tylsiksi sijoittelemalla kohteen mahdollisimman lähelle keskustaa ja croppaamalla kaiken ilman ympäriltä pois. Koneparoilla ei ole tilaa hengittää. Eikä tuo lähes suoraan sivusta -asetelma ole muutenkaan oikein minun mieleeni. Muuten tosiaan tykkään noista kontrastikkaista kuvista, joissa on mukavia maisema-aspekteja taustalla, mutta sommitteluun ja ylicroppaukseen voisi vähän kiinnittää huomiota.

 

Mutta jos tarkoitus on dokumentoida koneita, niin harvemmin niistä silloin mitään taidetta on tarkoitus tehdäkkään. Jos kuvaaja haluaa ikuistaa koneita sivusta siten, että maalaukset ja tunnukset jne. näkyy mahdollisimman hyvin, silloin mielestäni pitää antaa hänen tehdä niin. "Tyyppikuvillekin" on tarpeensa. Tämä tuntuu aina unohtuvan niin monelta sideshottien arvostelijoilta ja siinä mielessä tuo "avautuminen" on mielestäni hieman turhaa. Minä näkisin näissä asian mieluummin niin, että sen sijaan, että tietyllä tavalla mollataan kuvaajan tapa ikuistaa kone, tässä olisi voinut antaa vinkkiä, miten sen sivukuvan saisi kenties paremmaksi? Koska jos kuvaaja olisi halunnut ottaa (tai pikemminkin varmaan kyse on kuvien postaamisesta) muuten, kuin juuri sivustapäin noita kuvia, hän olisi varmaan niitä siten ottanut (ja varmaan onkin)...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta sinällään, mutta ongelmahan on lähinnä croppauksessa. Hieman erilaiset leikkaukset ja kuvat olisivat ihan toista luokkaa. Kameralla kun noita ei ole kuitenkaan rajattu. Muista kuitenkin, että yritin siellä taustalla kehua tykänneeni kuvista sinällään. Yritinpähän jakaa omaa näkemystäni siitä, kuinka niistä olisi kenties saanut astetta parempia. Tämä ei ole mitään avautumista sen paremmin kuin monet muutkaan täällä tapahtuvat arvostelut. Niitähän täällä peräänkuulutetaan? Jokainen saa toki tehdä juuri niin kuin haluaa, siitähän ei ole kyse. Jos tuosta ei saa selvää, miten yritin ohjeistaa kuvan saamisessa hiukan paremmaksi, syyn saa vierittää ihan yksinomaan lukijan niskoille. Kuten kaikki foorumia seuranneet tietävät, minä olen silkka amatööri näissä hommissa ja suollan jos vaikka millaista skeidaa näkösälle. Enpä siis pyri miksikään auktoriteetiksi, mutta jotensakin näen kyllä mikä miellyttää minua ja mikä taas ei.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla