Elias Lohilahti

Kanuuna lopullisesti seonnut?

36 viestiä aiheessa

Kiitos, nyt alko mullakin toimiin.

Räps räps räps räps räps räps räps räps räps räps... ;D

Ei mitään, mäkin vähän ihmettelin kun niin hitaasti napsi kuvia :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisaalta taas minä en lähtisi tuossa Ilarin kuvan tapauksessa juurikaan ylivalottelemaan, koska nokka on jo nyt palanut puhki. Ylivalotus laajentaisi sen palaneen alueen vain entisestään. Tuo valon suunta ja "rikkonaisuus" (pilvien varjoa ja valolänttejä) on tuossa vain niin ongelmallinen, että parhaan tuloksen saa tod. näk. nimenomaan lievästi alivalottamalla ja jälkeenpäin tunkkaamalla kirkkautta ylöspäin. Siis ellei se kohina ole sitten se ainoa mörkö, jota pitää vaistomaisesti pelätä  8)

Mä taas lähtisin koska palanut nokka on jo mennyttä kauraa ja pikku lisäys siihen ei tunnu missään. Itse en lähti tunkkaamaan tuota varjoa koska lätätty kontrasti on ruman näköistä. Kaikkein parhaiten tällaisilta ongelmilta välttyy kun menee lähtökohtaisesti myötävalon puolelle  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä taas lähtisin koska palanut nokka on jo mennyttä kauraa ja pikku lisäys siihen ei tunnu missään. Itse en lähti tunkkaamaan tuota varjoa koska lätätty kontrasti on ruman näköistä.

Niin, näkemys- ja käsittelytapaeroistahan tässä lopulta on vaan kyse. Mutta mikä sanoo, että se kontrasti pitää lätätä?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tosta kohinasta ja sen syystä mainitsin varmaan parin ekan viestin jälkeen, mutta ei näemmä viesti mennyt perille :P

Paitsi että sinä puhuit vain normaalista kohinasta, kun ongelma oli kuitenkin ihan jossain muualla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi että sinä puhuit vain normaalista kohinasta, kun ongelma oli kuitenkin ihan jossain muualla ;)

Joskus ei osaa edes ajatella niitä kaikista eniten itsestäänselvyyksiä... :-[;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tosta kohinasta ja sen syystä mainitsin varmaan parin ekan viestin jälkeen, mutta ei näemmä viesti mennyt perille :P

Olin aatellu sitä ite jo aikasemmin mut nyt se varmistu kun sain ton originaalin esille. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua jäi vielä kiinnostamaan, että mitä tuolle alkuperäiselle kuvalle on yritetty tehdä?  ??? Renkaiden ulkoreunat on selvästi suttuiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua jäi vielä kiinnostamaan, että mitä tuolle alkuperäiselle kuvalle on yritetty tehdä?  ??? Renkaiden ulkoreunat on selvästi suttuiset.

Elias teki reunapehmennyksen Picasalla??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elias teki reunapehmennyksen Picasalla??

Ei, vaan fotosopilla muu paitsi kone valintaan ja vähän Gaussian Bluria. Kokeilin tollasta et miltä se näyttäis, tossa kuvassa sitä olin laittanu eniten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun aloin sitten kokeileen mikä niissä C.Fn-asetuksissa mättää, oli kyseessä sittenkin - Kohinan poisto suurilla herkkyyksillä. Kohinan poisto pitkillä ajoilla ei vaikuttanut sarjatuleen mitenkään. Pitää sitten muistaa pitää tuo pois päältä jos haluaa sarjaa kuvailla, pimeällä toki voi pitää päällä jos ei niinkään ole tarvetta ampua putkeen pitkään. ( ;D )

40D:ssä on sama ongelma, kokeilin kerran yökuvauksessa tota automaattista kohinanpoistoa ja kamera kämmensi kuvan tallennuksen kanssa pari minuuttia, joten se siitä ja muutenkin nuo kohinanpoistot on ihan onnettomia ja kannattaa pitää aina pois päältä. Ne ei ainakaan paranna kuvan laatua, korkeintaan suttaa kuvasta viimeisenkin terävyyden, mielummin terävä ja vähän kohiseva kuva kuin suttu olemattoman vähän kohinattomampi kuva. Kohinaa saa pois jälkikäteenkin, tosin terävyys menee silloinkin, mutta selektiivisesti taustoista sitä voi kyllä vähentää suttuuntumisen pilaamatta kuvaa.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään