Ilkka Mannikainen

Ambulanssi viivästyi - matkustaja kuoli Helsinki-Vantaalla

145 viestiä aiheessa

Edellä olevan jälkeen esitän VIELÄ SUUREMMAN kysymyksen aluelennon johdon toimista.

 

Aluelennonjohdon? Mistä niin päättelit?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En usko, että täällä asioista tietämättömät yrittävät mitään asiantuntijaa esittää. Sitä vaan olettaa, että kotisuomessa saa vakavissa tapauksissa ambulanssin tai jopa helikopterin lyhyen ajan sisällä apuun, ja siksi tällaiset puolen tunnit odottelut kuulostavat pöyristyttäviltä. Virheitä sattuu, se on inhimillistä, mutta tällaisissa asioissa ihmiset vaan odottavat, että homma toimii joutuisasti eikä sekoilla ja mennä odottamaan väärää konetta väärälle standille tms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edellä olevan jälkeen esitän VIELÄ SUUREMMAN kysymyksen aluelennon johdon toimista.

 

Piipaa auton annetaan huristella pitkin kenttää täysin väärään paikkaan.

 

On varmasti tälle King of the Best porukalle on vaikea myöntää että nyt tuli ryssittyä.

 

Mahtaako sinulla muuten olla tietoa missä aluelennonjohto oikein sijaitsee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edellä olevan jälkeen esitän VIELÄ SUUREMMAN kysymyksen aluelennon johdon toimista.

 

Piipaa auton annetaan huristella pitkin kenttää täysin väärään paikkaan.

 

On varmasti tälle King of the Best porukalle on vaikea myöntää että nyt tuli ryssittyä.

 

Vielä löytyi joku Möttönen jonka piti päästä huutelemaan..

 

Moneenko kertaan se pitää mainita että juu, varmasti jotain on mennyt pieleen, mutta meillä ei ole läheskään kaikkia tietoja siitä mitä siellä on tapahtunut, ja asia varmasti tutkitaan ja hoidetaan kuntoon.

 

Sen voin kyllä sanoa että aluelennonjohdolla tässä ei ole osaa eikä arpaa, kuten esimerkiksi pelkästään Finavian tiedotteen perusteella voi päätellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EIkös tässä tilanteessa sellanen homma olisi toiminut että ambulanssi olisi ollut valmiudessa siellä Rahtialueen portilla ja näin ollen ollut jo tiedotettuna mille kiitoradalle kone laskeutuu tai mille portille se rullaa ja sitten laskettu ambulanssi hakemaan potilasta, eikä vasta sillon että kun kone on jo maassa ja kierrelle kaarrelleen ja napotellaan vielä vääränkoneen vieressä, tässä nyt on tainut olla sitten jonkin sortin tiedotuskatko tai epäselvä tiedotus tai että ambulanssi kuskit eivät ole olleet perillä miltä Austrian Airlinesin kone näyttää ja yleensäkkään ei heidän kuulu tietääkkään, riittää kun joku viisaampi kenttätyöntekijä on mukana opastamassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä, mutta vaikuttaa siltä ettei Tarkastuspisteiltä ole lähtenyt saattajaa(Securitas) edellä ajamaan ja opastamaan. Itsekkin olen saattajan saanut VP3:lta, tekniikasta  liikennealueelle ajaessa, kun ei sattunut ajolupa olemaan mukana.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1. Ensiksi lienee joku koneessa todennut tilanteen riittävän vakavaksi - usein ihan jopa sattumalta matkalla ollut lääkäri tai sairaanhoitaja.

2. Seuraavaksi koneen päällikkö on päättänyt laskeutua ja varmasti siitä kertonut lennonjohdolle.

3. Iso kone ei matkalentokorkeudestaan syöksy platalle minuutissa tai parissa, joten ennakkotiedon on ollut pakko olla olemassa reilusti ennen laskeutumista.

Onko missään muuten ollut tietoa siitä, missä lennon vaiheessa matkustaja sairastui? Sattumalta Helsingin läheisyydessä, vai jo aiemmin jossain Siperian yllä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Artikkelissa mainitaan myös Terminaalimuutokset mahdolliseksi syyksi.

 

Uutisessa epäillään, että Austrianin siirtymisellä eilen terminaalista 2 terminaaliin 1 (siis normaalit reittilennot) oli ollut osuutta sekaantumiseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uutisessa epäillään, että Austrianin siirtymisellä eilen terminaalista 2 terminaaliin 1 (siis normaalit reittilennot) oli ollut osuutta sekaantumiseen.

 

Mitähän tekoa terminaalin vaihtamisella on sen kanssa, jos kerran on pyydetty tulemaan paikkaan X ja lanssi onkin paikassa Y? Lienee jotain lehtimieslogiikkaa, on kirjoitettava jotain vaikka ei mitään tiedäkään. (Ihan kuten minäkin?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ambulanssia tuskin päästetään hortoilemaan kenttäalueelle yksistään.

 

Eli jos lanssi oli väärällä paikalla, sen oli sinne joku saattanut/opastanut eikö niin?

 

Tämä saattajalla on siis ilmeisesti kuullut/ymmärtänyt väärin annetun ständin numeron tai sitten on saanut alunperinkin väärät ohjeet...simple as that?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiahan on ihan selkeä. Lanssikuski varmaan tiesi, että sairastunut on jaapponilainen, joten ajoi tietenkin "loogisesti" Finnsky Airlinskyn Tokion koneen viereen. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko missään muuten ollut tietoa siitä, missä lennon vaiheessa matkustaja sairastui? Sattumalta Helsingin läheisyydessä, vai jo aiemmin jossain Siperian yllä?

Puoli tuntia ennen koneen laskeutumista siitä ainakin oli Helsinkiin tieto

tullut eli tunnin kesti saada ambulanssi oikeaan paikkaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiahan on ihan selkeä. Lanssikuski varmaan tiesi, että sairastunut on jaapponilainen, joten ajoi tietenkin "loogisesti" Finnsky Airlinskyn Tokion koneen viereen. ;D

 

Eilen arvelin että koneessa jonka luo lanssi meni oli kiinni väärän lentoyhtiön logo mutta nyt ilmeisesti kävikin niin että itseasiassa oikean lentoyhtiön logossa olikin kiinni väärä kone!  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Verkkouutiset

 

Hätäkeskuspäivystäjä oli olettanut virheellisesti, että koneella tarkoitettiin Tokiosta tulevaa reittilentoa, ja lähettänyt ambulanssin sen tuloportille.

 

Öööh Mistä normi hätäkeskuspäivystäjä tietää minne vantaan koneet menee parkkiin? ???

 

Se sanoo HEP! joka uskoo että tutkinnan tuloksia ei koskaan nähdä julkisuudessa. HEP! \o/  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se sanoo HEP! joka uskoo että tutkinnan tuloksia ei koskaan nähdä julkisuudessa. HEP! \o/  ;D

 

HElP!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se sanoo HEP! joka uskoo että tutkinnan tuloksia ei koskaan nähdä julkisuudessa. HEP! \o/  ;D

 

HEP ! HEP !

 

Öööh Mistä normi hätäkeskuspäivystäjä tietää minne vantaan koneet menee parkkiin? ???

Nelosen uutiset klo 18.50 väitti, ettei lennonjohto ollut ensimmäisessä puhelussaan kertonutkaan hätäkeskukselle koneen parkkipaikkaa.

Eihän noista näy kuin T1 tai T2.

 

Hätäkeskus taitaa ohjata EFHK:n liikennettä kun tietävät mitkä koneet menee mihinkin parkkiin.

Kirjoitin jo aiemmin, että ambulanssi tuli poliisin saattamana terminaalin suunnasta, ei siis ainakaan rahdin vierestä VP4:ltä. Mutta kuten sanottu, niin minulla tieto divertista oli 42 minuuttia ennen ambulanssin saapumista koneen viereen, "viranomaisilla" tieto on ollut jo jonkin verran aiemmin.

Ja tänään poliisi olikin hukassa. Varsinkin siinä vaiheessa, kun olimme telakoimassa tiimin kanssa Varsovan konetta (n. klo 15.35 ), joka tuli takana olevalle paikalle, 323. Edellä ajanut poliisi meinasi leikata suoraan empun eteen tämän rullatessa ständille ja samalla ambulanssikin meni ihan sekaisin. Onneksi Marshaller sattui olemaan lähellä ja selvitti tilanteen.

Voi, voi!  Seli, Seli! ::)

Tais alkaa selittelyn ja syyttelyn maailmanmestaruuskilpailut Finavian ja K-U hätäkeskuksen välillä.

Häviäjä on kuitenkin jo poistunut joukosta.  :'( R.I.P.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se sanoo HEP! joka uskoo että tutkinnan tuloksia ei koskaan nähdä julkisuudessa. HEP! \o/  ;D

 

Toivottavasti ei tulekaan, vaan jää vain sellaisten tahojen silmiin jotka siitä jotain ymmärtävät, ei kaikenmaailman nettiviisaiden kommentoitavaksi  :P

 

Lopputulos on tärkein.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tänään poliisi olikin hukassa. Varsinkin siinä vaiheessa, kun olimme telakoimassa tiimin kanssa Varsovan konetta (n. klo 15.35 ), joka tuli takana olevalle paikalle, 323. Edellä ajanut poliisi meinasi leikata suoraan empun eteen tämän rullatessa ständille ja samalla ambulanssikin meni ihan sekaisin. Onneksi Marshaller sattui olemaan lähellä ja selvitti tilanteen.

 

Ettei kenellekään jää väärää kuvaa tapahtuneesta (vaikka tarkkaavaisimmat ovat huomanneet kellonajan), niin tuo episodi ei tapahtunut ambulanssin saapuessa koneelle vaan vasta sen poistuessa potilaan menehdyttyä. Sekä poliisilla että ambulanssilla oli tuossa tilanteessa siniset hälytysvilkut päällä ilmeisesti siksi, että olivat liikkeellä asematasoon maalatun ajokaistan ulkopuolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puoli tuntia ennen koneen laskeutumista siitä ainakin oli Helsinkiin tieto

tullut eli tunnin kesti saada ambulanssi oikeaan paikkaan.

Kyllä, mutta lähinnä sitä ajoin takaa, että sairastuiko matkustaja jo jossain kaukana Siperian yllä ja kapteeni olisi valinnut Helsingin "sopivaksi" hoitopaikaksi jonkun lähempänä olevan kohteen sijaan.

 

Tällähän ei ole mitään tekemistä ambulanssin myöhästymisen kanssa, mutta ihan noin mielenkiinnosta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

onko tietoa, että tutkitaanko tätä viimeisintä kämmäilyä kuolemantuottamuksena vaiko jonain vakavampana ?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei kertokaas nyt ketkä työskentelette siellä platalla, että miten se menee kun ambulanssai tulee noutamaan potilasta suoraan koneelta? Varmaan siellä joku lähtee saattamaan? Onko se aina lentoaseman poliisin yksikkö vai mikä? Ja mitä kautta saattajalle tulee tieto siitä mihin ambulanssi saatetaan?

 

Nykyisestä uutisoinnista jää sellainen kuva, että ambulanssi laskettiin platalle omatoimisesti etsimään Finnairin Tokion konetta....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään