Harri Heikkilä

Lentokoulutusta!

7 viestiä aiheessa

Täällä kuvafoorumilla kun näkyy edelleen harmillisen vähäisessä määrin edustettuna kotimaisen harrasteilmailun dokumentointia, niin tässä jokunen kuva. Suomen Laskuvarjokerho ry on kesän kuluessa kouluttanut omiin tarpeisiinsa Cessna SET -luokkakelpuutuksia. Kuvat koulutustoiminnan välissä napattuna.

 

 

Preflight inspection.

[ attachment removed / expired ]

 

Foorumilta tuttu tämäkin kasvo.

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Niin mikä kenttä tässä kuvassa näkyy?

[ attachment removed / expired ]

 

Harri

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomen Laskuvarjokerho ry on kesän kuluessa kouluttanut omiin tarpeisiinsa Cessna SET -luokkakelpuutuksia.

 

Täytyy vaan sitten pilotin muistaa että ei itse hyppää koneesta!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos SET-kelppariin millasia tuntivaatimuksia?

 

Taitaa olla tolla kurssilla karvan vajaa 20h teoriaa ja 5h ilmassa.

 

 

t. toi pällinnäköne jätkä noissa kuvissa

 

PS. Mutta sairaan kivaa se oli. Kiitosta vaan opettajasetälle opista sekä kelpo kuvista!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla tolla kurssilla karvan vajaa 20h teoriaa ja 5h ilmassa.

 

 

t. toi pällinnäköne jätkä noissa kuvissa

 

PS. Mutta sairaan kivaa se oli. Kiitosta vaan opettajasetälle opista sekä kelpo kuvista!

Lähinnä mietin, että pitääkö olla jokin tuntimäärä täynnä ennen kursseja, mutta kiitos tästäkin tiedosta  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos SET-kelppariin millasia tuntivaatimuksia?

 

Mitään sen tarkempia vaatimuksia asiaan ei taida kohdistua, mutta esim. nyt toteutetussa koulutuksessa lähtötasovaatimukset koulutettaville oli PPL(A) (tai korkeampi) lupakirja sekä 200 h kokonaislentokokemus. Aivan minimikokemuksella ei kukaan koulutettavista ole nyt kuitenkaan liikkeellä.

 

Cessna Caravan itsessään on kuitenkin varsin johdonmukainen ja helppo ilma-alus omaksuttavaksi. Suurimmat koulutuksessa havaitut haasteet ovat selvästi liittyneet peltimittariohjaamosta lasiohjaamoon siirtymisessä.  Erilaisia järjestelmiä ja niihin liittyviä rajoituksia yms. on kuitenkin pikku-Cessnaa enemmin.

 

Koulutuksen laajuus kurssilla on 20 h teoriaa ja 5 tuntia lentokoulutusta, jolla koulutukselliset tavoitteet tuntuvat tulevan tähän astisten kokemusten mukaan hyvin saavutetuksi.

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla