Osku Leskinen

F-secure 6.01 ei asennu

14 viestiä aiheessa

Niin, poistin tuon eilen koska ei millään suostunut päivittämään itseään ja tarkoitus oli että asennan uudelleen tänään. Kuten tiedetään, mikään ei ikinä onnistu ilman probleemia, ja nyt asennettaessa pukkaa tämmöistä:

[ attachment removed / expired ]

Miten tuon nyt saisi fixattua ja asennettua F-Securen uudestaan. Kaikki rekisterimerkkinät olen mielestäni poistanut ja ihan Fsecuren omalla asennusohjelmilla nuo alunperin poistin.

Apua kaivataan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

6.01 on niin vanha, että taitaa olla jo pudotettu pois päivityksistä. Nykyinen on 8.01. Mutta poistotyökalulla pitäisi lähteä. Löytyy F-Securen ftp:stäkin, mutta ei näytä olevan se kansio auki ainakaan nyt. Kysypä F-Securen tuesta, josko lähettävät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-secure poistuu työasemakäyttöjärjestelmistä helpoiten käyttämällä UITool nimistä ohjelmaa, löytyy googlella. Internet Securityn lisenssiavaimet eivät ole versiosta riippuvaisia, eli mikäli lisenssissä on vielä virtaa, niin kipinkapin hakemaan 2009 testiversio ja aktivoimaan se voimassa olevalla lisenssiavaimella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nähty, ei toiminut, kysyin täällä sen takia. Ei myöskään UITool auttanut ja toi 2009 ei myöskään suostu asentumaan. Jos ei saa millään muulla kuin windowsin uudelleen asennuksella toimimaan voivat kyllä pitää tunkkinsa

Jos nyt ensin oikeasti regeditillä poistasit kaikki F-Secure viittaukset, ETSI kehotteella kansiot etsit ja poistat. Monet asennukset olen saanut toimimaan kun olen tietyt määritykset ja tiedostot saanut poistettua.

Suosittelen että kannattaa opetella sitä tietokoneen käyttöä ennenkaikkea niin selviää niin paljon helpommalla kun osaa itse tälläiset ongelmat korjata.

Yleensä olen suurimman osan koneen ongelmista poistanut itse tekemällä, ei ole tarvinnut apua paljon pyydellä, sen kun alkaa vaan kaivelemaan ongelmiin ratkaisua ja miettimään mitä on tehnyt koneella ennen kun tämä ongelma ilmaantui. Näitä uusavuttomia on kieltämättä paljon, mielestäni tietokonetta ei sellaisille kannattaisi antaa jotka ei edes sitä vähääkään vaivaudu itse panostamaan siihen tietämykseen että voi itse ongelmat hoitaa, vaan ollan heti menossa apua pyytämään ja kohta sitä pyydetään jo taas samassa asiassa apua. Ei joko viitsitä tai ei jakseta edes pistää mieleen niitä asioita joita muut on sanoneet että miten koneen saa toimimaan hyvin ilman että windowsia joka kuukausi tarvitsisi olla poistamassa jonkun ongelma tilanteen takia.

Niin kauan kun Windows on muuten täysissä kuosissa, en näkisi mitään syytä olla asentamassa sen ongelman takia heti windowsia uusiksi. Turhan helpolla porukka yrittää vaan kiertää ongelmia, kun ne on kuitenkin kohta taas samat ongelmat koneella kun pääsi nyt jotenkin sotkemaan vahingossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tarpeeksi uusi uitool ei poista FSCS:ää, niin sitten sotku on kyllä niin paha, että voi olla hintelää saada järjestelmä toimimaan. FSCS:ssähän on palomuuri mukana, eli sen raaka pois repiminen lopettaa verkkoyhteyksien toimimisen kokonaan. Uninstallin pitää pystyä tekemään Windowsin vakioverkko uudestaan.

Windowsin uudelleenasennus on järkevää silloin, kun uudelleenasennus on pienempi vaiva kuin voi olettaa vian selvittämisen ja korjaamisen olevan. Järkevän Windows-kokoonpanon uudelleenasennusaika on muutama tunti, joten kovin paljon ei siinä ajassa ehdi ihmetellä. Tietenkin jos tarkoitus on ajasta välittämättä pyrkiä ymmärtämään Windowsia konepellin alta, niin se on sitten eri asia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tarpeeksi uusi uitool ei poista FSCS:ää, niin sitten sotku on kyllä niin paha, että voi olla hintelää saada järjestelmä toimimaan. FSCS:ssähän on palomuuri mukana, eli sen raaka pois repiminen lopettaa verkkoyhteyksien toimimisen kokonaan. Uninstallin pitää pystyä tekemään Windowsin vakioverkko uudestaan.

Windowsin uudelleenasennus on järkevää silloin, kun uudelleenasennus on pienempi vaiva kuin voi olettaa vian selvittämisen ja korjaamisen olevan. Järkevän Windows-kokoonpanon uudelleenasennusaika on muutama tunti, joten kovin paljon ei siinä ajassa ehdi ihmetellä. Tietenkin jos tarkoitus on ajasta välittämättä pyrkiä ymmärtämään Windowsia konepellin alta, niin se on sitten eri asia.

No eikös Esa Windowsin sfc /scannow yleensä palauta järjestelmässä tapahtuneet tiedosto yms muutokset? En lähtisi windowsia asentamaan uudelleen jos vikaa ei siellä ole.

Vähän turhan helpolla olet porukkaa päästämässä ongelmista :D Eihä ne ikinä tuolla periaatteella opi.

Mutta jos Oskulla ei ole riittävää tietämystä Windowsin mahdollisuuksista/käytöstä, niin eikun vaan Formatointia C: asemalle ja uusi windows tilalle, mutta luulisi oppivan jo ekasta kerrasta, säätyy suurelta vaivalta, itseäni ei ainakaan aina huvita toista sataa simun lisä-osaa ja ohjelmaa asentaa koneelle uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa muuten vilkaista C: asemasta sellainen kun ProgramData kansio läpi ja sitten Vistassa c:\käyttäjät\käyttäjänimi\appdata\roaming ja sieltä onko fprot yms data fellows sontaa jäljellä. Itse en kyllä tuota ohjelmaa asentaisi millekkään koneelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, windowsin haku ei eilen kun sen tein löytänyt fsecuresta mitään kansioita yms. ja rekisteristäkin on noi fsecuren merkinnät(tai ainakin mitä löytyi) poistettu ja ei vieläkään asennu. Eikä Toni sun tarvi suuttua jos sanoin että ton jo olen toissapäivänä katsonu, kokeillu ja todennut auttamattomaksi... Kyl mä sen verran osaan kuitenkin windowssia ja googlea käyttää että ton jo löysin ja rekisterimerkinnät poistelin ;) viimeisenä keinona lähinnä tänne tämän aiheen tein...

Niin, ja järjestelmän palautustakin on jo yritetty

Ja kuten jo aiemmin totesin, en ole asentamassa windowsia uudelleen ton takia, vaan hommaan jonkun toisen ohjelman jos fsec ei suostu asentumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, windowsin haku ei eilen kun sen tein löytänyt fsecuresta mitään kansioita yms. ja rekisteristäkin on noi fsecuren merkinnät(tai ainakin mitä löytyi) poistettu ja ei vieläkään asennu. Eikä Toni sun tarvi suuttua jos sanoin että ton jo olen toissapäivänä katsonu, kokeillu ja todennut auttamattomaksi... Kyl mä sen verran osaan kuitenkin windowssia ja googlea käyttää että ton jo löysin ja rekisterimerkinnät poistelin ;) viimeisenä keinona lähinnä tänne tämän aiheen tein...

Niin, ja järjestelmän palautustakin on jo yritetty

Ja kuten jo aiemmin totesin, en ole asentamassa windowsia uudelleen ton takia, vaan hommaan jonkun toisen ohjelman jos fsec ei suostu asentumaan.

Ei tässä olla mitään suututtu, sori vaan jos tekstistä käsitit väärin. Itse vaan ihmettelen tätä että saadaan koneet niin sekaisin mutta ei osata sitten palauttaa sitä siihen kuntoon ennen kun oli sekaisin.

Sotkemisen kaikki osaa mutta kaikki ei välttämättä sitä siivousta ;) Jos osaisit käyttää sitä Windowsia kun tuossa niin väität niin miksi windows on sinulla tuossa tilassa sitten. Ei sitä tietämättömyyttä tarvitse kainostella, et olisi ensimmäinen amatööri asialla.

Suosittelen Avast Free home Edition ja Windowsin palomuuri yhdistelmää.

Mulla tää koneiden säätäminen on arkipäivää ihan työnkin osalta, kouluja olen käynyt ammattia varten ja kyllä sitä on ihan 80 luvun puolesta välin näiden laitteiden kanssa oppinut touhuumaan, kyllä sitä itsellänikin oli 486 monesti sekaisin, ennen kun aloin hakemaan tietoa jne laitteista 33.6kps motukalla netistä, kävin kursseja A ja AB ajokortit ja koulutin vielä tähän hommaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, selvä homma, vähän väärin ymmärsin kun turhauduin kun ei toiminut. Ei pahalla. Oma moka oli, muutama backwebin rekisteri oli jäänyt huomaamatta ja ne poistin. Nyt sain asennettua ton ja se alkoi päivittää joten kiitokset avusta kaikille :)

Ps. Wintoosan uudelleen asennusta ei tarvittu joten simuilu pääsee jatkumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyl ne asiat aina ajalla lutvaantuu. Hieno homma että ongelma ratkesi. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eikös Esa Windowsin sfc /scannow yleensä palauta järjestelmässä tapahtuneet tiedosto yms muutokset?

SFC palauttaa vioittuneet järjestelmätiedostot, mutta tuskinpa tuo väkivalloin poistetun palomuurin jättämään reikää verkossa paikkaa. En tosin ole koskaan kokeillut poistaa palomuuria väkivalloin, että en voi kokemuksesta puhua.

Windowsin uudelleenasennuksen logiikka on siis se, että Windowsin ongelmien todellisen syyn selvittäminen ja korjaaminen menee äkkiä työlääksi, ellei kyse ole vain yhdestä tunnetusta viasta. Ensin kannattaa siin hakea ratkaisua tunnettujen oireiden perusteella, mutta jos ei ota löytyäkseen tai jos ei muutama ensimmäinen kikka auta, niin aika pian se pienin vaiva on asentaa Windows uudelleen. Tosin XP on jo mahdollista saada pysymään tolkuissaan useamman vuodenkin, ja Vista/7 luultavasti vielä pidempäänkin, joten uudelleenasennus ei ole enää sellainen perustyökalu kuin huterien 95/98:n aikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään