Tarmo Lindroos

Pienoisilmailua

70 viestiä aiheessa

Ajattelin avata tälläisen ketjun jos vain sallitte.  ;D Kuvia erilaisista radio-ohjattavaista lentolaitteista.  :thmbup:

EDGE 540 Sähkömoottorikone

[ attachment removed / expired ]

Minni Hiiri oli lähtenyt lentelemään  ;D OH-MINNI ja tämä on polttomoottori kone.

Tämä oli myös sähkömoottorilla varustettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos Tarmo sallii niin voiko tänne myös laittaa kysymyksiä esimerkiksi, että millainen radio-ohjattava lentokone olisi hyvä alotteilijoille? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sisälenskarin härpäke, sähkö toki.

T-Rex 600 sähkökopu

Heittis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos Tarmo sallii niin voiko tänne myös laittaa kysymyksiä esimerkiksi, että millainen radio-ohjattava lentokone olisi hyvä alotteilijoille? :)

Kyllä mun puolesta saa ihan vapaasti  :) Minulta vaan on ihan turha kysyä kun en noista mitään tiedä  ;D Kunhan otan kuvia  :thmbup:

Siirsin seuraavat kuvat pois tuolta sekalaisten ilmailukuvien ketjusta tänne ja nämä on otettu eilen.

N68PW Polttomoottorikone

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö olisi parempi perustaa vaikka tuonne vapaan puolelle oma säikeensä kysymyksille ja jättää tämä kuville? Onhan tämä kuitenkin Ilmailuvalokuvat-osiolla.

Cap 232 Jämillä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö olisi parempi perustaa vaikka tuonne vapaan puolelle oma säikeensä kysymyksille ja jättää tämä kuville?

Tai vielä mieluummin jatkaa noita yleisen ilmailukeskustelun puolella jo olemassa olevia R/C-ketjuja :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä erinomaisia alkeiskoneita, näillä oppii varmasti lennättämään:

1. Potensky Junior

2. Hacker Decathlon

3. Toinen Potensky Junior

4. Moottoroitu CG Gentle Lady

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tää on toiminut mulla hyvänä harjoituskoneena... vähän se on laiska, mutta niin on lennättäjäkin toisinaan :)

Sitten vähän taitavampaa lennätystä

ja matalalla

savuilla...

ja ilman...

ja ihan pinnoissa...

Kuvat siis Kauhavalta kesäkuun lopulta... muut kuvat olen itse ottanut, paitsi ensimmäisen, koska siinä oon ite puikoissa kiinni ;)

Jos lennokkitoiminta kiinnostaa, kannattaa kurkata tuo lennokkiaiheinen palsta lennokit.net josta varmasti saa hyvää neuvoa aloittelija... ainakin mä sain. :thmbup:

muoks: Kylläpäs kuvien laatu kärsi kun pienensin niitä... mitähän oikeen tapahtui? Ei oo tää käsittely mun vahva alani... no, idea varmaan tuli selväksi... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja koneita teillä käytössä, emännän veljellä on tuo radio-ohjattava helikopteri tuli kerran RealFlight G4 simulaattorilla testattua, siinä oli käytössä aitoa ohjainta korvaava usb ohjain koneella ja  kieltämättä oli pirun vaikeaa tuo, että ei se helppoa ole tuo harrastus. Sillä on sellanen isompi sähkömoottorillinen kopteri ja mitähän se tais maksaa se sen ohjain jossa oli enemmän kuulemma noita näyttöjä tjsp mistä näki kopterin tilanteen esim akun virranmäärän yms, sen se tais ostaa sen Ideaparkin liikkeen kautta, eikös sekin ole joku maahantuoja firma. Kallis ohjain oli, muistaakseni 200€ maksoi se.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja koneita teillä käytössä, emännän veljellä on tuo radio-ohjattava helikopteri tuli kerran RealFlight G4 simulaattorilla testattua, siinä oli käytössä aitoa ohjainta korvaava usb ohjain koneella ja  kieltämättä oli pirun vaikeaa tuo, että ei se helppoa ole tuo harrastus. Sillä on sellanen isompi sähkömoottorillinen kopteri ja mitähän se tais maksaa se sen ohjain jossa oli enemmän kuulemma noita näyttöjä tjsp mistä näki kopterin tilanteen esim akun virranmäärän yms, sen se tais ostaa sen Ideaparkin liikkeen kautta, eikös sekin ole joku maahantuoja firma. Kallis ohjain oli, muistaakseni 200€ maksoi se.

Kaikki on suhteellista kalleimmat ohjaimet maksaa yli 1K€  mutta halvimmillaan toimiva paketti jossa tekniikka on käytettävissä tulevaisuudessa isommissa koneissa maksaa alkaen n.300€ siin siis kaikki tarvittava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin just ettei mul oo omista koneista oikein mitään hyviä kuvia, no pitää viikonloppuna ottaa.

Siinä n 150cm kärkivälillä oleva sähköcub. Lisäksi on hieman isompi beaveri ja pari temppukonetta, kaikki sähköllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai vielä mieluummin jatkaa noita yleisen ilmailukeskustelun puolella jo olemassa olevia R/C-ketjuja :)

Siellähän ne olikin..  ;D Yritin eilen niitä silmät ristissä etsiä ja ihmettelin, kun en löytänyt ensimmäistäkään.

Kaikki on tosiaan suhteellista ja 200e lähetintä minä pidän nykyäään edullisena.. Toisin oli harrastusta aloittaessa.  ::)

Nippelifriikkinä noita lähettimiä on käsien läpi mennyt useampiakin ja olin keväällä jo tilaamassa Futaban 10C:tä hintaan ~500e, mutta yllättävä valuuttakriisi lompakossa rajoitti ostokset käytettyyn 9C Superiin (n. 200e)

Jottei menisi offtopikiksi, siinä flyby:

(jopas motion blurri tuli kumman näköiseksi pienennyksessä/pakkauksessa... menkööt tämän kerran)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama kuva minun koneista  ;D

Cessna 182

ESKY Honey Bee King 2

Esky Lama V3 ,Hunter ja Honey Bee King 2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tämän päivän saalista.

Sähkömoottorikone  OXALYS Tässä riittää tehoa.

Polttomoottorikone TWISTER jossa kokoa riittää.

Sitten parit kopterit. Sähkömoottorilla varustettu.

Toiset ne lentää kopteria vaikka väärinpäin.

Polttomoottorikopteri AVANT. Suurin sarjavalmisteinen kopteri mitä löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostetaanpas vähän tätä ketjua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aurinkoisen syyspäivän lennätyksiä Porvoosta:

1. Moottoroitu liidokkiklassikko Time of Bird, kärkiväli 3 metriä ja lentopainoa n. 1,8 kg.

Time of Bird

Fournier RF-5 eli Tuulia II, kiinalainen ARF sarja. Siiven kärkiväli 1,55 metriä ja lentopaino vähän alle 1 kg.

Tuulia II, kuski vielä puuttuu ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikkei varsinaisesti olekkaan radio-ohjattavia, mutta jostain se on aloitettava. Koneena Suomen ilmailuliiton SIL30 heittoliidokki ja heittäjänä Arwo 4v., Tampereen Mustavuoren laella. Pikkasen oli liikaa tuulta tänään mutta hyvä alku. Toivottavasti poika jaksaa kiinnostua...

1. Sinne lähtee

_MG_4520.JPG

2. Siellä lentää

_MG_4529.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"pienoisilmailua"

Eikä tuo Jukka Pikkusaarikaan vallan pieni ole  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja mun keltainen karhunpentu Kauhavan ilmatilassa... hyvä traineri, muuhun siitä ei just oo. Ei hajoa oikein kunnolla millään ja hermot menee heti että pitää saada parempi ja notkeempi :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pienoisilmailun riemua perheen parissa, ite olin 3kk:n ikäsenä ensimmäisen kerran pienkoneessa, tytär on jo 4kk eikä tämän parempaa ole VIELÄ mahdollista tarjota.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla