Simo Ahti

Jukka Hienonen eroaa (OLI: Lentoyhtiöuutisia - Finnair)

223 viestiä aiheessa

Jorma Ollila olisi kova vaihtoehto! Ei vaan taida surkuttelijoiden rahat riittää saatika Ollilan motivaatio vasen jalka haudassa makaavaan firmaan ::)

 

Suilan seuraajaksi ehdotettiin jo aikoinaan Antti Lagerroosia, mutta taitaa olla jo elakeiassa. Lagerroos on tottunut neuvottelemaan mm. merimiesunionin kanssa, josta voisi nyt olla hyotya Finnairissa.

 

Toisin kuin muualla maailmassa, Suomessa harvoin palkataan ketaan yli 60-vuotiasta mihinkaan muihin kuin hallituspaikkoihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kyllähän se on kylmä fakta että kustannussäästöjen hakeminen lähtee postipojasta ja jatkuu toimitusjohtajaan asti. Tämä edellyttää KAIKKIEN uhrautumista, tunnetusti ketju on niin vahva kuin sen heikoin lenkki. Ihan sama kuka siellä TJ:nä vouhottaa jos asiakkaalla jää pskan maku suuhun yhtiöllä matkustamisesta. Jotenkin tuntuu että isolla Äffällä on unohtunut se että matkustajat tuo rahat taloon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseinen lainaus oli Helsingin Sanomista, ei minun mielipiteeni... Painvastoin, mika ihme suomalaisilla on tyrkyttaa hyvapalkkaisia tyopaikkoja muihin maihin? :thmbdn:

 

No niin. Olin hätäinen. Ei se ollutkaan "risteilijä" Tejon mielipide, vaan jonkun viisivuotta sitten lomalennolla ginitonicia viisi minuuttia liikaa odottaneen kaksi kertaa elmässään lentäneen  "aina kun lennän Finnairilla" asiantuntijan kommenntti.

 

Sorry Tejo,

 

Nimim. Karibia kutsuu ehkä joskus! (Taas kerran)

 

P.S. Se kaksi kertaa Finnairilla lentänyt (kyykytetty) menköön sitten tiirailemaan oman paskahuusinsa peiliä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin. Olin hätäinen. Ei se ollutkaan "risteilijä" Tejon mielipide, vaan jonkun viisivuotta sitten lomalennolla ginitonicia viisi minuuttia liikaa odottaneen kaksi kertaa elmässään lentäneen  "aina kun lennän Finnairilla" asiantuntijan kommenntti.

 

Sorry Tejo,

 

Nimim. Karibia kutsuu ehkä joskus! (Taas kerran)

 

P.S. Se kaksi kertaa Finnairilla lentänyt (kyykytetty) menköön sitten tiirailemaan oman paskahuusinsa peiliä.

 

Taisin laittaa liian pienet lainausmerkit...?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin laittaa liian pienet lainausmerkit...?  ;D

 

No, kursiivikin jäi huomaamtta "perjantaivalkoviinin" johdosta.

 

Nimim. Häpeävä Pekka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, kursiivikin jäi huomaamtta "perjantaivalkoviinin" johdosta.

 

Nimim. Häpeävä Pekka

 

Kursiivin laitoin vasta kommenttisi jalkeen, joten ala syyta hyvaa Chardonnayta turhasta.  ::)

 

Alunperin vahan pelkasinkin, etta joku lukee kommenttini huonosti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin laittaa liian pienet lainausmerkit...?  ;D

 

Off-topic: Mitään sekaannusta ei olisi tullut, jos olisit kirjoittanut lainauksen näin:

 

[quote]
Hesarin keskusteluista lainattu teksti
[/quote]

 

Silloin se olisi näkynyt näin:

 

Hesarin keskusteluista lainattu teksti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höpsistä, ihan hyvin selvisi tuo lainaus Teuvon tekstistä. Muutenkin ihmiset tuijottavat nykyään aivan liikaa suoraan tekstin ulkoasua asiasisällön sijaan. Se OT:stä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Manninkaiselle tiedoksi,että vanha lentoyhtiömme on elänyt muitakin aikoja kuin kvartaalitalousaikoja ja hyvä niin.

 

Niin kiva kun se on muistella vanhoja aikoja niin niillä ei pärjätä tulevaisuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiits. Luulin jo jonkun muun eroavan. Mitäs sitte :thmbdn: R.I.P. vai jotain muuta

 

Eiköhän tuolla taustalla saa töitä jostain muualta, eikä hänen tarvitse kortistoon joutua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

.... tottunut neuvottelemaan mm. merimiesunionin kanssa, josta voisi nyt olla hyotya Finnairissa.

 

 

Voisitko yst. tarkentaa? Mitä hyötyä Merimiesunionista olisi Finnairissa ?

 

 

Yleisemmin:  Olipa yhtiön koko mikä hyvänsä, jos sen tulot ovat oleellisesti pienemmät kuin menot, yhtiön toiminta loppuu ennemmin tai myöhemmin.

Jos tuloja ei voida lisätä, tulee menoja karsia.

Tai ajaa yhtiö alas. Sen voi tehdä hallitusti tai konkurssin kautta.

 

Finnairin menot ovat huomattavasti suuremmat kuin yhtiön tulot.

 

Peter Tähtinen

TJ

Jyväskylä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisitko yst. tarkentaa? Mitä hyötyä Merimiesunionista olisi Finnairissa ?

 

 

Merimiesunioni on tunnetusti yksi Suomen hankalimmista neuvottelukumppaneista. Muuten, eipa ole ihmekaan, kun Suomessa on enaa niin vahan Suomen lipun alla kulkevia kauppa-aluksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Merimiesunioni on tunnetusti yksi Suomen hankalimmista neuvottelukumppaneista. Muuten, eipa ole ihmekaan, kun Suomessa on enaa niin vahan Suomen lipun alla kulkevia kauppa-aluksia.

 

Seilaakos Korkeasaaren lautta vielä Suomenlipun alla ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paviaanilinnan herttuana eli johtokunnan jäsenenä voin sanoa, että korkeasaaren lautat ovat vielä suomen rekisterissä. Tosin lähiaikoina ne kilpailutetaan taas(sopimus loppuu muistaakseni ensivuoden puolella)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen aikanaan ollut merimiesunionin jäsen ja seilasin 70 ja 80 luvulla. Kyllä ammattiliitot ovat siksi että työntekijät saavat palkkaa eivätkä ORJAKORVAUSTA työnantajalle myydystä elämänajastaan!!

 

Finnair on tietty eri juttu ei lentäjien palkat niin kauhén huonoja ole kanasainvälisestikään katsottuna, joten liitto olisi voinut antaa vähän köyttä enemmän.  Merikapteeni muuten tienaa paljon huonommin kuin lentokapteeni vaikka komennettava alus on yleensä aika tavalla suurinta leijaa kookkaampi!!

 

Muutama vuosi sitten täälläkin ylistettiin Finnairin Kauko Idän strategiaa ja oltiin valmiita kaivamaan kuoppa SAS:lle. Nyt saattaa olla edessä se että kohta Finnair on fuusioitu johonkin huomattavasti isompaan yhtiöön.  Finnair on vain kärpäsenpaska euroopan lentoliikenteen taivailla.  Anteeksipyyntöni  etukäteen Finnair kiihkoilijoille!!

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair on vain kärpäsenpaska euroopan lentoliikenteen taivailla.  Anteeksipyyntöni  etukäteen Finnair kiihkoilijoille!!

 

Minulla ei ole nyt mitään faktalukuja, mutta mielestäni Euroopan Aasian-liikenteessä Finnair ei ole mikään kärpäsenpaska, vaan merkittävä lentöyhtiö.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Faktalukuihin tuijottamalla on Finnair ollut matkustajamäärissä jo useamman vuoden maailman lentoyhtiöiden top 150 sarjassa  sijoiden 40 - 50 välillä. (Lähde ATW eli Air Tranport World lehti). Että sellainen kärpäsenpaska täältä Suomesta löytyy.

 

Nimim. Mielipide on kuin persereikä, jokaisella on omansa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Merimiesunioni on tunnetusti yksi Suomen hankalimmista neuvottelukumppaneista. Muuten, eipa ole ihmekaan, kun Suomessa on enaa niin vahan Suomen lipun alla kulkevia kauppa-aluksia.

 

Ai jaahas, nyt ymmärrän.

 

Josta ja mistä ovat merkitykseltään kaksi eri sanaa.  Mielestäsi siis ilmeisesti kokemuksesta neuvotteluista Merimiesunionin kanssa olisi hyötyä ("mistä") eikä suinkaan  Merimiesunionista ("josta").

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan sama kuka siellä TJ:nä vouhottaa

 

Tuosta tulikin mieleeni viikonlopun lehdessä lukemani artikkeli. EX TJ: lausunnoista pilkisti yksi vivahde. Sänkykomiteat.  ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai jaahas, nyt ymmärrän.

 

Josta ja mistä ovat merkitykseltään kaksi eri sanaa.  Mielestäsi siis ilmeisesti kokemuksesta neuvotteluista Merimiesunionin kanssa olisi hyötyä ("mistä") eikä suinkaan  Merimiesunionista ("josta").

 

Peter

 

Kiitokset korjauksesta... Kun tulee kirjoitettua enaa niin vahan suomen kielella, niin senat alkavat menna sakaisin. :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei liene vielä aiheellista lukea mitään "tuomiopäivän julistuksia" Finnairille. Mielestäni Finnairissa on ymmärretty lentoyhtiötoiminnan yksinkertaisin liiketoiminnallinen perusajatus melkoisen paljon paremmin moniin muihin verrattuna eli se, että tuloksenteon etumerkin ratkaisee se, kuinka täynnä kone on maksavia asiakkaita ja että koneen koko vaikuttaa ainoastaan voiton tai tappion suuruuteen. En ole saanut käsitystä, että Finnair operoisi väärän kokoisilla koneilla väärillä frekvensseillä vääriin paikkoihin. Kaikki muu on hienosäätöä. Nyt ei onnistuttu siinä mutta huominen tuo tullessaan taas uuden päivän.   

 

Seppo

   

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen aikanaan ollut merimiesunionin jäsen ja seilasin 70 ja 80 luvulla. Kyllä ammattiliitot ovat siksi että työntekijät saavat palkkaa eivätkä ORJAKORVAUSTA työnantajalle myydystä elämänajastaan!!

 

Näin on. Unionia pidetään hankalana neuvottelukumppanina, mutta kyllä se vastapuoli eli Varustamoyhdistys on ihan yhtä hankala. Unionin vaatimukset (työehdot ja palkat) ovat julkista tietoa, mutta se kaikki taas EI ole, mitä varustamopuoli vaatii. Ja paljonko vaatii, ja miksi; ja kenelle & mihin tarkoitukseen fyrkat käytännössä lopulta päätyvät.

 

Merenkulkijat ovat suostuneet jo kerran työehtojensa huonontamiseen, jotta ulosliputukset olisi voitu välttää, mutta eräskin varustamo päästi nimet paperiin saatuaan paskaisen naurun ja liputti silti. Ja haastoi sittemmin SMU:n oikeuteen, lontoolaiseen tuomioistuimeen, hakeakseen lisää itselleen sopivia ratkaisuja. (Lisätietoja: http://yle.fi/aohjelmat/apiste/arkisto/id18428.html)

 

Merikapteeni muuten tienaa paljon huonommin kuin lentokapteeni vaikka komennettava alus on yleensä aika tavalla suurinta leijaa kookkaampi!!

 

Niin. Ja matkustajia saattaa olla kerrallaan päällä vajaat 3 000 jopa Itämeren liikenteessä, tähän päälle rahtilasti. Plus uudet paatit maksoivat markka-aikaan alun toista miljardia zipale. Matkustajien ja kaluston lisäksi kippari vastaa vuorottelussa ollessaan esim. vaikka 10 päivän jaksoissa 24/7 kaikesta muustakin. En millään muotoa vähättele lentokapteenien stressikerrointa, mutta ei se nyt maailman ainoa vastuullinen ammatti ole.  :)

 

PR

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään