Simo Ahti

Jukka Hienonen eroaa (OLI: Lentoyhtiöuutisia - Finnair)

223 viestiä aiheessa

Muutenkin viime päivien uutisoinnin ja keskusteluiden perusteella haluaisin heti takaisin töihin Finnairille. Se kun on firma missä työntekijät pyörittävät kaikkea ja päättävät kaikesta. Oikea proletaarin unelmapaikka, missä ay-liikkeillä on vaikka valta erottaa toimitusjohtaja. Tällaisesta menosta ei voi kuin unelmoida metallialalla...  ::)

Juha

 

vielä kun saisit saman liksan kuin saksalainen tai amerikkalainen metallimies niin WOOOOW!!! Mietippä sitä! ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

p.s. KLM:llä on aika hyvät liksat jos em. linkkiin uskominen? 8)

 

 

Ne on vuosiansiot. Ei sentään kuukausipalkkana noin paljoa saa.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä taas lipsahdettiin siihen juttuun, että onpa hienoa kun ne saa reissata maailmalla asua hotellissa ja saa vielä (ulkomaan)päivärahaakin miks me ei päästä koskaan mihkään. Tuttu ilmiö omasta työpaikastanikin (se ei liity ilmailuun).

 

Olen elämässäni asunut hotelleissa, hyvissä ja huonoissa, enemmän kuin edes viitsin laskea, ja kyllähän se tietenkin alkuun on ihan kivaa kun pääsee pois kotoa. Jossakin vaiheessa useimmilla meistä alkaa kuitenkin tulla joitakin sitoumuksia, esimerkiksi perhe. Jatkuva matkatöissä oleminen on perhe-elämän kannalta aika rankkaa. Ne, jotka eivät ole tehneet matka/vuorotyötä, eivät useinkaan tajua tätä lainkaan.

 

Ymmärrän oikein hyvin Finnairin henkilökunnan tasovaatimukset hotellien suhteen - tietty mukavuustaso on syytä matkalla säilyttää jos kerran jatkuvasti ollaan reissussa. Olen asunut myös siinä hotellissa, jota Finnair aiemmin käytti Tokiossa, ja vaikka sen huoneet japanilaiseen tapaan ovatkin viimeisen päälle siistejä, ne ovat aika vanhoja ja kulahtaneita. Ei mitään erityistä luksusta. Hotelli on hieno kongressihotelli, mutta sijainti (Shinagawa) vähän syrjässä. Lentokenttähotellista en tiedä.

 

Lentäjien yöunista - tai oikeastaan pitäisi kai sanoa lepoajoista - kannattaa olla huolissaan. Väsyneeseen kyytiin tuskin kukaan haluaa.

 

Ja se koenukkumiskomitea - mitä kummaa siinä nyt on? Jos yhtiö tekee hotellin kanssa pitkäaikaisen sopimuksen, toistakymmentä huonetta käytössä koko ajan, on varmaan sekä majoitettavien että maksajan etu, että kauppatavara valitaan ja tarkistetaan huolella etukäteen. Pitäisi tietenkin nähdä, millaiset ehdot ao. komitealla on, mutta kumma juttu, että asia ei ole koskaan aiemmin ollut esillä. 

 

Sillä muuten todellakin on merkitystä, saako hotellissa nukuttua rauhassa. Joka ei usko, kokeilkoon mitä tahansa suomalaista hotellia, jossa on disko tai tanssiravintola. Vähintään bassari kuuluu muutamaa kerrosta ylemmäs, alempana saattaa kuulua laulun sanat. Ei se puoli kahdelta enää liiemmin naurata.

 

 

Ja kun kerran raideri tuli jossakin aiemmassa postissa mainittua, niin kommentti siitäkin. Luen vuosittain erään suurehkon suomalaisen festarin päälavan kaikkien bändien raiderit. Niissä ei yleensä ole mitään ihmeellistä - enimmäkseen niissä määritellään ruokapuolta. Ohjeet ovat usein hyvinkin tarkkoja, mutta hyvin ymmärrettävissä. Tekniikkaosa voi olla selvästi vaatimattomampi. Vanha juttu siitä, miten van Halen poistatti M&M -kulhosta ruskeat on totta, mutta nykyään bändien toiveet ovat pääosin täysin järjellisiä. Miten tämä liittyy Jukka Hienoseen - ei mitenkään!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ethän sinäkään mitenkään perustellut väitteitäsi ensimmäisessä viestissäsi, niin miksi minunkaan tarvitsisi?

 

Olen perustellut kaikki väitteeni tai niitä on voinut arvioida yleisesti saatavan tiedon (koskien Nokiaa, Finnairia tai Suomen taloutta) tai historian perusteella. Tätä samaa odotan muiltakin.

 

Muutamia faktoja Finnairin Aasian-strategiasta, johon olen hyvin perehtynyt lukuisissa lehdistötilaisuuksissa ja vierailuilla yhtiöön:

- Reitit lennetään alle 24 tunnin konekierrolla, jonka ansiosta päivittäinen reitti voidaan hoitaa yhden koneen kapasiteetilla kun mannereurooppalaiset kilpailijat tarvitsevat noin 1,3 konetta.

- Lennot eri kohteisiin lähtevät Helsingistä samoihin aikoihin, jolloin niitä voidaan syöttää samoilla syöttölennoilla Euroopan eri kaupungeista.

- Finnair lentää Euroopassa lukuisiin kaupunkeihin, joista ei ole suoria yhteyksiä Finnairin operoimiin Aasian-kohteisiin eli joista joka tapauksessa joudutaan lentämään vaihdollisilla yhteyksillä.

 

Harri, kovin on pieniä silakat joulukaloiksi. Näistä kaksi ensimmäistä on operatiiviseen toimintaan liittyviä asioita eikä vastaa tällä hetkellä ongelmana olevaan "mistä saada paljon matkustajia, joilla on maksuhalua". Ei liiketoimintaa voi perustaa tämän tyyppisiin seikkoihin, jotka ovat korkeintaan pieniä kilpailuetuja muihin toimijoihin nähden sellaisella toimialalla, jolla perinteisesti on tehty isoista omaisuuksista pieniä. Finnairilla on 30 % vähemmän liikematkustajia ja lippujen hinnat ovat pudonneet 20%. Uusia koneita on tulossa lisää, kapasiteetti kasvamassa ja reittikohteita/matkustajia aiempaa vähemmän. Uskosi saattaa siirtää vuoria, mutta investointeja niillä ei rahoiteta tai makseta henkilökunnan palkkoja.

 

Tämä ajatus Helsingistä suurena hubina on myös huvittava, jos ajatellaan lipuista saatavia tuloja. Jokainen välilasku vähentää matkan arvoa tuotteena ts. siitä saa lentoyhtiö vähemmän rahaa. Suoria yhteyksiä on riittämiin isojen keskusten välillä. Ne maat, joista ei ole yhteyksiä Aasian -liikematkakohteisiin ovat joko pieniä maita/kansantalouksia tai sitten ruotsalaisten pankkien velkarahalla boostattuja konkurssikypsiä Baltian maita. Kerrotko vielä mistä näitä suuria liikematkustajavirtoja tulee ja miksi he käyttäisivät Helsinki hubina, kun kerran itäinen eurooppa on täynnä halvemman kustannustason vaihtoehtoja ?

 

 

Se mitä olen tehnyt Nokiassa ei kuulu tälle palstalle tai julkisuuteen.

 

Se on lähdekritiikkiä ts. jos olisit kertonut mitä teet Nokialla (tai mikä on sinun Finnair -asiantuntemuksen tausta), kun kerran vetosit siihen että sinulla on henk. koht. tietoa molemmista organisaatioista, niin voin paremmin arvioida sinua tietolähteenä. Nyt jäi sellainen kuva, että "tyhjät tynnyrit kumisivat eniten", mikä oli jo arvattavissa sinun tavasta aloittaa argumentointi. Tiedät varmaan mitä on Area 51:n Hangaarissa nro 9, mutta et voi sitä kertoa?

 

Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mika: Kannattais joskus ihan oikeasti käydä siellä aasian lennolla (mielellään useammalla) niin moni noista asioista selviäisi ihan omin silmin.

 

Edit: tartuin vielä tähän

 

Tämä ajatus Helsingistä suurena hubina on myös huvittava, jos ajatellaan lipuista saatavia tuloja. Jokainen välilasku vähentää matkan arvoa tuotteena ts. siitä saa lentoyhtiö vähemmän rahaa. Suoria yhteyksiä on riittämiin isojen keskusten välillä.

 

Miksi lentoyhtiöt luopuu kiljuen A340-600:sta ja mallin tilauskirjat näyttää tyhjää? Koneeseen saa ihan hlvetisti ihmisiä ja sillä pääsee ihan vtun kauas. Miksi KLM lentää damista vantaalle 3-4krt/pvä ja muutama hassu matkalainen jää helsinkiin. Samaan aikaan KLM lentää suoria lentoja aasiaan? Muutenkin nuo sinun argumentit on jo lähtökohtaisesti hataralla pohjalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

niillä muutamilla lennoilla missä olen ollut mukana niin n. 90% ollut transitmatkustajia, eli 20 jäänyt suomeen, loput jatkaneet matkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tämä ajatus Helsingistä suurena hubina on myös huvittava, jos ajatellaan lipuista saatavia tuloja. Jokainen välilasku vähentää matkan arvoa tuotteena ts. siitä saa lentoyhtiö vähemmän rahaa. Suoria yhteyksiä on riittämiin isojen keskusten välillä. Ne maat, joista ei ole yhteyksiä Aasian -liikematkakohteisiin ovat joko pieniä maita/kansantalouksia tai sitten ruotsalaisten pankkien velkarahalla boostattuja konkurssikypsiä Baltian maita. Kerrotko vielä mistä näitä suuria liikematkustajavirtoja tulee ja miksi he käyttäisivät Helsinki hubina, kun kerran itäinen eurooppa on täynnä halvemman kustannustason vaihtoehtoja ?

 

 

Mm. Manchesterista, Hampurista ja Oslosta (paitsi BKK) ei ole yhtaan nonstop-yhteytta Kaukoitaan. Vastaavasti, nonstop-yhteydet mm. Nagoyasta tai Seoulista Eurooppaan ovat varsin suppeat.

 

Eika niiden yhteyksien maara niin mittava ole Tukholmasta tai Koopenhaminastakaan. Euroopasta Aasiaan nopein yhden vaihdon yhteys kulkee usein juuri Helsingin kautta. Esimerkiksi Manchesterista Tokioon lentaa nopeammin Helsingin kuin Lontoon kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista, todella mielenkiintoista lukea näitä kirjoituksia. En halua provosoida ketään enkä parantaa maailmaa, haluan vain tuoda esille yhden esimerkin siitä, kuinka tärkeää on saada nukkua rauhassa se aika kun nukuttaa (pystyy nukkumaan), mikä ei valitettavasti ole itsestäänselvyys aikaerotilanteessa. Laskin kesä-heinäkuulta yhden neljän viikon ja kolmen päivän periodin, jona aikana lensin yhden suuren huollon jälkeisen koelennon Lähi-idässä, seuraavana päivänä siirrettiin kone maalaamoon Shannoniin, tämän jälkeen kymmenen Atlantin ylitystä (vielä koululentoja), joista viimeinen oli siirtona eli matkustajana. Tämä kaikki on laillista minimivapailla, mutta kun tämän tekee reilussa kuukaudessa 59 vuotiaana, niin tietää tehneensä töitä. Toivonkin, että hotellin tasoon ja nukkumiseen ottaisivat kantaa ne, jotka ovat jo muutaman vuosikymmenen tehneet reissuhommia. Nämä eivät valitettavasti ole mutuasioita, vaan lentoturvallisuusasioita eikä siksi kenenkään tarvitse olla niistä kateellinen. 

 

Seppo 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen perustellut kaikki väitteeni tai niitä on voinut arvioida yleisesti saatavan tiedon (koskien Nokiaa, Finnairia tai Suomen taloutta) tai historian perusteella. Tätä samaa odotan muiltakin.

 

Voisitko sitten kertoa mitä faktatietoa esim. Nokian matkustusmääristä, sen käyttämistä lentoyhtiöistä ja matkustusluokista sinulla on tämän väitteesi tueksi. Minusta se on pelkkää omaa kuvitteluasi:

 

Nokian merkitys Finnairille on se, että se on tuonut paljon matkustajia business -reittikohteisiin ja maksanut niistä kohtuullisen hyvää hintaa. Tämän lisäksi alihankintaverkosto, joka on matkannut päämiehensä vanavedessä ja jolla ei ole sellaista neuvotteluvoimaa lippujen hinnoissa, on maksanut vielä parempia hintoja matkoistaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enemmän kun lentäjän yöunista niin olisin huolestunut esim. siitä että kone on parhaalla mahdollisella tavalla huollettu.

 

En olisi henkilökohtaisesti tästä niinkään varma. Vastapuolella työskennelleenä voin sanoa, että väsyneen pilotin huomaa radioliikenteessä heti. Monesti Finski 6:n pilottia kuultuaan toivoo vaan, että toivottavasti äijä pääsee kohta nukkumaan. Väsymys on verrattavissa humalatilaan.

 

Tämä ajatus Helsingistä suurena hubina on myös huvittava, jos ajatellaan lipuista saatavia tuloja. Jokainen välilasku vähentää matkan arvoa tuotteena ts. siitä saa lentoyhtiö vähemmän rahaa. Suoria yhteyksiä on riittämiin isojen keskusten välillä. Ne maat, joista ei ole yhteyksiä Aasian -liikematkakohteisiin ovat joko pieniä maita/kansantalouksia tai sitten ruotsalaisten pankkien velkarahalla boostattuja konkurssikypsiä Baltian maita. Kerrotko vielä mistä näitä suuria liikematkustajavirtoja tulee ja miksi he käyttäisivät Helsinki hubina, kun kerran itäinen eurooppa on täynnä halvemman kustannustason vaihtoehtoja ?

 

Oli miten oli, oma työnantajani on tehnyt historiansa mittavimman investoinnin tämän hubi-ajatteluun pohjautuen. Se on tapahtunut joko menemällä mukaan Finnairin lapsellisiin haavekuviin tai sitten firmassa on tutkailtu matkustajatilastoja tarkkaan.

 

Määrällisesti Finnair näyttää lentävän n. kahdeksasosan transpolar-reitin lennoista (tämä on tosin mutu-tietoa). Se on edelleen suorin yhteys Keski-Euroopan isoista maista Kauko-itään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se hub ajattelu ole lapsellista. Se on täyttä faktaa...Kuten Laukkasen Jouni totesikin :thmbup:.

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanha juttu siitä, miten van Halen poistatti M&M -kulhosta ruskeat on totta, mutta nykyään bändien toiveet ovat pääosin täysin järjellisiä. Miten tämä liittyy Jukka Hienoseen - ei mitenkään!

 

Päivän off-topic; VanHalen-merkkinen yhtye poistatti tosiaan ruskeat M&M-karkit takahuoneen kulhoista. Syy siihen ei ollut se, että bändi olisi päässyt pätemään (teki sen 80-luvulla tarpeeksi hyvin ja uskottavasti lavalla ollessaan) vaan se, että bändi testasi miten tarkasti sopimuksien vastapuoli lukee yhtyeen kanssa tehdyt sopimukset. Jos keltaisia karkkeja koskevaa kohtaa ei lueta, niin jotain oikeasti tärkeätä saattaa jäädä lukematta myös....suhteellisen ovela keksintö... ;D

 

Ja sitten takaisin itse aiheeseen....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista, todella mielenkiintoista lukea näitä kirjoituksia. En halua provosoida ketään enkä parantaa maailmaa, haluan vain tuoda esille yhden esimerkin siitä, kuinka tärkeää on saada nukkua rauhassa se aika kun nukuttaa (pystyy nukkumaan), mikä ei valitettavasti ole itsestäänselvyys aikaerotilanteessa. Laskin kesä-heinäkuulta yhden neljän viikon ja kolmen päivän periodin, jona aikana lensin yhden suuren huollon jälkeisen koelennon Lähi-idässä, seuraavana päivänä siirrettiin kone maalaamoon Shannoniin, tämän jälkeen kymmenen Atlantin ylitystä (vielä koululentoja), joista viimeinen oli siirtona eli matkustajana. Tämä kaikki on laillista minimivapailla, mutta kun tämän tekee reilussa kuukaudessa 59 vuotiaana, niin tietää tehneensä töitä. Toivonkin, että hotellin tasoon ja nukkumiseen ottaisivat kantaa ne, jotka ovat jo muutaman vuosikymmenen tehneet reissuhommia. Nämä eivät valitettavasti ole mutuasioita, vaan lentoturvallisuusasioita eikä siksi kenenkään tarvitse olla niistä kateellinen.   

 

Seppo   

 

Hyvä kun saimme parempaa näkökulmaa näihin.

Eilisestä IL katsoin tuota "listaa" vaatimuksista. Kyllä mm. ne pullovedet ihmetyttää. Tai siis lähinnä se, että mikä siinä on niin outoa, jos ei hanavesi ole juotavaa ja silloin pitää olla pullotettua vettä. Ja myös se, että mitä ihmeellistä on siinä, että lentävillä on omat huoneet. No juu...Saatiin taas yhden sivun juttu lehteen.

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kuinka pitkä on se lepoaika tuollaisella esim. Tokion tai vastaavalla lennolla? Eikö noissa uusissa 340/330 koneissakin ole jo varattu osasto lepoa varten?

kuka siellä ja koska lepää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viela Finnairin strategiasta sen verran, etta monet Keski-Euroopan ja Aasian lentoyhtiot leikkaavat parhaillaan tarjontaansa. Jos lentojen maara esimerkiksi Shanghaista Euroopan eri kohteisiin vahenee, luo tama mahdollisuuksia jaljellejaaville yhtioille. Siksi Finnairin ei kannata viela tassa vaiheessa lyoda pyyhetta kehaan -- sitten joskus kun nousukausi alkaa, Finnairilla on nuo markkinat paremmin hallussaan kuin kilpailijoilla. Esimerkiksi SAS:n tai Austrianin on aivan turha haaveilla enaa Aasian valloituksesta ja vastaavasti esimerkiksi Japan Air Lines (maailman velkaisin lentoyhtio) on niin tukalassa asemassa, etta rajuja leikkausia Euroopan liikenteeseen on tulossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja kuinka usein tämä 9h putki tehdään?

 

Toivottavasti ei kovin usein ilman ruoka/kahvitaukoja. Eiköhän niitä lepotiloja ihan lakisääteisiin pausseihin käytetä.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se ole 1 yö (taitaa myös vaihdella lentoyhtiöittäin, vaikka siitä on määräyksetkin olemassa)? Ja nuo miehistön lepotilat ovat tietenkin matkustamomiehistölle. Ethän sinä tavallisessakaan työssä joudu tekemään sitä työtä 9h putkeen...

 

Ja miten intensiivistä työtä! Koko ajan!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarviiko paljon ihmetella naita Finnairin ongelmia? Turistin palvelu on about Euroopan huonointa, suoraan sanottuna kelvotonta.

 

AF 183 HKG-CDG economy bookattu jarjettomiin lukemiin. Silverilla upgrade ja tosi hyva palvelu ( J 9 paid, 41 upgrades), ranskalaiset totes etta kaikille hyaa ruokaa, rakastatte AF. Finnair ainakin ois vetany toiseen kabiiniin muulin safkat...

 

Toinen yllatys CDG-HEL toinen UG iski portilla, Suomalaisethan katto kun Hienosta konsanaan. Sitten ne AY busineksen koiranruoat eteen, joku Saarioisten valmis lasagne busineksessa CDG-HEL. Karmea palvelu. Vesi loppu kesken lennon... Taitaa tulla säästöä polttoaineessa.

 

Sitä saa mitä tilaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisilla yhtiöillä et olisi saanut edes ruokaa samanpituisella lennolla... Ja tottakai AF upgradaa jos ovat kerran ylibuukanneet. Lufthansa teki saman minulle ja maksoi vielä 600e kaupan päälle. Eikä minulla ole edes heidän tasokorttiaan. Ja kyllä Finski tarjoilee busineksessä busineksen safkat, on upgradaus tai ei.

Mutta tuossa "saa mitä tilaa" olet ihan oikeassa. Kokeile ensikerralla SASia tai Ryanairia vaikka.

 

 

Pointti  tosin tässäkin taas se, että miten tuo viestisi liittyy Hienosen lähtöön? Karkaa taas aiheesta keskustelu.  :-\

 

 

Niin miten tämä liittyy yhtään mihinkään?

 

Aivan varmasti kehnoa palvelua huonompaakin löytyy mutta se ei silti oikeuta kehnoon palveluun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sä Niki puhut nyt selvästi osittain mutulla kun Lari-Pekalla on oikeasti sitä kokemusta.

 

Ai niin, nokian luurit ON paskoja ja suomi häviää aina lätkässä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarviiko paljon ihmetella naita Finnairin ongelmia? Turistin palvelu on about Euroopan huonointa, suoraan sanottuna kelvotonta.

 

Älä poika puhu pehmoisia, ellet tiedä mistä puhut.

 

Hyvästä palvelusta kertoo vaikkapa Skytraxin luokitus, jossa neljään tähteen ei pääse ihan heppoisilla kriteereillä.

 

Oman kokemukseni perusteella voin sanoa ihan vilpittömästi, että palvelu Finnairin lennoilla on hyvää. Minulle riittää erinomaisesti, että parin tunnin lennolla, joka tapahtuu esim. päivällä tai illalla, tarjotaan sämpylä, kahvit ja vaikkapa viinilasillinen. Aamulla otan kernaasti vastaan hieman tuhdimman tarjoilun, mutta kunnon aamiaista tarjotaankin myös lyhyillä lennoilla. Ja tämä siis turistissa, busineksessä ei ole tullut matkustettua.

 

Aina olen myös saanut ystävällisen ja kohteliaan palvelun, toisin kuin esimerkiksi Ryanairin koneissa. Mutta ei kai voi odottaa, että jos itsellä on naama kurtussa ja asenne ylimielinen, niin missään saisi ylenpalttisen loistavaa kohtelua.

 

 

Tämä ajatus Helsingistä suurena hubina on myös huvittava, jos ajatellaan lipuista saatavia tuloja. Jokainen välilasku vähentää matkan arvoa tuotteena ts. siitä saa lentoyhtiö vähemmän rahaa.

 

Ja höpön löpö. Tuotteena Helsingin hubi on jo moneen kertaan osoittanut, että siihen panostaminen kannattaa. Pieniä matkustajavirtoja yhdistämällä on saatu aikaan Suomen oloihin käsittämättömän kattava runkoverkko Aasiaan.

Samoin ajatus siitä, että tuotteen arvo jotenkin vähenisi, jos matkaan kuuluu koneen vaihto tai välilasku, ei ole loppuun asti ajateltu. Pitää myös osata ymmärtää, mitä se merkitsee kulupuolella, eikä ainoastaan tulopuolelle.

 

Jos ylipitkät lennot olisivat lentoyhtiöille kannattavia, ne olisi aloitettu jo aikapäiviä sitten. Samasta syystä A340 -koneiden sijaan kallistuvan polttoaineen aikoina yhtiöt vaihtavat reiteille mielellään A330 -kalustoa. Kun pitkä reitti jaetaan kahteen osaan, syntyy huomattavia säästöjä. Tätä puolta valottaa vaikka Finnairin blogissa julkaistu Kati Ihamäen kirjoitus.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sä Niki puhut nyt selvästi osittain mutulla kun Lari-Pekalla on oikeasti sitä kokemusta.

 

Ai niin, nokian luurit ON paskoja ja suomi häviää aina lätkässä ;)

 

Mullakin on kokemusta. Olen saanut kaikkien kotimaisten yhtiöiden lennoilla pelkästään hyvää palvelua. Koneet on kulkeneet ajallaan, kabiinihenkilökunta on ollut ystävällistä, ruoka on ollut ok.

Myös Luftwaffella ja Kelmillä on ollut ilo matkustaa.

Ainoat huonot kokemukset on Iberiasta, jonka lennoilla matkustamohenkilökunta sijoittui selvästi EVVK-akselille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoyhtiöiden palveluista tai ruuasta valittaminen kaikuu kuuroille korville niin kauan kuin ryanair ja kumppanit kasvavat ja tuottavat voittoa kun perinteiset lentoyhtiöt on jatkuvassa kriisissä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään