Simo Ahti

Jukka Hienonen eroaa (OLI: Lentoyhtiöuutisia - Finnair)

223 viestiä aiheessa

Eipä se matkantekoa huonommaksikaan tee, jos emot olisivat hyvännäköisiä. Olisipa lennon aikana ainakin jotain katseltavaa... :P

 

Lentoasemalta saa kioskista muutamalla eurolla muotilehden josta voi malleja katsella, "luontolehden" jossa ei mukana ole vaatteita mukaan ottamista en välttämäti suosittele koska moisen lukeminen voi jo aiheuttaa kanssamatkustajissa vaivautuneisuutta. Toki asiakaille näkyvissä tehtävissä usein on fiksua pyrkiä siisteyteen ja huoliteltuun ulkonäköön (mitä esimerkiksi kabiinihenkilökunnan yhtenäinen pukeutuminen on) mutta missä tahansa tehtävässä (paitsi nyt ehkä siinä valokuvamallin duunissa) "hyvännäköisyyden" vaatiminen siksi että asiakkaalla on "jotain katseltavaa" on kyllä naurettavaa. Olisihan se toki kivaa jos meistä kaikki olis ikuisesti nuoria ja (mies/nais) mallin mitoissa mutta duunissa jossa tarkoituksena 1 on toimia osana lennon turvallisuuden varmistamista ja tarkoituksena 2 palvella asiakkaita tehokkaasti (esmes niin että ne kaikki saavat sapuskansa järjellisessä ajassa) en näe mitä tekemistä ulkonäöllä on asian kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoasemalta saa kioskista muutamalla eurolla muotilehden josta voi malleja katsella, "luontolehden" jossa ei mukana ole vaatteita mukaan ottamista en välttämäti suosittele koska moisen lukeminen voi jo aiheuttaa kanssamatkustajissa vaivautuneisuutta. Toki asiakaille näkyvissä tehtävissä usein on fiksua pyrkiä siisteyteen ja huoliteltuun ulkonäköön (mitä esimerkiksi kabiinihenkilökunnan yhtenäinen pukeutuminen on) mutta missä tahansa tehtävässä (paitsi nyt ehkä siinä valokuvamallin duunissa) "hyvännäköisyyden" vaatiminen siksi että asiakkaalla on "jotain katseltavaa" on kyllä naurettavaa. Olisihan se toki kivaa jos meistä kaikki olis ikuisesti nuoria ja (mies/nais) mallin mitoissa mutta duunissa jossa tarkoituksena 1 on toimia osana lennon turvallisuuden varmistamista ja tarkoituksena 2 palvella asiakkaita tehokkaasti (esmes niin että ne kaikki saavat sapuskansa järjellisessä ajassa) en näe mitä tekemistä ulkonäöllä on asian kanssa.

 

Noh, minä en juuri harrasta tuollaisia lehtiä. Mutta tykkään kyllä katsella sirpsakoita lentoemoja työssään. Huvinsa meillä kullakin. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, minua oikeastaan huvittaisi tietää, millainen sen palvelukonseptin pitäisi olla, että se miellyttäisi turistia? Minkä ihmeen takia lentokoneessa pitäisi saada jonkinlaista über-VIP -palvelua? Samaan aikaan kun ollaan valmiita tukemaan täysin ala-arvoista ja joka kohdastaan lisää maksavaa halpalentoyhtiöpalvelua tällä viisiä vaikeuttaen toisenlaisen konseptin perinteisempiä lentoyhtiöitä, vaaditaan kuitenkin parempaa palvelua halvemmilla hinnoilla.

 

Niin, verrataanpa Finnairia Lufthansaan. On hyvin helppo todeta kummassa palvelu on ystävällistä, asillista, tehokasta, joustavaa. Lisäksi tällä hetkellä taitaa olla niin että jälkimmäinen on halpalentoyhtiö ;D

 

Asiakkaana rahani ja valintani ovat minun ja toki valitsen markkinoilta tuotteen josta koen saavani parhaan vastikkeen.

 

Saat siitä Antti ihan vapaasti kiukutella. Kuten kuka tahansa muukin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, minua oikeastaan huvittaisi tietää, millainen sen palvelukonseptin pitäisi olla, että se miellyttäisi turistia? Minkä ihmeen takia lentokoneessa pitäisi saada jonkinlaista über-VIP -palvelua?

 

Eiköhän kyseessä ole enemmänkin vain asennevamma, on vain kiva aina tilaisuuden tullen moittia pientä kotimaista. Suomessa kaikki on muutenkin niin ankeaa, vaatimatonta ja surkeaa  ;D

Vaikka muilla kuin Finnairilla palvelu saattaakin tulla aavistuksen iloisemmalla naamalla varustettuna, niin aina olen palvelun laatuun tyytyväinen ollut.

Oikeastaan ainoa yhtiö jonka kohdalla tekisi mieli sanoa jotain, on lentoemoiksi kikattaja-opiskelijatyttöjä palkkaava Ryanair. Mutta toisaalta lennon maksaessa kympin on lopulta aika sama, vaikka käytävää ravaisi edestaas parikin parishiltonia.  Ja kyllä niitä "varttuneeseen ikään" ehtineitä emoja löytyy muiltakin yhtiöiltä kuin Finnairilta. Se on taas makuasia pitääkö vähän arvokkaammin vanhentuneesta saksattaresta, vaiko pari vararengasta keränneestä suomi-tuulasta  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on taas makuasia pitääkö vähän arvokkaammin vanhentuneesta saksattaresta, vaiko pari vararengasta keränneestä suomi-tuulasta  ::)

 

 

- jos joutuu samaan huoneen toisen miehistön jäsenen kanssa saa siitäkin yhden vapaapäivän

  ja lisäksi 50e mielipahakorvausta.

 

 

Niih :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, verrataanpa Finnairia Lufthansaan. On hyvin helppo todeta kummassa palvelu on ystävällistä, asillista, tehokasta, joustavaa. Lisäksi tällä hetkellä taitaa olla niin että jälkimmäinen on halpalentoyhtiö ;D

 

Asiakkaana rahani ja valintani ovat minun ja toki valitsen markkinoilta tuotteen josta koen saavani parhaan vastikkeen.

 

Saat siitä Antti ihan vapaasti kiukutella. Kuten kuka tahansa muukin.

 

Joo, se on helppoa. Lisäksi Finnairilla saa vielä syömäkelpoista ruokaakin. Ja jotenkin viinilistakin voittaa 6-0...

 

Eipä minulla sinällään kiukuttelemista. Kunhan esitin mielipiteeni ja hämmästelin vähän asenteita. Kukin reissatkoon millä tykkää!

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisäksi Finnairilla saa vielä syömäkelpoista ruokaakin.

 

Kyllä se eväsleipä samasta uunista tulee , lennät sitten Hansalla tai Fineairilla Helsingistä sinne Saksanmaalle.

 

Edit: Äskeinen lause ohi aiheen. Kuitenkin pisteet Hienoselle.  :thmbup: Tässä maailmantilanteessa ei ole sukunimellä väliä onko Rumanen vai Hienonen , ei vaan ole helppoa olla minkään (lentokaan-) yhtiön pääjehu saati kun vielä on yliahneita puolijumalia jotka määräävät tahdin luopumatta mistään. Valtio kuitenkin pitää yhtiön olemassa niin mikäs siinä on julkisuudessa hörskytellessä. Seuraava veto kai on että "Vetästiin Hienoselta jalat alta ja nyt Vetästään uudet Volvot!"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seuraava veto kai on että "Vetästiin Hienoselta jalat alta ja nyt Vetästään uudet Volvot!"  ;D

 

Ai, mina kun luulin, etta Finnairin lentajilla on Hummerit TalSan ja HS:n keskustelupalstojen asiantuntijoiden mukaan... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se eväsleipä samasta uunista tulee , lennät sitten Hansalla tai Fineairilla Helsingistä sinne Saksanmaalle.

 

Tulee tulee, mutta jos lentää Saksanmaalta Hansalla jonnekin muualle, se tuleekin jo ihan eri uunista. Viimekertaisen katastrofiannoksen pelasti vain karmivan nälän lisäksi se, että tuommoisen allergisen taipumuksen vuoksi hajuaisti pääsi tilapäisesti korkkaamaan niin pahasti, ettei annoksesta paljon makuja jäänyt. Sen verran kuitenkin, että saattoi aavistaa, miksi kaikki ympärillä olleet joko siirsivät annoksensa kiltisti sivuun tai lopettivat sen parin haarukallisen jälkeen.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai, mina kun luulin, etta Finnairin lentajilla on Hummerit TalSan ja HS:n keskustelupalstojen asiantuntijoiden mukaan... ;)

 

On tietenkin. Meillakin on yksi. Työsuhdeautoilu on Suomessa onneksi niin verotettua ja kallista, ettei kenenkään tarvitse lentäjien leasing-autoista olla kateellinen.

 

 

[ attachment removed / expired ]

Meidän perheen Hummeri (repikää siitä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tietenkin. Meillakin on yksi. Työsuhdeautoilu on Suomessa onneksi niin verotettua ja kallista, ettei kenenkään tarvitse lentäjien leasing-autoista olla kateellinen.

 

 

Auton voi saada palkan päälle, toisaalla etu vähennetään palkasta ja jossain voi olla tältä väliltä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on taas makuasia pitääkö vähän arvokkaammin vanhentuneesta saksattaresta, vaiko pari vararengasta keränneestä suomi-tuulasta  ::)

 

No mutta Huovisen Vekellähän on ihan loistava näkemys lentoemännistä. Henkilöhahmo nimeltä Helga Hukkanen löytyy kirjasta Matikanopettaja, vuodelta 1986. Suosittelen erittäin, erittäin lämpimästi.  :thmbup:

 

PR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Sama illmiö näkyy esim. Helsingin metrossa. Kun juna pysähtyy ja iso joukko matkustajia pitäisi päästä pois, niin siinä on heti 20 suomalaista tunkemassa samaan aikaan ovesta sisään, jotta vaan kukaan ei pääsisi ulos. Ei vaan voi tajuta mistä moinen juontaa juurensa...

 

On kyllä hauska homma. Pariisissa jossa on kuitenkin "hiukan" enemmän matkustajia paaaaljon laajemmassa metroverkostossa, junaantulijat odottaa pääsääntöisesti junan ulkopuolella että lähtijät pääsee ensin ulos. Siellä kuitenkin pysähdys kestää about 30 sekuntia eli aikaa ei paljoa hukattavaksi ole ja kuitenkin porukka pääsee ulos ja sisään  :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä hauska homma. Pariisissa jossa on kuitenkin "hiukan" enemmän matkustajia paaaaljon laajemmassa metroverkostossa, junaantulijat odottaa pääsääntöisesti junan ulkopuolella että lähtijät pääsee ensin ulos. Siellä kuitenkin pysähdys kestää about 30 sekuntia eli aikaa ei paljoa hukattavaksi ole ja kuitenkin porukka pääsee ulos ja sisään  :thmbup:

 

 

Ei se täälläkään sen enempää se pysähdys kestä, mutta jostain syystä suurin osa haluaa heti runnoa sisään tai seisoo ainakin suoraan ovien edessä. Missään muualla en vielä tälläista ilmiötä ole metrossa huomannut. No, onpa täällä joillakin muutenkin hukassa ns. "kansainväliset käytöstavat". Eikä tämä nyt ole mitään itsensä tai kansansa ruoskimista, vaan ihan havaittua. Ainakin erotumme joukosta!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiittämättömyys on maailman palkka....jne.

 

Ja tuo kateushan on tunnetusti yleinen kansantauti tässä maassa. On se kummaa miten ihmiset jaksaa jauhaa mitä naapurilla on etc. Samaa sarjaahan nuo "lentäjien etu" keskustelut ovat.

 

Hoh hoijaa :thmbdn:.

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä sopiikin hyvin tähän ketjuun miten yhtiö, jolla ei ole historiaa taakkana, viestittää:

 

Air Finlandin lehdistötiedotteesta 4.8.09 poimittua:

 

nopeasti muuttuvissa olosuhteissa vahvuutemme on aina ollut yhtiömme ja henkilöstömme dynaaminen kyky muuntua ja muuttaa suuntaa asiakkaiden ja markkinoiden vaatimusten mukaisesti.”, toteaa Air Finlandin talousjohtaja Harri Näivö.

 

http://www.airfinland.fi/oy_air_finland_ltd/uutiset_ja_tiedotteet/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten muuten esim. Air Finlandin lentäjät pärjää, kun ei ole samanlaista päätösvaltaa kalustosta, tai samanlaisia lepo/lomaikoja? Kärsiikö lentoturvallisuus, tai onko muita ongelmia ilmennyt?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten muuten esim. Air Finlandin lentäjät pärjää, kun ei ole samanlaista päätösvaltaa kalustosta, tai samanlaisia lepo/lomaikoja? Kärsiikö lentoturvallisuus, tai onko muita ongelmia ilmennyt?

 

Air Finlandin toimintakonsepti on erilainen, eivätkä he voisi perustaa basea jonnekin vinkuintiaan, kun pääasiassa vaihtelevia chartereita lennetään Suomesta.

 

Mitä eroa lepo/loma-ajoissa muka on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
kun pääasiassa vaihtelevia chartereita lennetään Suomesta.

 

Kun lukee tuota samaa linkittämääni lehdistötiedotetta, niin selviää tällainen asia:

 

Keväällä saimme korvattua kotimaan pienentynyttä kysyntää tilauksilla ulkomailta. Suurin osa kesäkauden lennoista onkin operoitu Keski-Euroopan markkinoilla

 

Mikä estäisi Air Finlandia perustamasta basea sinne "vinkuintiaan" kun nytkin pelkästään yksi kone lentää ihan muualla kun Suomessa/Suomesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä eroa lepo/loma-ajoissa muka on?

 

Muistelin, että jossain mediassa mainittiin, että esim. kaukoreiteillä Finnairin lentäjillä olisi usein pidemmät vapaat Suomen puolella kuin Air Finlandilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä sopiikin hyvin tähän ketjuun miten yhtiö, jolla ei ole historiaa taakkana, viestittää:

 

Air Finlandin lehdistötiedotteesta 4.8.09 poimittua:

 

nopeasti muuttuvissa olosuhteissa vahvuutemme on aina ollut yhtiömme ja henkilöstömme dynaaminen kyky muuntua ja muuttaa suuntaa asiakkaiden ja markkinoiden vaatimusten mukaisesti.”, toteaa Air Finlandin talousjohtaja Harri Näivö.

 

Air Finlandin kollegoilla ei ollut vielä pari vuotta sitten edes TES:iä taakkanaan, ja monet muuttivatkin dynaamisesti suuntaa muihin yhtiöihin. Toivottavasti asiat ovat nyt paremmalla tolalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään