Guest Hannuuotila

Oppisopimuskoulutus

10 viestiä aiheessa

Kukaan käynyt läpi oppisopimuskoulutusta? Kokemuksia kaivataan! Ajattelin kouluttautua kouluavustajaksi...

Kiitokset vastaajille!!  :)

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen menossa nyt ajaan D-kortin oppisopimuksella. Tahtoo taantuman aikana olla rahtihommat vähän tiukassa...perävaunuja on joka piha täynnä kun vienti ei vaan vedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä maailman taloustilanteessa muistutus: Jos oppisopimuslainen jostain syystä sopimuksen mukaisesti tai vastaisesti (hyvin yleistä) lomautetaan, hän ei ole oikeutettu työmarkkinatukeen ja siten ei myöskään saa liiton rahoja vaikka olisi maksanut jäsenmaksut niinkuin pitää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen menossa nyt ajaan D-kortin oppisopimuksella. Tahtoo taantuman aikana olla rahtihommat vähän tiukassa...perävaunuja on joka piha täynnä kun vienti ei vaan vedä.

'

Paskaa kyllä piisaa, tervetuloa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaverin kanssa hoidettiiin nämä rasvarinhommiin vaadittavat viralliset osuudet oppisopimuksella. Silloinen työnantaja (eräs lentokoulu Malmilla) oli myötämielinen asialle.

Äkkiseltään melko mutkaton systeemi, oppisopimusviranomainen (mikä lie on/oli nimeltään) esitteli vaatimukset hommalle ja ukkeli kävikin oikein vielä katsomassa että koulutuspaikka on oikeasti olemassa.

Valvojan toimistollakin käytiin kaupungilla, mutta se taisi olla ihan vaan joku allekirjoitustilaisuus tms.

Päivittäinen rutiini ei poikennut normaalista työpäivästä mitenkään, eli tässä tapauksessa huollettiin/korjattiin koneita valvotusti. (nimetty mekaanikko)

Asentajateoriat istuttiin, ja tältä ajalta opetushallitus maksoi oikein päivärahaa.

Kun vaadittu työkokemus ja teoriat olivat valmiina, sain todistuksen suoritetusta oppimäärästä lentokoneasentajaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ajatellut oppisopimuksella lentäjäksi - onnistuisikohan?

Raha liikkuu alan oppisopimuskoulutuksessa vain väärään suuntaan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ajatellut oppisopimuksella lentäjäksi - onnistuisikohan?

Jos joku avulias aatu sut omassa virmassaan kouluttais?  ;D Vaan ei taida säädökset sallia, että otetaan lentotuntia ammattiliikenteessä? En tiiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mihin ammatteihin muuten ilmailualalla voi kouluttautua oppisopimuksella? Lennonjohtoon? Tuskin... Lentäjäksi? ERITTÄIN epätodennäköistä... Kenttähenkilökunnaksi? Ehkäpä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mihin ammatteihin muuten ilmailualalla voi kouluttautua oppisopimuksella? Lennonjohtoon? Tuskin... Lentäjäksi? ERITTÄIN epätodennäköistä... Kenttähenkilökunnaksi? Ehkäpä...

Kenttähenkilökunnaksi tietääkseni ainakin. Muistaakseni Joensuussa oli kunnossapidon puolella yksi henkilö, joka näin kouluttautui.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään