Kim Eriksson

Miksi en saanut kuvata Ryanairin ohjaamoa (OLI: Ohjaamokuvia)

24 viestiä aiheessa

Hmm, vähän offtopickia. Mikäköhän mahtoi olla syynä Ryanairin lennolla, että lennon jälkeen ulos kävellessä kysyin stuertilta sujuvalla englannilla: " Can i visit the cockpit and take a photo?" vastaus oli ei, kuulemma tarvitsee etukäteen sopia asiasta ryanairin kanssa.  ??? Mahtoikohan syynä olla, että olin sillä hetkellä yksin kysymässä (15v) kun vanhempani olivat jo menneet edellä ulos koneesta? Oliskohan vastaus ollut eri jos vanhempani olisivat kysyneet pääsenkö ohjaamoon?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, vähän offtopickia. Mikäköhän mahtoi olla syynä Ryanairin lennolla, että lennon jälkeen ulos kävellessä kysyin stuertilta sujuvalla englannilla: " Can i visit the cockpit and take a photo?" vastaus oli ei, kuulemma tarvitsee etukäteen sopia asiasta ryanairin kanssa.  ??? Mahtoikohan syynä olla, että olin sillä hetkellä yksin kysymässä (15v) kun vanhempani olivat jo menneet edellä ulos koneesta? Oliskohan vastaus ollut eri jos vanhempani olisivat kysyneet pääsenkö ohjaamoon?

Ryanilla siitä kuvaamisestakin tulee varmaan jo nykyään lisämaksu.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairilla taitaa olla aika lyhyet kääntöajat? Eli en tiedä haluavatko sinne ohjaamoon ketään ottamaan kuvia jne?

Mitä se kääntöaika siihen vaikuttaa...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ehkäpä sen verran, että käännöllä on muutakin tekemistä kuin kaitsea valokuvaajia.

Joo, siihen kuvan ottamiseenhan menee se 15min per kuva....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, siihen kuvan ottamiseenhan menee se 15min per kuva....

 

Pitääköhän tästäkin päivänselvyydestä nyt taas alkaa inttämään? Kysyit miksi lyhyellä käännöllä ei ehtisi tulla ja ottaa ohjaamokuvia. Vastaus on, että ohjaamossa on muutakin tekemistä käännön aikana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitääköhän tästäkin päivänselvyydestä nyt taas alkaa inttämään? Kysyit miksi lyhyellä käännöllä ei ehtisi tulla ja ottaa ohjaamokuvia. Vastaus on, että ohjaamossa on muutakin tekemistä käännön aikana.

Sovitaan sitten niin kun sulla tota faktaa näyttää löytyvän. Onkohan sulla faktaa siitäkin että paljonkos Ryanilla on se kääntöaika? Se ei tietenkään riipu lennosta tai kohteesta.... Tollasia koneita (737-700/800) ei vaan niin äkkiä käännetäkkään, varsinkaan täydellä kuormalla....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten toiselle Petrille. En osaa sanoa mitään Ryanairin Suomen turnaround ajoista, mutta olen ymmärtänyt että ne ovat tiukimmat koko alalla...

Kääntyy Suomessakin 25 minuutissa kaikki Ryanairin lennot.. Nopeaa toimintaa on, esim. viime keskiviikkona Milanon kone laski 14.25 ja 14.57 oli jo rullaamassa kiitotielle, porukkaa oli melkoisesti mennen tullen ja tankkauskin ehdittiin suorittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanit on kaikista nopeimpia mitä olen koskaan nähnyt. Se 25min pitää monesti paikkansa. Ja jos siinä parit kuvat nappaa ohjaamosta, onkin kääntö 26,5min..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kääntyy Suomessakin 25 minuutissa kaikki Ryanairin lennot.. Nopeaa toimintaa on, esim. viime keskiviikkona Milanon kone laski 14.25 ja 14.57 oli jo rullaamassa kiitotielle, porukkaa oli melkoisesti mennen tullen ja tankkauskin ehdittiin suorittaa.

 

Olin matkustajana viime torstaina AY559 Ivalo-Kittilä-Helsinki lennolla, jossa sai seurata kuinka nopeita stoppeja tehtiin Airbus 321:llä. Saapuminen Ivaloon oli puolisen tuntia myöhässä "matkustajien odottamisen vuoksi Helsingissä". Kone laskeutui Ivaloon aika tarkalleen 18:25 ja kiitotien päässä kääntymisen jälkeen rullaili terminaalille. Ovet oli auki 18:30 ja porukat alkoi poistua koneesta, johon meni 7 minuuttia. Tämän jälkeen parisen minuuttia kesti, niin tavarat oli poistettu koneesta ja uusia laitettiin sisään. Samalla matkustamossa tehtiin turvatarkastus kyytiin jääneille matkatavaroille (omistajat osoittivat laukkunsa cabin crewlle) ennenkuin uusi poka päästettiin kyytiin noin 15 minuuttia saapumisesta. Porukkaa oli lähes koneen täydeltä, joten aikaa kului reilu 10 minuuttia, kun käytössä oli ainoastaan yksi sisäänkäynti ja tietenkin siihen koneen etuosaan pitää jäädä ensimmäisten sisääntulijoiden tukkimaan väylää tai sitten vaihdellaan paikkaa. Olisi kyllä kätevämpi numeroidut paikat myös kotimaassa. Rullaamaan päästiin 19:00 eli 35 minuuttia laskusta ja 30 minuuttia purun alkamisesta. Kiitotien päässä tehtiin U-käännös 19:05 ja siitä sitten ilmaan 3700 metrin korkeuteen, jossa tehot pois ja alas kohti Kittilää...

 

Tuo Ivalo-Kittilä taitaa olla lyhyin väli kotimaan liikenteessä vai miten on? Matka noin 90 kilometriä ja lentoaika hurja 20 minuuttia. Matkan aikana ei edes sammutettu turvavyön merkkivaloa, joka oli hyvä ratkaisu - kiitos kyydissä olleen nuorisojoukon melkoisen lapsellisen käytöksen... Odottelin kyllä, että joku henkilökunnasta olisi heille edes huomauttanut asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, meidän lennolla kun olimme terminaaliin astumassa sisään (oltiin viimeisimpiä koneessa) ensimmäiset päästiin jo tarkastuksen läpi nousemaan koneeseen. Voi tosiaan olla tuo syynä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Ivalo-Kittilä taitaa olla lyhyin väli kotimaan liikenteessä vai miten on?

Tai Vaasa-Kruunupyy :P Oisko ollu 10min md82:lla..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten toiselle Petrille. En osaa sanoa mitään Ryanairin Suomen turnaround ajoista, mutta olen ymmärtänyt että ne ovat tiukimmat koko alalla...

Noniin, kait se tollasella sähellyksellä taittuu 25minuuttiin, jos tulevat matkustajat otetaan ulos etuovesta ja lähtevät tulee jo samaan aikaan takaovesta sisään. ;D Tuota samaa luokkaa kääntyy Balticit täällä, eli n. 25min taitaa olla se lyhin kääntö.

 

Tosin riippuu kyllä vähän kaikesta se käännön pituus että turha kait siitä on väitellä. Saahan sen käännettyä varmaan vaikka kymmeneen minuuttiin kun on tarpeeksi äijiä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, kait se tollasella sähellyksellä taittuu 25minuuttiin, jos tulevat matkustajat otetaan ulos etuovesta ja lähtevät tulee jo samaan aikaan takaovesta sisään.

Porukka tulee kahdesta ovesta ulos ensin ennen, kuin uudet menevät kahdesta ovesta sisään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin riippuu kyllä vähän kaikesta se käännön pituus että turha kait siitä on väitellä. Saahan sen käännettyä varmaan vaikka kymmeneen minuuttiin kun on tarpeeksi äijiä ;D

 

Tai kun on tarpeeksi vähän äijiä, tulolennolla ei ollenkaan ja menolennolla 1. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, siihen kuvan ottamiseenhan menee se 15min per kuva....

 

5-6 innokasta 2min/nuppi niin puolet kääntöajasta on jo mennyt ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai Vaasa-Kruunupyy :P Oisko ollu 10min md82:lla..

Eiköhän tuo Varkaus-Savonlinna ole kaikista lyhin? taitaa matkassa olla n. 40 km.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tuo Varkaus-Savonlinna ole kaikista lyhin? taitaa matkassa olla n. 40 km.

Oisko EFHK-EFHF vielä lyhkäsempi ::) Löytyyhän noita jos rupee oikeen vertailemaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oisko EFHK-EFHF vielä lyhkäsempi ::) Löytyyhän noita jos rupee oikeen vertailemaan..

 

Ai noiden välilläkin on säännöllinen reittilento?  ;) Eikös siitä tässä ollut kyse? Tuon esimerkin otin siksi että edelleenkin finncom operoi tuota!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, vähän offtopickia. Mikäköhän mahtoi olla syynä Ryanairin lennolla, että lennon jälkeen ulos kävellessä kysyin stuertilta sujuvalla englannilla: " Can i visit the cockpit and take a photo?" vastaus oli ei, kuulemma tarvitsee etukäteen sopia asiasta ryanairin kanssa.  ??? Mahtoikohan syynä olla, että olin sillä hetkellä yksin kysymässä (15v) kun vanhempani olivat jo menneet edellä ulos koneesta? Oliskohan vastaus ollut eri jos vanhempani olisivat kysyneet pääsenkö ohjaamoon?

 

Ei lentoyhtiöillä ole mitään velvollisuutta ottaa ohjaamoon ketään ylimääräistä, eikä heidän sitä tarvitse edes perustella. Joskus saatetaan ottaa, monesti ei. Tuskinpa siinä vanhempien pyynnöt auttavat. Eli kannattaa suhtautua niin että vastaus on todennäköisemmin ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elina puhuu ihan asiaa. Se on monella yhtiöllä kielletty, käännöt ovat kiireisiä (saattaapa olla "ylimääräisä" kirjallisia töitäkin tehtävänä) ja lisäksi jokainen voi omalta kohdaltaan ajatella miltä tuntuisi jos tuntemattomia haluaisi tulla kuvaamaan työpaikkaasi.

 

Eli kuten Elina sanoi, kun varautuu siihen ettei saa, niin voi sitten positiivisesti yllättyä jos onnaakin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, kait se tollasella sähellyksellä taittuu 25minuuttiin, jos tulevat matkustajat otetaan ulos etuovesta ja lähtevät tulee jo samaan aikaan takaovesta sisään. ;D Tuota samaa luokkaa kääntyy Balticit täällä, eli n. 25min taitaa olla se lyhin kääntö.

 

Tosin riippuu kyllä vähän kaikesta se käännön pituus että turha kait siitä on väitellä. Saahan sen käännettyä varmaan vaikka kymmeneen minuuttiin kun on tarpeeksi äijiä ;D

 

Nopein havaitsemani kääntö kotimaisella kentällä aikoinaan laskusta ilmaan 9min, CTOT teki tiukkaa. Ja matkustajia enemmän kuin puoliputkea molempiin suuntiin.

 

Eiköhän tuo Varkaus-Savonlinna ole kaikista lyhin? taitaa matkassa olla n. 40 km.

 

61,78km

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihanko tosi?  :o

Onhan se. Ja jos nopeinta lentoa hakee, niin Vaasa-Kronoby olis vähintäänkin yhtä nopee "kunnon" koneella :P No kai se DC-9 on myös aikanaa ponnistanut Varkaudesta-Savonlinnaan.., ainakin Rissalaan on lentänyt Varkaudesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään