Aleksi Hämäläinen

Canon EOS 40D:eessä vika

13 viestiä aiheessa

Mikähän mahtaa olla vikana mun 40D:eessä kun tulee tämmönen teksti.

Err 99 Kuvaus ei ole mahdollista. katkaise kamerasta virta ja kytke se uudelleen tai vaihda akku

kaikki niksit on kyllä testattu mut ei vaan toimi  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Err 99 Kuvaus ei ole mahdollista. katkaise kamerasta virta ja kytke se uudelleen tai vaihda akku

Oletko kokeillut ilman linssiä / toisella linssillä? Minulla tuli kerran aikoinaan 300D:n kanssa tuota samaa virhettä, kun putkesta oli himmennin jäänyt jumiin.

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko kokeillut ilman linssiä / toisella linssillä? Minulla tuli kerran aikoinaan 300D:n kanssa tuota samaa virhettä, kun putkesta oli himmennin jäänyt jumiin.

-Esa

Kyllä on kokeiltu sekin niksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikanaan 300D alkoi tekemään tuota tihenevällä tahdilla.

Kerran sen laulu loppu kokonaan kun AC-AC konvertteri posahti... joku 200e olis maksanu huolto.

Toki toivon kovasti, että sinulla olisi joku pikkuvika.

Käy vaikka kaikki luukut (korttipaikka) sun muut läpi. Vaikka akun poistoa jo kokeilit, niin jätäppä se pois kokonaan yön yli... mistä sen tietää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyitkö jo Googlelta? Dc.netistä, joillain samoja kokemuksia? Canonilta?

Kyllä tuli katottua niitäkin mut en löydä vikaa joku vaan on en tiedä ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla 40D antanut saman vikakoodin pari kertaa valintakiekon ollessa M-asennossa. Oireilu alkaa niin että pienempi valintapyörä ( suljinaika) ei enää toimi ja parin laukauksen jälkeen tulee err99 näyttöön. akku pois joksikin aikaa ja meno jatkuu. Luulin johtuvan akkukahvasta ja osittain johtuukin,jos saman foton aikana säätää kahvan rullasta ja kameran rullasta niin silloin on tehnyt tuon. Ilman kahvaa ei kertaakaan. Nyt olen katkaissut virrat aina kun rulla lopettaa toiminnan ja ei ole kerinnyt vikakoodia tulla. Takuuta vielä 1½v jäljellä, eiköhän tuo kerkii tapansa näyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kaikki niksit on kyllä testattu mut ei vaan toimi  :'(

Se on rikki, jos tuo virheilmoitus ei siis millään boottauksella lähde. Kokeilitko ottaa myös pikkupatterin pois ja vaihtaa sen? Puhdistitko kaikki sähköiset kontaktipinnat huolellisesti, akkutilasta, korttitilasta, rungon ja optiikan välistä, akutuista ja patteritilasta + patterista? Noissa X0D sarjan kameroissa on ollu paljon ERR 99 ongelmaa, mun 20D kärsi siitä jatkuvasti ja joka sessiossa kuvia jäi ottamatta kameran lakkoilun vuoksi. Mulla 40D hirtti kiinni ERR 99 ilmoituksen jälkeen kokonaan, mikään ei auttanut ja vein sen korjattavaksi, onneksi takuuta oli jäljellä. Siitä oli hajonnut suljin ja peilikoneisto, jotka vaihdettiin, olis ollut yli 300 euron remontti ilman takuuta.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on rikki, jos tuo virheilmoitus ei siis millään boottauksella lähde. Kokeilitko ottaa myös pikkupatterin pois ja vaihtaa sen? Puhdistitko kaikki sähköiset kontaktipinnat huolellisesti, akkutilasta, korttitilasta, rungon ja optiikan välistä, akutuista ja patteritilasta + patterista? Noissa X0D sarjan kameroissa on ollu paljon ERR 99 ongelmaa, mun 20D kärsi siitä jatkuvasti ja joka sessiossa kuvia jäi ottamatta kameran lakkoilun vuoksi. Mulla 40D hirtti kiinni ERR 99 ilmoituksen jälkeen kokonaan, mikään ei auttanut ja vein sen korjattavaksi, onneksi takuuta oli jäljellä. Siitä oli hajonnut suljin ja peilikoneisto, jotka vaihdettiin, olis ollut yli 300 euron remontti ilman takuuta.

Kai

Kyllä on nuokin kokeiltu ja ei vaan toimi jostain kumman syystä :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Usko nyt vaan Aleksi, että se on hajalla ;) Jos ja kun se tuli tänään JASsilta, eikä missään vaiheessa toiminut sen jälkeen, niin eiköhän siellä huollossa olla ryssitty jotain ja kunnolla, eli takasin vaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Usko nyt vaan Aleksi, että se on hajalla ;) Jos ja kun se tuli tänään JASsilta, eikä missään vaiheessa toiminut sen jälkeen, niin eiköhän siellä huollossa olla ryssitty jotain ja kunnolla, eli takasin vaan..

Näin meinasin tehdä huomenna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt toimii 40D kun unelma :thmbup: ja vikana oli se että kitti linssin bajonetista oli

lähtenyt pieni muovin palanen ja se oli särkenyt sulkimen kokonaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään