Guest ribe7

naisia lentäjinä

16 viestiä aiheessa

oon tässä miettiny jo jonkun aikaa lentäjäksi hakemista lukion jälkeen koska ala kiinnostaa minua :) oon vertaillu eri kouluja joiden kautta lentäjäksi voi kouluttautua. onko kellään kokemuksia mitä eroja kouluissa on? hinnoissa ja pääsykokeissa on kyllä mutta muuten,esim onko  työllistymisessä, palkkauksessa tai koulutuksessa eroja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oon tässä miettiny jo jonkun lentäjäksi hakemista lukion jälkeen koska ala kiinnostaa minua :) Oon vertaillu eri kouluja joiden kautta lentäjäksi voi kouluttautua. Onko kellään kokemuksia mitä eroja kouluissa on? Hinnoissa ja pääsykokeissa on kyllä, mutta muuten,esim onko  työllistymisessä, palkkauksessa tai koulutuksessa eroja?

Varsinaista kokemusta ei ole, mutta suosittelisin Suomen Ilmailuopisto ainakin hinnan puolesta. Patrialla näyttäis olevan 7 kertaa kalliimpaa kuin SIO:ssa. Mutta, koska SIO on reilusti halvempi, sinne on myös paljon vaikeampi päästä kuin Patrialle, mutta veikkaisin, että sinulla on ihan hyvät mahdollisuudet päästä SIO:oon. Ja veikkaisin kyllä, että SIO:sta päässeet työllistyvät nopeammin, järkevämmät korjaa jos tuli virhe.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen tietysti kokeilemaan Ilmailuopistoon hakua koska se tosiaan on edullisin vaihtoehto .. jos ei tärppää, tai haluaa opiskella pk-seudulla, niin sitten tänne: http://www.salpauslento.fi/  ;)

Eri kouluista saat samat kelpuutukset ja osapuilleen samansuuruisen lentokokemuksen, monimoottorikelpparin suhteen on eroja konetyypissä (mutta se ei ole kovin merkittävää). Eli periaatteessa eri kouluista työllistyminenkään ei poikkea enää tänäpäivänä suuresti toisistaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kannattaako minun jotenki erityisesti valmistautua pääsykokeisiin vaikka ne onkin joka kerralla erilaisia. kaverilta olen kuullut että jossain vaiheessa testejä on mitattu ns "harrastuneisuutta" eli on pitänyt etukäteen vaikka tietää jotain konetyyppejä yms. pitääkö toi paikkansa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen tietysti kokeilemaan Ilmailuopistoon hakua koska se tosiaan on edullisin vaihtoehto .. jos ei tärppää, tai haluaa opiskella pk-seudulla, niin sitten tänne: http://www.salpauslento.fi/  ;)

Eri kouluista saat samat kelpuutukset ja osapuilleen samansuuruisen lentokokemuksen, monimoottorikelpparin suhteen on eroja konetyypissä (mutta se ei ole kovin merkittävää). Eli periaatteessa eri kouluista työllistyminenkään ei poikkea enää tänäpäivänä suuresti toisistaan.

Päteekö Salpauslennossa samat rajoitukset näön suhteen kuin SIO:ssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Lääkärintarkastus on normaali JAR:n vaatimusten mukainen 1.luokan tarkastus" lause salpaslentolento.fi/koulutus sivulta. tosta vois päätellä että ne on samat koska ilmailuopistossa on terveysvaatimuslomake jossa puhutaan samoista vaatimuksista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kannattaako minun jotenki erityisesti valmistautua pääsykokeisiin vaikka ne onkin joka kerralla erilaisia. kaverilta olen kuullut että jossain vaiheessa testejä on mitattu ns "harrastuneisuutta" eli on pitänyt etukäteen vaikka tietää jotain konetyyppejä yms. pitääkö toi paikkansa?

Tältäkin foorumilta löytynee infoa SIO:n pääsykokeista, se eka osahan kun itse taannoin hain koostuu armeijan "pällitesteistä", jotta niihin pääsee pitää hakea yleislääkäriltä lääkärintodistus (ei vielä medikaalitarkastusta) ja täyttää hakulomake johon saa runoilla mm. harrastuneisuudestaan en nyt muista kuinka monella sanalla. Mitään konetyyppi-bongausta ei tarvitse harrastaa. Seuraavista vaiheista en tiedä koska päättelivät minun kohdallani siinä ekassa testissä että olen hullu tai vajaaälyinen eikä jatkopaikkaa herunut  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kannattaako minun jotenki erityisesti valmistautua pääsykokeisiin vaikka ne onkin joka kerralla erilaisia.

Kannattaa. Ainakin lauseet kannattaa aloittaa isolla kirjaimella.. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kouluttanut vuosien varrella monia naisia lentäjiksi.

Näistä muutamat ovat lentokapteeneina töissä liikenneyhtiöissä :thmbup:

Hienoja ja kuuliaisia koulutettavia ovat koko joukko- :thmbup:

jk. kiva saada halipusu lentoaseman aulassa, kouluttamaltani kapteenilta  :-[

-kyllä kannatti -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Lääkärintarkastus on normaali JAR:n vaatimusten mukainen 1.luokan tarkastus" lause salpaslentolento.fi/koulutus sivulta. tosta vois päätellä että ne on samat koska ilmailuopistossa on terveysvaatimuslomake jossa puhutaan samoista vaatimuksista.

1.luokan lääketieteelliset vaatimukset lupakirjaa varten löytyvät JAR-määräyksistä - nämä vaatimukset täyttämällä voit terveyden puolesta saada lupakirjan. Nämä minimivaatimukset ovat samat käytännössä kaikissa yksityisissä lentokouluissa.

SIO:n vaatimukset ovat tiukemmat, koska he kouluttavat lentäjiä pääasiassa Finnairille, joka yrityksenä on oikeutettu asettamaan tiukempia ehtoja terveydentilalle. Syystäkin, koska maksavat osan koulutuksesta - siksi se on niin paljon halvempaa kuin esim. Patrialla tai Salpauslennossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kouluttanut vuosien varrella monia naisia lentäjiksi.

Näistä muutamat ovat lentokapteeneina töissä liikenneyhtiöissä :thmbup:

Hienoja ja kuuliaisia koulutettavia ovat koko joukko- :thmbup:

jk. kiva saada halipusu lentoaseman aulassa, kouluttamaltani kapteenilta  :-[

-kyllä kannatti -

Taitaa ainakin nuoremmassa päässä löytyä sellaisiakin, joiden rungon tiimat eioo vielä täynnä... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

voihan sitä alkaa näsäviisastelemaan mutta eihän se haittaa jos koneella kirjoittaa eri tavalla kuin paperille;) varsinki jos kirjottelee enemmän niin miksi koko ajan muutella kirjainten kokoa? emmie äikän opettajaksi kuiten oo hakemassa:D

Siellä valintaraadissa saattaa olla minunlaisia vanhoja seniilejä jotka ajattelevat että jos ei viitsi kirjoittaa hyvää suomen kieltä niin viitsiikö sitten lentäjänä tehdä asiat kunnolla. Koulutukseen on paljon hakijoita ja se voi olla joskus pienestä kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulutukseen on paljon hakijoita ja se voi olla joskus pienestä kiinni.

SIITÄ kuuluisasta pienestä erosta se ei ehkä nykyisin olekaan kiinni, vaan sitä paljon pienemmästä, kun katsotaan viimeisen hyväksytyn ja ensimmäisen rannalle jääneen eroja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

varmaan ookki ollu siellä valittemassa:) omia johtopäätöksiä voi aina vetää kirjoituksista mutta tuskin kukaa on silti täydellinen? eihän  sitä tiiä vaikka nyt ois jo menny mahikset tollasen takii päästä..?

Minä meen nukkuun. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

varmaan ookki ollu siellä valittemassa:) omia johtopäätöksiä voi aina vetää kirjoituksista mutta tuskin kukaa on silti täydellinen? eihän  sitä tiiä vaikka nyt ois jo menny mahikset tollasen takii päästä..?

Äläs nyt. En valitse lentäjiä koulutukseen.. Enkä usko että mahdollisuutesi on mitenkään tämän takia huonontuneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään